Laukia pirmieji rimti žiemos išbandymai: ko neturėtų pamiršti pėstieji ir vairuotojai ()
Orų prognozėse – jau rimta žiema: šios savaitės viduryje ir antroje pusėje laukiama gausaus sniego. Jo storis vietomis gali siekti iki 15 cm. Aplinkotvarkos bendrovės „Ecoservice“ prižiūrimuose miestuose technika, kuri bet kada prireikus pradės valyti gatves ir šaligatvius, paruošta dar nuo spalio vidurio, prognozes ir realias oro sąlygas nuolat stebi įvairaus dydžio komandos.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kaip sako Diana Lubė, bendrovės teritorijų priežiūros verslo direktorė, šiais metais gatvių ir šaligatvių priežiūrą vykdys beveik 400 darbuotojų. „Komandos budi pasikeisdamos, gatves ir šaligatvius druska barsto dar prieš prognozuojamą gausų snygį, jam prasidėjus ar esant ekstremalioms oro sąlygoms, kelių ir gatvių priežiūra užtikrinama visą parą“, – pabrėžė pašnekovė.
Orų prognozės – ne visuomet tikslios, tad realios sąlygos stebimos ir analizuojamos pasitelkus kiek įmanoma daugiau skirtingų priemonių. „Apie sąlygas keliuose praneša Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba ir policija, su kuria bendradarbiaujame, taip pat gauname duomenis iš 8 orus stebinčių ir pranešančių serverių“, – sako D. Lubė.
Žiemos darbams bendrovė paruošė daugiau kaip 200 transporto priemonių ir smulkiosios technikos: važiuojamąją dalį valančių ir barstančių sniego valytuvų, stambių traktorių, motošluotų, skirtų sunkiai prieinamoms siauroms gatvėms valyti, šaligatvius valančių nedidelių traktorių.
Stebi orų prognozes
Kaip paaiškino D. Lubė, keliai barstomi ir prevenciškai: tuomet dangų kokybė išlieka nebloga net ir sningant ar snygiui pasibaigus, pagerėja kelių valymo kokybė, sutrumpėja jų valymo laikas, o tikimybė susidaryti ledui, dėl ko smarkiai išauga tiek druskos, tiek valymo kartų kiekiai, reikšmingai sumažėja.
Gatvių ir šaligatvių valymo eiliškumą žiemos periodu nustato savivaldybė, gatves suskirstydama į skirtingas kategorijas. Pirmiausia nuvalomos pirmos ir antros kategorijos gatvės: prie ugdymo įstaigų, ligoninių, viešųjų įstaigų, taip pat tiltai, viadukai, intensyviausio eismo gatvės, stačios įkalnės ir nuokalnės. Antros ir trečios kategorijos gatvės – gyvenamieji rajonai, nutolusios gyvenvietės, o į ketvirtą kategoriją patenka sodų bendrijos, neasfaltuoti keliai ir žvyrkeliai, kurie nuvalomi jau pasibaigus snygiui. Tokia kelių priežiūros tvarka užtikrina saugesnį eismą keliuose ir yra ekonomiškai efektyvi, nors anksti ryte ne visi keliai gali būti nuvalyti maksimaliai greitai.
„Nepaisant to, kad esame pasiruošę bet kada valyti ir barstyti gatves bei šaligatvius, labai svarbu, kad gyventojai taip pat atidžiai stebėtų jų būklę, būtų atsargesni. Keičiantis oro sąlygoms, ant šaligatvių gali susidaryti itin plonas plikledžio sluoksnis, todėl svarbu pasirūpinti oro sąlygas atitinkančia avalyne neslystančiu padu, jei įmanoma, esant plikledžiui ar gausiam snygiui, vengti kelionių, ypač vyresnio amžiaus žmonėms. Automobilių vairuotojai turėtų atsargiau manevruoti, laikytis saugaus atstumo ir greičio, juolab, pradėjus snigti, pirmosiosiomis dienomis gatvėse išties daugiau chaoso“, – kalbėjo D. Lubė.
Sningant greičiau nuvalyti kelius bei šaligatvius kelininkams padėtų ir gyventojų sąmoningumas: automobilių prašoma nestatyti ten, kur šie trukdytų nuvalyti gatves, kiemuose esančius šaligatvius. Jei valomos automobilių stovėjimo aikštelės, transporto priemones reikėtų patraukti. Pėsčiųjų prašoma leisti pravažiuoti šaligatvius valantiems traktoriams.
Šį sezoną bendrovė už gatvių priežiūrą atsakinga Klaipėdoje ir Klaipėdos rajone, Gargžduose, Šiauliuose, Šilalėje, Pasvalyje, Biržuose, Anykščiuose, Marijampolėje ir Kazlų Rūdoje. Šaligatvius prižiūrės Vilniuje, Lazdynų ir Karoliniškių mikrorajonuose, Marijampolėje, Alytuje, Kėdainiuose, Anykščiuose, Šiauliuose, Biržuose ir Klaipėdoje.