Dėmesys paprastumui ir greičiui. Naujas Ukrainos ginklas. Pagaminta jau 30 vienetų  ()

Pasak žurnalistų, Ukrainoje kuriama tempiama „Bohdana“ haubicos versija. Savaeigės haubicos kūrime dalyvavo 25 įmonės ir apie 400 darbuotojų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Savaeigės ukrainietiškos 155 mm haubicos „Bohdana“ kūrimas nebuvo lengvas, bet dabar pavyko pradėti gamybą, rašo EP. Visada reikia priminti, kad „Bohdana“ projektas yra geras priminimas, kad Ukraina jau seniai pasirinko savo kelią. Ši haubica yra NATO-standarto 155 mm kalibro - ne rusiško 152 mm. Ir ją Ukraina intensyviai kūrė 2015-2018 metais.

Nuo karo pradžios rusai raketomis atakuoja Kramatorsko sunkiųjų staklių gamyklą, kur gaminami pabūklų vamzdžiai. Dabar, kaip teigia autorius, įmonė perkelta į kitą vietą ir jos veikla atnaujinta. Šiuo metu per mėnesį pagaminami iki 6 „Bohdana“ pabūklų, tačiau planuojama gamybos tempus didinti.

Šaltinių gynybos pajėgose teigimu, Ukrainos kariuomenei jau nupirkta apie 30 savaeigių haubicų „Bohdana“ Be to, kuriama tempiama pabūklo versija. Ukrainiečių 155 mm savaeigė haubica baigė bandymus mūšio lauke, o pirmasis žinomas „Bohdana“ panaudojimas buvo Gyvačių salos išlaisvinimo operacija.

„Bohdana“ gamyba apima 25 įmones ir apie 400 žmonių. Gamyba buvo decentralizuota, siekiant apsisaugoti nuo Rusijos atakų. „Bohdana“ važiuoklę gamino „KrAZ“, tačiau po įmonės bankroto teko ieškoti alternatyvos. 2021 metais ta alternatyva tapo Baltarusijos MAZ. Prasidėjus karui ekonominiai Ukrainos ir Baltarusijos ryšiai nutrūko, bet Ukrainoje dar yra MAZ bazių, todėl „Bohdana“ haubicos vis dar gaminamos ant MAZ platformos. Ateityje jas galbūt visiškai pakeis čekų „Tatra T815-7“ važiuoklės, kurios jau irgi naudojamos. Tiesa, čekiškos bazės kainuoja dvigubai daugiau.

 

Kaina, žinoma, yra svarbi. Dabar skaičiuojama, kad „Bohdana“ turėtų būti dvigubai pigesnė haubica nei prancūzų CAESAR. Ukrainiečiai mano, kad po karo jų haubicas turėtų pirkti Afrikos, Azijos ir Lotynų Amerikos šalys. 

 

Pasak Ukrainos šarvuotų transporto priemonių gamybos vadovo Vladislavo Belbaso, „Bohdana“ koncepcija numato galimybę pabūklą montuoti ant skirtingų važiuoklių.

„Bohdana“ kol kas neturi numatytos automatinės užtaisymo sistemos. Tiesa, be jos pabūklą galima greičiau suremontuoti. Be to, kuo sistema paprastesnė, tuo mažesnė tikimybė, kad ji suges kovos metu.

Žurnalistų teigimu, okupantai dar nesunaikino nė vienos „Bohdana“ haubicos, o kelios, kurios buvo apgadintos, yra taisomos.

(75)
(3)
(72)

Komentarai ()