JAV karo pilotai gaus „Dievo akį“ (Video)  (11)

Jungtinių Valstijų korporacija „Northrop Grumman“ pranešė sėkmingai išbandžiusi 5-os kartos naikintuvui „F-35 Lightning II Joint Strike Fighter“ skirtą unikalią paskirstytos apertūros elektroninę – optinę sistemą.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Ši AN/AAQ-37 DAS pavadinta sistema, įrengta bandomajame lėktuve, sėkmingai užfiksavo dviejų pakopų raketos paleidimą ir sekė ją daugiau nei 1200 kilometrų atstumu– tol, kol pasibaigus kurui nustojo veikęs raketos variklis, teigiama „Northrop Grumman“ pranešime. Tai reiškia, kad naujoji elektroninė – optinė sistema „F-35 Lightning II Joint Strike Fighter“ naikintuvų pilotų „regėjimą“ išplečia iki mažiausiai 1200 kilometrų, nes sistemos gautas vaizdas projektuojamas į pilotų šalmų ekraną. Nors šie skaičiai atrodo neįtikėtini, „Northrop Grumman“ atstovai tvirtina, kad jie atskleidžia tik dalį naujojo naikintuvo valdymo galimybių. AN/AAQ-37 DAS sistema suteiks pilotams 360 laipsnių apžvalgos galimybę naudojant didelę vaizdo raišką, aukštą į šalmo ekraną perduodamo vaizdo kadrų atnaujinimo dažnį ir galimybę matyti „kiaurai sienas“, t.y., lėktuvo fiuzeliažą. Pasak bendrovės atstovų, F-35 skirta paskirstytos apertūros elektroninė – optinė sistema (EO DAS, distributed aperture system) naudoja keletą skirtingose naikintuvo fiuzeliažo vietose įrengtų optinių daviklių. Sistema aptinka ir seka taikinius visiškai pasyviu režimu, nenaudojant radaro ar lazerio, ji veikia automatiškai ir nereikalauja piloto įsikišimo.

DAS žaibiškai fiksuoja bet kokius skrydžio metu atsiradusius priešininko taikinius – ore pasirodžiusius lėktuvus, raketas, antžeminius raketinius kompleksus , priešlėktuvinės gynybos sistemas – ir nepertraukiamai juos seka, eliminuodama pasitraukimo į „aklumo zoną“ galimybę. Naikintuvo pilotas tuo metu gali atidengti ugnį į lėktuvo užpakalyje esančius taikinius ir atlikinėti bet kokius manevrus.

Pilotui labai padeda galimybė savo šalmo ekrane tiesiogine prasme matyti vaizdą, kurį akims užstoja lėktuvo konstrukcijos. DAS sistema leidžia jam matyti „kiaurai sienas“ naudojant skirtingų diapazonų elektromagnetines bangas: sistemos kompiuteris apskaičiuoja, ką matytų pilotas, jeigu jo žvilgsnio kelyje nebūtų neskaidraus plastiko ar metalo, ir sintezuotą vaizdą transliuoja į šalmo ekraną. Pasak „Northrop Grumman“ atstovų, joks žmogus dar nėra turėjęs galimybės pasinaudoti tokiu privalumu, tad ne veltui ši sistema pilotų buvo praminta „Dievo akimi“.

Į „F-35 Lightning II Joint Strike Fighter“ naikintuvus taip pat montuojama visakryptė didelės raiškos infraraudonųjų spindulių CCD – TV vaizdo kamera (EOTS), skirta padėties ore stebėjimui ir taikinių fiksavimui. Ji aptinka ir seka bet kokio tipo taikinius ore, žemėje ir vandenyje. Ši sistema yra visiškai pasyvi, gali ieškoti taikinių ir juos sekti automatiniu režimu ir dideliais atstumais, informuoja pilotą, jei lėktuvas buvo apšviestas lazeriu.

Pasak ekspertų, tokios įrangos kompleksas užtikrina galimybę F-35 pilotams nepastebimai vykdyti labai platų kovinių užduočių spektrą – nuo žvalgybos ir priešraketinės gynybos iki paramos kitiems JAV kariuomenės padaliniams kilus ginkluotam konfliktui.

Šiame vaizdo siužete – AN/AAQ-37 DAS galimybių pristatymas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: TV3
TV3
(2)
(0)
(2)

Komentarai (11)