„Čaika“ grįžta į karą. Kam okupantams reikia senovinio lėktuvo ()
Tokiu netradiciniu būdu, pastebėjo ekspertai, rusai bando atremti grėsmes Juodojoje jūroje, kylančias iš ukrainiečių jūrinių dronų.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Rusijos ginkluotosios pajėgos griebėsi netradicinio sprendimo, ištraukdamos iš rezervo Šaltojo karo laikų amfibinį lėktuvą Be-12 „Čaika“, kuris patruliavo ir stebėjo okupuotą Krymo pusiasalį supančius vandenis. Gruodžio 25 d. Rusijos Federacijos gynybos ministerija pranešė, kad Rusijos karinio jūrų laivyno priešpovandeninis lėktuvas surengė mokomąjį bombardavimą prieš taikinius Juodojoje jūroje, praneša TASS.
Pranešama, kad manevruose dalyvavo ir Rusijos Federacijos Juodosios jūros laivyno sraigtasparnis Ka-29. Tuo pačiu metu Be-12 pilotai bombardavo taikinį, o Ka-29 įgula iš kulkosvaidžio į judantį taikinį paleido salvę, „tobulindama praktinius įgūdžius naikinti jūroje esančius greitai judančius ir mažo dydžio taikinius“.
„Karinio jūrų laivyno pilotai kovinės misijos mokymų metu itin žemuose ir standartiniuose skrydžių aukščiuose ieškojo Ukrainos ginkluotųjų pajėgų greitaeigių vandens dronų, taip pat plūduriuojančių minų, keliančių pavojų civilinei laivybai“, – pranešė Rusijos gynybos ministerija.
Karo ekspertai rašo, kad kaip priemonė apsaugoti Juodosios jūros laivyną, šis veteranas amfibinis orlaivis tapo nauja Rusijos priemone atremti numanomą jūrinę grėsmę, kylančią iš Ukrainos jūrinių dronų.
„Šie nebrangūs, bet potencialiai sprogūs jūriniai dronai yra rimta problema Rusijai, verčiantys juos aptikti ir neutralizuoti sraigtasparnius ir naikintuvus“, – sakė analitikai.
Tuo tarpu vidutinis Be-12 oro greitis, ilgas buvimas ore ir specializuota bombų zona daro jį labiau tinkantį šioms užduotims, todėl gali smogti į nustatytus dronus.
Be-12 yra sovietinis turbopropelerinis amfibinis orlaivis, sukurtas šeštajame dešimtmetyje, jis skirtas kovoti prieš povandeninius laivus ir vykdyti jūrų patruliavimo funkcijas.
Be-12 pirmą kartą pakilo į orą 1960 m. spalio 18 d. Taganrogo aerodrome. Iš viso buvo pagaminta 150 kelių variantų orlaivių, kurių gamyba baigta 1973 m.