Japonijos automobilių gamintojo laukia nemalonumai: klastojo saugos duomenis ()
Japonijos „Daihatsu“ kompanijoje įsiplieskė nemažas skandalas. Nuo kalėdų kompanija mažiausiai mėnesiui sustabdė savo pagrindinių gamyklų darbą Japonijoje ir negamins nei vienas automobilio, pranešama „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Visa tai vyksta dėl to, kad paaiškėjo, jog „Daihatsu“ klastojo automobilių saugumo, taip vadinamų „Crash“ testų, rezultatus.
Negana to, kaip rašo Japonijos naujienų tarnyba NHK, buvo nustatyta ir kitų automobilio duomenų klastojimo atvejų.
Buvo sustabdytas trijų gamyklų darbas. Per mėnesį šios gamyklos paprastai pagamina apie 70 tūkst. naujų automobilių. Be to, sustabdyti savo darbą arba mažinti gamybos apimtis net 400 įmonių, kurios tiekia komplektuojančias detalės šioms gamykloms. „Daihatsu“ turės joms išmokėti kompensacijas už būsimus nuostolius.
Kaip netikėtai paaiškėjo atlikus tyrimą, „Daihatsu“ ilgą laiką falsifikavo automobilių duomenis, kuriuos reikia pateikti Japonijos valstybinėms institucijoms, siekiant sertifikuoti naujus automobilių modelius.
Dar balandį kompanija, atlikus vidinį auditą, aptiko, kad buvo sufalsifikuoti keturių šiuo metu gaminamų modelių duomenys, po šio fakto buvo sudaryta speciali komisija, kuri tyrė duomenis, pateikiamus Japonijos valstybinėms sertifikavimo tarnyboms.
Šio tyrimo metu nustatyta daugiau kaip 170 įvairių pažeidimų ir neatitikimų. Jie liečia dešimtis „Daihatsu“ modelių, kurie buvo parduodami ne tik su „Daihatsu“, bet ir su „Toyota“ ženkliukais.
Šio tyrimo rezultatas – komisija nutarė sustabdyti visų „Daihatsu“ modelių gamyba ir jų eksportą į kitas šalis, įskaitant ir tuos, kurie parduodami kaip „Toyota“. Šiuo metu „Toyota“ po savo prekės ženklu parduoda keturis „Daihatsu“ modelius, bet visi jie realizuojami Azijos rinkose.
Per praėjusius metus „Toyota“ koncernas kartu su dviem dukterinėmis kompanijomis – „Daihatsu“ ir „Hino“ – kartu pagamino 10,5 mln. automobilių.
Kol kas nepranešama, ar jau pagamintus automobilius turės atšaukti, ar tobulinti dėl duomenų klastojimo.
Neaišku ir tai, ar suklastoti duomenys turi įtakos automobilių saugumui. Tai nustatys tolesnis tyrimas.
„Daihatsu“ specializuojasi mažų ir kompaktinių automobilių gamyboje. Kompanijos su „Toyota“ bendradarbiauja jau 50 metų, o nuo 2016 metų visas akcijas įsigijo „Toyota“ ir dabar „Daihatsu“ 100 proc. priklauso šiam koncernui.
Japonijos rinkoje „Daihatsu“ užima beveik trečdalį mažųjų automobilių rinkos.