Vieną dieną Su-25 baigsis. Ukraina laukia amerikietiškų monstrų „Warthog“ ()
A-10, pramintas „Warthog“, buvo sukurtas specialiai sausumos pajėgų artimam oro palaikymui. Papildomas jo vaidmuo – nukreipti kitus orlaivius atakuoti antžeminius taikinius.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Ketvirtadienį, vasario 8 d., Ukrainos rytuose žuvo Su-25 pilotas Vladyslavas Rykovas, atlikęs daugiau nei 380 kovinių reisų, t. y. po vieną skrydį per dieną nuo didelio masto karo pradžios. Apie tai rašo „Forbes“.
Ukrainos ginkluotųjų pajėgų 299-oji taktinės aviacijos brigada, pavadinta generolo leitenanto Vasylio Nikiforovo vardu yra vienintelis Ukrainos dalinys, turintis Su-25 – po beveik dvejų metų vis dar yra tiek pat Su-25, kiek buvo karo pradžioje.
Tačiau ateis diena, kai senstančių Su-25 lėktuvų bus kur kas mažiau, o kai kurie Ukrainos pareigūnai bandys gauti amerikiečių „Fairchild Republic A-10 Thunderbolt II“ lėktuvus.
Aviacijos žurnalisto Volodymyro Trendafilovskio teigimu, 2022 metų pradžioje 43 pasenę Su-25 dar buvo tinkami skraidyti.
Žurnalistas suskaičiavo 30 tinkamų naudoti Su-25, iš kurių vienas buvo kapitaliai suremontuotas Zaporižios orlaivių remonto gamykloje, o dar 12 buvo skrydžių saugykloje Kulbakinoje (Mykolajive).
Po 2022 metų vasario 24 dienos Ukrainos lėktuvai Su-25 ir jų pilotai buvo išsklaidyti visoje Ukrainoje. Vykdydami kovines misijas, vengdami rusiškų raketų, jie įsitraukė į kovą itin mažame aukštyje, norėdami numesti bombas ir paleisti raketas.
Rusai numušė arba susprogdino ant žemės 18 Su-25, žuvo daug pilotų. Tačiau Šiaurės Makedonija ir Bulgarija Ukrainai perdavė 18 vienetų Su-25.
Nepaisant didelių nuostolių, ginkluotųjų pajėgų 299-oji taktinės aviacijos brigada toliau kovoja, kaip ir kiti daliniai, skraidantys bombonešiais Su-24, naikintuvais Su-27 ir naikintuvais MiG-29.
Tačiau Ukrainos atstovai, matyt, supranta, kad sąjungininkų šalių arsenaluose nebeliko Su-25. Bet kokie tolesni nuostoliai gali pakenkti 299-osios brigados pajėgumams.
Atakos lėktuvai A-10 reikalingi naujajam vadui Syrskiui
Ir nenuostabu, kad naujasis ginkluotųjų pajėgų vadas generolas Oleksandras Syrskis turi aistrą amerikietiškiems A-10. Ikigarsinis dviejų variklių A-10 daugeliu atžvilgių panašus į Su-25. Ir bet kuriuo atveju geriau apsaugoti ir daug geriau ginkluoti.
„Tai ne naujas orlaivis“, – sakė Syrskis apie A-10, – bet patikimas, išbandytas daugelyje karų, turintis platų ginklų asortimentą, skirtą pataikyti į antžeminius taikinius ir padėti pėstininkams“.
JAV oro pajėgos turi apie 200 septintojo ir devintojo dešimtmečių A-10 lėktuvų. Dar šimtai jų yra rezerve. Ir nėra jokios priežasties, kodėl Ukrainos pilotai po kelių mėnesių mokymų negalėtų skristi šiais galingais atakos lėktuvais.
Tačiau yra politinių priežasčių, kodėl 299-oji brigada gali niekada negauti A-10. Nuo praėjusio rudens respublikonai Kongrese atsisakė balsuoti už bet kokią tolesnę pagalbą Ukrainai.
A-10 „Thunderbolt II“
„Fairchild Republic A-10 Thunderbolt II“ yra vienvietis dviejų variklių ikigarsinis atakos lėktuvas, kurį kompanija „Fairchild Republic“ pradėjo kurti JAV oro pajėgoms aštuntajame dešimtmetyje.
Lėktuvas, pramintas „Warthog“ arba tiesiog „Hog“, buvo sukurtas sausumos kariuomenės oro paramai. Tai vienintelis karinis orlaivis, kuris buvo sukurtas specialiai JAV oro pajėgų paramai iš oro. Papildomas jo vaidmuo – nukreipti kitus orlaivius atakuoti antžeminius taikinius.