Pirmą kartą istorijoje. JAV karo monstras tarnaus 100 metų! Ką sugalvojo amerikiečiai (Video) ()
Pirmą kartą JAV oro pajėgų istorijoje orlaivis tarnaus 100 metų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
JAV armija planuoja eksploatuoti bombonešį B-52 „Stratofortress“ iki 2060 m., o pats orlaivis naudojamas dar nuo 1955 m. Tai svarbus oro pajėgų elementas, rašo „Defense News“.
Šaltojo karo metais bombonešiai B-52 visą parą vykdė branduolinio įspėjimo misijas sovietinės erdvės pakraštyje, taip pat vykdė didelio masto bombardavimus Vietnamo karo metu.
JAV oro pajėgos ruošiasi pradėti priimti slaptąjį bombonešį B-21 „Raider“ ir nutraukti B-1 „Lancer“ ir B-2 „Spirit“ naudojimą. 2030-aisiais kariuomenė planuoja turėti ne mažiau kaip 100 B-21 ir 76 B-52 bombonešių, kurie bus stipriai modernizuoti. JAV tai yra didžiausias bombonešių parko atnaujinimas.
JAV B-52J atnaujinimui skiria apie 48,6 mlrd. dolerių. Programos tikslas – eksploatuoti lėktuvus maždaug iki 2060 m., o tai reiškia, kad pilotai skraidys beveik šimtmečio senumo bombonešiais. Kai B-52 buvo pradėtas naudoti, kariuomenė tikėjosi, kad jis tarnaus 20 metų.
Taigi, norėdamos išlaikyti „Stratofortress“ eksploataciją iki 2060 m., oro pajėgos permąsto ir iš naujo įvertina orlaivio priežiūros ir dislokavimo strategiją. B-21 ir B-52J vykdys įvairias misijas, įskaitant naujausių hipergarsinių ginklų naudojimą.
Pagrindinis B-52J atnaujinimo akcentas yra „Pratt & Whutney TF33“ variklių pakeitimas „Rolls-Royce F130“. Variklio kūrimo programa kainuoja 2,6 mlrd. dolerių. Pirmieji bandomieji skrydžiai su atnaujintu varikliu turėtų prasidėti 2028 metų pabaigoje. Lėktuvas taip pat gaus naują radarą, patobulintą aviacijos elektroniką, ginklus, skaitmeninius ekranus ir kitas sistemas, kurios pakeis analoginę įrangą. Jei tai nebus padaryta, gali būti, kad oro pajėgoms teks nurašyti iki 40 proc. turimų B-52.
Sunkumai su B-52 bombonešiais
Heather Penny, išėjusi į atsargą F-16 pilotė ir „Mitchell Aerospace Studies“ instituto vyresnioji bendradarbė, sako, kad JAV nuo 1990-ųjų mažai investavo į bombonešių parką. Dėl to B-2 įsigijimai buvo apriboti, B-1 oro laivynui buvo leista merdėti, o darbas su B-21 užtruko per ilgai. Dėl to kariškiai turi pasikliauti šimtamečiais B-52.
Iš 744 pastatytų B-52 lieka eksploatuoti vos 10 proc. Laikas tiksi ne jų naudai. Per pastarąjį dešimtmetį orlaivio tinkamumo rodiklis nuolat mažėjo – nuo 78 procentų 2012 m. iki 59 procentų 2022 m.
Pagrindinės atsarginės dalys tampa vis retesnės, nes jas gaminusios įmonės gali tiesiog užsidaryti arba pakeisti profilį.
B-52 gali būti senas, bet tai kietas lėktuvas, sakė kapitonas Jonathanas Newarkas, ginklų sistemų instruktorius. Ir nors kai kurios jos sistemos gali atrodyti pasenusios, jos atlieka savo darbą.