Didžiausia aviacijos atsarginių dalių tiekėja Rusijai yra Afrikoje. „Kai kuriems žmonėms mirtinai nepasiseks.“ Kas vyksta (3)
Vien tik viena kampanija atliko sandorius už pusantro milijardo dolerių.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
2 000 000 000. „The Moscow Times“ žurnalistai aptiko sensacingą aplinkybę: maža Afrikos šalis Gabonas, pasirodo, yra didžiausia aviacijos atsarginių dalių tiekėja Rusijai. Praėjusiais metais Gabonas pardavė visokių aviacijai naudingų daiktų už daugiau nei pusę šalies metinio biudžeto – beveik du milijardus dolerių.
Vien tik viena kampanija atliko sandorius už pusantro milijardo dolerių. Remiantis Rusijos muitinės dokumentais, tai „Ter Assala Parts“, kuri registruota Gabone. Jos naudos gavėjas yra neįvardytas Kirgizijos pilietis.
Tačiau Gabono prekybos registre tokios įmonės nėra, o jos įregistravimo vietoje Gabono sostinėje Librevilyje yra gyvenamasis namas. Kitaip tariant, tokios įmonės realiai nėra. Federalinei muitinės tarnybai buvo pateikti suklastoti importuojančios įmonės teisiniai dokumentai.
Per „Ter Assala Parts“ iš Gabono ir Maldyvų į Rusiją buvo importuota orlaivių dalių už 1,48 mlrd. USD: daugiausia deguonies kaukės, tvirtinimo elementai, degalų reguliatoriai, kompiuteriai ir įspėjimo apie kontaktą su žeme bei degalų lygio matavimo sistemos, skirtos „Boeing“ ir „Airbus“ orlaiviams. Be to, buvo pristatyta 15 naudotų orlaivių variklių.
Rusijos perkančios įmonės ne ką prastesnės už netikras pardavimo įmones. Operacijas atliko „Association of Suppliers LLC“, „Quantum and Protector“. Šiose dviejose įmonėse buhalteriu įrašytas tas pats asmuo. Tiekėjų asociacijos, per kurią apdorojamos prekės už milijardą dolerių, direktorius, kaip rodo interneto paieška, neseniai dirbo fotolaboratorijoje ir nuolat imdavo mikrokreditus. Kita įmonė „Protector“ įvardijo vyrą, kuriam skirta ne viena lygtinė bausmė, įskaitant už drabužių vagystes iš parduotuvių.
Vienintelis pėdsakas, galintis vesti tikrąja linkme, yra ankstesnė „Protektor“ įmonės vadovė, kuri tikriausiai yra tokio Pavelo Provorotovo žmona, kuris 2013–2017 m. buvo bendrovės „Eftec Aero Limited“ direktoriumi. Tada jis dirbo „Rusline Airlines“ ir buvo įrangos prekybos įmonių bendrasavininkis, vienai iš šių įmonių nuo 2022 metų taikomos Amerikos sankcijos.
Jau dabar akivaizdu, kad pagrindinė sankcijų Rusijai kryptis artimiausiais metais bus daugybės šešėlinio importo spragų užtaisymas. Ir jei gerbiamoms įmonėms Turkijoje, Indijoje ar Kinijoje gresia antrinės sankcijos, tai netikros Afrikos įmonės niekuo nerizikuoja.
Rizikuoja pats Rusijos pirkėjas, nes gauna abejotinos kilmės ir kokybės atsargines dalis iš abejotinų pardavėjų, permoka už tarpininkavimo paslaugas, o tada riziką perkelia Rusijos keleiviams, kurie skris lėktuvais, kuriuose bus sumontuotos „gabonietiškos“ detalės. Kai kuriems žmonėms mirtinai nepasiseks.