Su vidaus degimo varikliu, bet praktiškai nulinės CO2. „Volvo“ jau greitai pristatys įspūdingus sunkvežimius  ()

„Volvo Trucks“ kuria sunkvežimius su vidaus degimo varikliais, varomais vandeniliu. 2026 m. prasidės vandenilinių sunkvežimių bandymai realiomis sąlygomis. Planuojama, kad juos užsisakyti bus galima šio dešimtmečio pabaigoje. Žaliuoju vandeniliu varomi sunkvežimiai yra svarbus „Volvo“ žingsnis link „Nulinės emisijos“ tikslo bei padės klientams siekti jų dekarbonizacijos tikslų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Varomi žaliuoju vandeniliu sunkvežimiai yra vienas iš būdų mažinti CO2 emisijas transporto sektoriuje. Vandenilinis sunkiasvoris transportas bus itin tinkamas gabenti krovinius ilgesniais atstumais arba regionuose, kuriuose įkrovos stotelių tinklas ar jų galia yra ribota.

2026 m. „Volvo“ su vežėjais pradės vandeniliu varomų sunkvežimių su vidaus degimo varikliais bandymus, o šio dešimtmečio pabaigoje tokias transporto priemones jau bus galima įsigyti. Šiuo metu vykdomi bandymai laboratorijose ir atliekami sunkvežimių testai. Vandeniliniai sunkvežimiai su vidaus degimo varikliais papildys alternatyviais degalais varomų „Volvo“ jėgos agregatų pasiūlą: elektrinius sunkvežimius su baterijose kaupiama elektros energija, elektrinį transportą su vandenilio kuro elementais bei sunkvežimius, varomus iš atsinaujinančių šaltinių pagamintais degalais (biodujomis ar HVO).

„Sunkvežimiai, kuriuose montuojami vandeniliu varomi įprasti vidaus degimo varikliai, pasižymės tokiomis pačiomis eksploatacinėmis savybėmis ir patikimumu, kaip ir dyzelinės jėgainės, tačiau su artima nuliui CO2 emisija vertinant poveikį nuo „šaltinio iki rato“. Tai svariai papildys mūsų elektrinių sunkvežimių pasiūlą, kurie rinkoje yra jau kelerius metus“, – sako Jan Hjelmgren, „Volvo Trucks“ produktų ir kokybės vadovas.

„Volvo“ sunkvežimių su žaliuoju vandeniliu varomais vidaus degimo varikliais turi potencialo pasiekti nulinę anglies dioksido emisiją, kai uždegimui naudojami iš atsinaujinančių šaltinių pagaminti HVO degalai. Tokie sunkvežimiai bus vertinami kaip „nulinės emisijos transporto priemonės” (ZEV) pagal EU patvirtintus CO2 emisijos standartus.

 

„Akivaizdu, kad sunkiojo transporto dekarbonizacijai reikalingos kelios technologijos. Būdami pasauliniu sunkvežimių gamintoju turime siūlyti įvairius sprendimus savo klientams, kad jie galėtų rinktis tinkamiausią alternatyvą pagal jų veiklos pobūdį, infrastruktūrą ir žaliosios energijos kainas“, – sako Jan Hjelmgren.

„Volvo“ sunkvežimiuose su vandeniliniais vidaus degimo varikliais bus diegiama aukšto slėgio tiesioginio įpurškimo (HPDI) technologija. Nedidelis kiekis degalų yra įpurškiamas siekiant pradėti uždegimą suspaudimu prieš pat panaudojant vandenilį. Šios technologijos privalumai yra didesnis energijos panaudojimo efektyvumas su mažesnėmis degalų sąnaudomis bei didesne variklio galia.

„Volvo Group“ kartu su „Westport Fuel Systems“ pasirašė sutartį dėl bendros įmonės įkūrimo HDPI technologijų naudojimui. Numatoma, kad ši bendrovė pradės veiklą antrame 2024 m. ketvirtyje.

 

FAKTAI

  • Vandeniliu varomų „Volvo“ sunkvežimių nuvažiuojamas atstumas prilygs daugeliui dyzelinių sunkvežimių, priklausomai nuo transporto segmento.
  • Dėl itin žemų CO2 emisijų vandeniliniuose vidaus degimo varikliuose šie sunkvežimiai priskiriami „Nulinės emisijos transportui“ pagal naujus EU CO2 emisijos standartus.
  • Vandeniliu varomi vidaus degimo varikliai išmeta labai nedidelį kiekį azoto oksidų ir kietųjų dalelių.
  • Vandenilis taip pat gali būti naudojamas elektriniuose sunkvežimiuose su kuro elementais. Šie sunkvežimiai neišmeta jokių teršalų, tik vandens garus.
Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(29)
(1)
(28)

Komentarai ()