Populiariausia pasaulio esporto komanda Vilniuje: „Lietuvoje – daug puikių profesionalių žaidėjų“ (interviu) ()
Susitikti su kompiuterinių žaidimų ir esporto bendruomene Lietuvoje atvyko penkerius metus iš eilės populiariausia pasaulio esporto komanda pripažinta „Team Liquid“. Į „Baltics Gaming Expo“ „Dell Technologies“ kvietimu atvykusi komanda dalijosi esporto užkulisiais, įkvėpimu norintiems siekti karjeros šioje srityje bei negailėjo pagyrų Lietuvos bei Baltijos šalių žaidimų bendruomenei.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Lietuvoje viešėjo daug pasiekęs komandos žaidėjas „Qojqva“ ir „Team Liquid“ Partnerysčių vadovas Europoje Thom Valks. Išskirtiniame interviu svečiai sutiko atsakyti į žaidimų bendruomenei įdomius klausimus.
Penkerius metus iš eilės buvote pripažinti kaip populiariausia esporto komanda pasaulyje. Kaip manote, kas lėmė šią sėkmę? Kaip atrodė jūsų kelias nuo pradžios iki dabar?
Turbūt pagrindinė sėkmės priežastis buvo gebėjimas prisitaikyti prie tendencijų ir strateginis žaidimų pasirinkimas. Geras pavyzdys yra žaidimas „Valorant“, kuris šiandien yra tarp labiausiai žiūrimų pasaulyje. Į šią sceną įžengėme labai anksti ir skyrėme daug išteklių kuriant turinį, siekiant sukurti bendruomenę aplink mūsų komandą. Mūsų globalus požiūris taip pat buvo svarbus, nes leido pritraukti gerbėjų iš viso pasaulio. Neseniai paskelbėme apie savo plėtrą žaidimo „Mobile Legends: Bang Bang“ kontekste, kuris yra labai populiarus Pietryčių Azijoje. Šis žaidimas nuolat yra tarp labiausiai žiūrimų pasaulyje, o dabar „Team Liquid“ bus prieš šią auditoriją. Nuo pat pradžių stengiamės labai atidžiai kurti savo plėtros planus, jog kiekvienas naujas žaidimas ir kiekvienas naujas regionas prisidėtų prie mūsų esamo portfelio.
Kokia yra lyderiaujančios esporto komandos gyvenimo kasdienybė? Kokia yra jūsų rutina, didžiausi iššūkiai ir labiausiai džiuginantys momentai?
Pirma, vadovauti tokiai esporto komandai kaip „Team Liquid“ yra nemažas iššūkis, nes veikiame keturiuose skirtinguose regionuose: Šiaurės Amerikoje, Europoje, Lotynų Amerikoje ir Pietryčių Azijoje. Visų mūsų skirtingų darbuotojų efektyvus bendradarbiavimas reikalauja daug kompetencijos, nesvarbu, ar tai būtų darbo politika, technologijos ir sistemos, ar tarpkultūrinė komunikacija.
Antra, kadangi „Team Liquid“ konkuruoja daugelyje žaidimų laukų, sunku nustatyti vieną konkrečią rutiną. Tai tikrai priklauso nuo to, kas vyksta pasaulyje, nes beveik visada vyksta kokia nors veikla: ar tai būtų dalyvavimas turnyre, turinio išleidimas, rėmėjų aktyvacijų organizavimas, ar renginio organizavimas pačiai komandai. Kadangi vyksta tiek daug dalykų, turime nuolat stebėti bendrą vaizdą ir užtikrinti, kad visos mūsų veiklos prisidėtų prie mūsų „pagrindinės užduoties“. Taip vadiname savo įmonės strategiją ir viziją.
Trečia, labiausiai tenkinantys momentai visada susiję su bendrais pasiekimais, nesvarbu, ar tai būtų turnyro laimėjimas, ar sėkmingo turinio (pavyzdžiui reklaminės kampanijos) išleidimas, sulaukęs teigiamų gerbėjų atsiliepimų. Kai visas mūsų sunkus darbas susilieja į bet kokią pergalės formą, tai visada teikia didelį džiaugsmą.
Kas jums yra didžiausias pasiekimas kaip komandai ir bendruomenei? Kiek žmonių sudaro „Team Liquid“?
Mūsų didžiausias pasiekimas yra tarptautinės gerbėjų bendruomenės, apimančios daug skirtingų šalių ir kultūrų, sukūrimas. „Team Liquid“ vizija yra padaryti žaidimų pasaulį draugiškesniu, ir tai prasideda nuo mūsų pačių. Dažnai girdime sakant, jog buvimas mūsų bendruomenės dalimi žmonėms leidžia jaustis geriau – atneša bendrystės ir bendruomeniškumo jausmą. Būdami „Team Liquid“ bendruomenėje jie gali būti savimi. Tai mums kaip organizacijai yra labai svarbu.
Šiuo metu „Team Liquid“ turi daugiau nei 250 darbuotojų ir daugiau nei 170 sportininkų ir kūrėjų. Tai didelė grupė ir visi prisidedame prie „Team Liquid“ sėkmės. Tai, ką darome, būtų neįmanoma be nuostabaus mūsų darbuotojų ir žaidėjų darbo.
Kokį patarimą duotumėte tiems, kurie dar tik pradeda savo profesionalią žaidimų karjerą?
Qojqva: Savo profesionalią žaidimų karjerą pradėjau būdamas 16 metų. Tai – gana jaunas amžius, bet nėra neįprastas. Tai, ką norėčiau būti žinojęs tada – kaip svarbu išlaikyti pusiausvyrą tarp žaidimų ir asmeninio gyvenimo. Jei žaidžiate 12-14 valandų per dieną, turėtų būti dienų, kai išeinate į lauką, susitinkate su draugais ar užsiimate kokia nors fizine veikla. Be tos pusiausvyros labai lengva greitai perdegti.
Thom: Verslo pusėje vienas iš svarbiausių aspektų yra išmokti, kaip veikia šie žaidimai. Tai apima ekosistemos supratimą, nes ji gali būti unikali kiekviename esporto žaidime. Svarbu sužinoti daugiau apie konkretaus žaidimo auditoriją ir visus būdus, kaip prekių ženklai gali monetizuoti savo veiklą šioje erdvėje. Gebėjimas identifikuoti, kaip įmonės gali įsitraukti, yra svarbus įgūdis.
Ką manote apie technologinių partnerių ir inovacijų svarbą esporto kontekste? Kokie ryškiausi technologiniai pokyčiai įvyko jūsų aktyvios veiklos istorijoje ir kaip partnerystės su technologijų lyderiais, tokiais kaip „Dell Technologies“, veikia jūsų rezultatus?
„Team Liquid“ didžiuojasi konkurencine kompetencija ir meistriškumu, o tai galima pasiekti tik tada, kai turime partnerių, kurie taip pat siekia būti geriausi. Mes galime džiaugtis turėdami nuostabų partnerį „Dell Alienware“, su kuriuo dirbame kartu daugiau nei dešimtmetį. Jie aprūpino visas mūsų treniruočių bazes – Los Andžele, Utrechte ir San Paule – aukščiausios klasės įranga, kuri leidžia mūsų žaidėjams ir darbuotojams pasiekti aukščiausią lygį kiekvieną dieną. Taip pat dirbame su „Dell Alienware“, kad neštumėme inovacijas: kartu sukūrėme naujausią „Alienware Pro Line“ seriją. Sukurdami periferinius įrenginius, pritaikytus profesionalių žaidėjų poreikiams, galime sukurti konkurencinį pranašumą, kai ateina laikas varžytis. Tai taip pat apima ir „Alienware Pro Lab“, kur mes analizuojame savo žaidėjų kognityvinį veikimą precedento neturinčiu lygiu. Visa ši pažanga sukuria geresnę darbo aplinką, geresnę įrangą ir geresnius treniruočių metodus mūsų žaidėjams. „Dell Alienware“ buvo labai svarbūs mūsų komandos konkurencinei sėkmei.
Galiausiai, kaip jūsų apsilankymas Vilniuje? Kokį įspūdį paliko „Baltics Gaming Expo“ renginys? Ką manote apie čia susibūrusią Baltijos šalių geimerių bendruomenę?
Qojqva: Labai laukiau apsilankyti Vilniuje – tiek pamatyti miestą, tiek susipažinti su čia susibūrusia esporto bei žaidimo bendruomene. Man labai patiko. Renginys puikus!
Thom: Lietuva turi nemažai profesionalių žaidėjų. Labiausiai aš seku „Counter Strike“: „jL“, „Bymas“ ir „EspiranTo“ yra vieni iš mano mėgstamiausių. Baltijos šalys turi puikią istoriją, kai kalbama apie labai gerų „Counter Strike“ žaidėjų kūrimą. Mūsų pačių žaidėjas „YEKINDAR“ yra iš Latvijos.
Taip pat labai džiaugiuosi galėdamas aplankyti Vilnių ir pasilikau vieną papildomą dieną, kad galėčiau tyrinėti miestą.
Na, o renginys yra didesnis nei tikėjausi. Smagu matyti, kad jis tikrai auga: „Trackmania“, „Valorant“ ir daugybė kitų turnyrų. Buvo malonu pasidalinti mūsų užkulisinėmis žiniomis ir patarimais mūsų išskirtiniame pranešime, kurį pristatė „Dell Technologies“. „Dell“ jau 13 metų yra mūsų partneris ir iki pat šiol kartu kuriame daug reikšmingų inovacijų.
„Team Liquid“ atstovai, „Dell Technologies kvietimu“ Lietuvoje viešėjo paskutinį gegužės savaitgalį renginyję „Baltics Gaming Expo“. Tai – dalis didžiausio Baltijos šalyse populiariosios kultūros renginio „Comic Con Baltics 2024 powered by Samsung“.
Projektą dalinai finansuoja Vilniaus miesto savivaldybė.