Juodieji Londono taksi iki 2020 m. bus varomi elektra (0)
Londono meras Borisas Johnsonas siekdamas sumažinti miesto oro užterštumą bei atgaivinti juodųjų taksi parką, planuojama, kad iki 2020 m. visos naujos juodos spalvos taksi mašinos bus varomos elektra. Pastaraisiais metais oro užterštumas tapo viena didžiausių Jungtinės Karalystės problemų, o sostinė yra labiausiai užteršta zona, rašo „Guardian“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Antradienį išplatintoje galutinėje konservatorių partijai priklausančio mero oro kokybės strategijoje išskiriamas siekis per dešimt metų turėti oro neteršiantį taksi parką. Jungtinės Karalystės vyriausybė taip pat paskelbė planus steigti 4000 naujų elektros įkrovimo taškų visoje šalyje.
B. Johnsonas planuoja, kad nuo 2012 m. bus uždrausta atnaujinti licenziją senesniems nei 15 m. taksi ir taip iš Londono gatvių bus pašalinti labiausiai teršiantys taksi automobiliai. Dėl šio sprendimo tikimasi į metalo laužą atiduoti 1,2 tūkst. senų taksi iš 22 tūkst. mašinų turinčio miesto taksi parko.
Visi nauji taksi automobiliai jau nuo 2012 metų turės atitikti griežčiausius anglies dvideginio emisijų standartus, o nuo 2012 m. sausio jų vairuotojai privalės lankyti ekologiško vairavimo kursus.
Ragindamas Londono taksistus pereiti prie alternatyvaus transporto meras ketina derinti savo strategiją su planu steigti 1 mln. svarų (4,2 mln. Lt) fondą, iš kurio bus finansiškai remiami prie „žalių“ automobilių pereinantys taksistai. B. Johnsonas tokiu būdu tikisi paskatinti taksi pramonę sukurti įperkamą ir funkcionalų automobilį, atitiksiantį naujuosius reikalavimus.
Priminsime, jog Londono meras B. Johnsonas jau nuo seno garsėja polinkiu į ekologiją. Jau pernai metais jis pažadėjo pirkti tik elektromobilius. Elektrinius taksi šiais metais jau bandė ir Japonija, tad tam tikros patirties šiuo klausimu pasaulyje yra.
Nežiūrint ekologinės idėjos, toks žingsnis gali palengvinti senųjų Londono taksi gyvenimą - mat pastaruoju metu jie išgyvena sunkius laikus, nes susiduria su atkaklia konkurencija. Londone juodieji taksi automobiliai yra tokie pat kultiniai kaip ir Didysis Benas, raudonos telefono būdelės ar dviaukščiai autobusai. Tačiau to nebeužtenka išgyventi šiuolaikinėmis rinkos sąlygomis, todėl senieji taksi automobiliai yra priversti kovoti su naujais konkurentais.
Iki šiol juoduosius Londono taksi nuo kitų pirmiausia skyrė griežti reikalavimai naudojamų automobilių tipui ir itin rimti egzaminai vairuotojams. Tačiau taisyklės pasikeitė. 2006 metais bankrutavo Anglijos taksi automobilių gamybos kompanija „Metrocab“ ir retro stiliaus juoduosius taksi automobilius dabar gamina tik bendrovė „London Taxis International“, kuri tuo užsiima jau 60 metų. Pagrindinis automobiliui keliamas reikalavimas – apsisukimo spindulys negali būti didesnis kaip 7,5 metro.
Tačiau 2008 metais Londono viešojo transporto centras pritarė naujam taksi automobiliui, pagamintam mikroautobusiuko „Mercedes Benz Vito“ pagrindu. Toks sprendimas buvo ginčytinas, nes vienas iš tradicinių reikalavimų taksi automobiliams yra tas, kad jie turėtų būti lengvai atpažįstami ir nepanašūs į kitas transporto priemones. Naujaisiais taksi automobiliais prekiaujanti kompanija „KPM U.K. Taxis“ skelbia, kad jos automobiliai sudaro jau 24 proc. visų Londone važinėjančių taksi, o iki šių metų pabaigos bendrovė ketina parduoti dar 1 tūkstantį automobilių.
Tradiciniai taksi automobiliai nuo konkurencijos kenčia dar ir todėl, kad naujose taksi mašinose yra įrengtos navigacijos sistemos, todėl netenka prasmės aukštos kvalifikacijos vairuotojų darbas bei sunkūs vairavimo egzaminai. Tad tikimasi, jog elektriniai varikliai ne tik sumažins taršą, bet ir padidins juodųjų taksi populiarumą.