55 000 000 000. Nerealu! Baltijos jūroje. Ilgiausias pasaulyje povandeninis tunelis (Foto, Video) ()
Tunelis sutrumpins kelionės laiką tarp Skandinavijos ir Vidurio Europos.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Danija ir Vokietija yra vienu žingsniu arčiau, kad jas sujungtų ilgiausias pasaulyje povandeninis geležinkelio ir kelių tunelis.
Danijos karalius Frederikas X pirmadienį (birželio 17 d.) atidarė pirmąjį būsimo 18 kilometrų tunelio po Baltijos jūra elementą. Jis sujungs pietinę Daniją su šiaurės Vokietija.
Fehmarnbelt tunelis, kuris, kaip tikimasi, bus atidarytas 2029 m., leis sutrumpinti kelionę keltu nuo dabartinių 45 minučių iki vos 7 minučių traukiniu. Tunelis bus 18,1 km ilgio.
Jis sujungs Vokietijos Fėmarno salą ir Danijai priklausančią Lolando salą.
Frederikas X atidengė lentelę prie įvažiavimo į pirmąją 217 metrų ilgio tunelio atkarpą, kuri vėliau šiais metais bus panardinta į jūros dugno tranšėją Danijos pusėje.
Travelling to the Fehmarnbelt tunnel construction site today. Sadly strictly forbidden to post images online so you'll have to do with these stock images and my words pic.twitter.com/RdexHob0ze
— Hugo von der Thüsen (@hugovdthusen) May 16, 2024
Tunelį statanti bendrovė „Sund & Baelt“ teigia, kad tai bus ilgiausias povandeninis tunelis pasaulyje. Jame taip pat bus įrengta elektrifikuota traukinių linija. Tikimasi, kad automobiliai keturiomis juostomis Baltijos jūrą galės kirsti per 10 minučių, o traukiniai tai padarys per 7 minutes.
2011 m. buvo nuspręsta, kad jungtis tarp pietinės Danijos Lolando salos ir šiaurinės Vokietijos Fėmarno salos turėtų būti nutiesta kaip panardinamasis tunelis. Darbai Danijos pusėje buvo pradėti 2022 m. liepą, o Vokietijos pusėje – lygiai po metų.
A brief fly-by of the production facilities for the #fehmarnbelt tunnel project. The drone flies through one of the production halls, where the huge tunnel-elements will be cast. The construction site is one of the largest in Europe. #Construction #fpvdrone #Femern #megaproject pic.twitter.com/uIctsrWip6
— Jens Villemoes (@jensvil) May 2, 2023
Tunelį sudarys 89 betoniniai elementai, kurie bus statomi specialioje gamykloje Lolande. Gegužės mėnesį buvo išlietas pirmasis iš elementų.
Fehmarnbelto tunelis kainuos 55,1 milijardo Danijos kronų (4,8 milijardo eurų).
Pastaraisiais metais Danija nutiesė kelių ir geležinkelių jungtis su kaimynine Švedija ir tarp dviejų pagrindinių Danijos salų.
2000 m. tilto ir tunelio jungtis per Oresundo sąsiaurį sujungė Kopenhagą su trečiu pagal dydį Švedijos miestu Malme.