Dirbtinis intelektas lenkia geriausius lenktynininkus žaidime – ir be sukčiavimo! ()
Dirbtinis intelektas gali įveikti geriausius lenktynių vaizdo žaidimo „Gran Turismo 7“ žaidėjus – ir padaryti tai naudodamasis tik žaidėjų matomais vaizdais bei informacija.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
2022 m. „Sony“ tyrėjai sukūrė „GT Sophy“ – vairavimo dirbtinį intelektą, kuris galėjo įveikti geriausius žmonių žaidėjus ankstesnėje „Gran Turismo Sport“ žaidimo versijoje. Tačiau dirbtinis intelektas turėjo prieigą prie informacijos, kurios žmonės žaidėjai neturėjo – pavyzdžiui, realiuoju laiku gaunamos informacijos apie kitus automobilius ir lenktynių trasos išsidėstymą už vairuotojo matymo ribų.
Dabar Kaushikas Subramanianas iš „Sony“ ir jo kolegos išmokė dirbtinio intelekto modelį aplenkti žmones, naudodami tik informaciją, kurią žaidėjas gali matyti ekrane.
K. Subramanianas ir jo komanda išmokė modelį apdovanodami dirbtinį intelektą už greitesnį vairavimą ir bausdami jį už nukrypimą nuo kurso ar sulėtėjimą. Per šį mokymo etapą dirbtiniam intelektui buvo pateikiami ir ekrane rodomi vaizdai, ir informacija, kurios žaidėjai paprastai neturi – pavyzdžiui, trasos planas. Tačiau kai modelis buvo apmokytas, dirbtinis intelektas lenktyniaudamas trasoje naudojo tik ekrano vaizdus.
Atliekant laiko bandymus, kurių tikslas – kuo greičiau įveikti trasą, kurioje nėra kitų automobilių, dirbtinis intelektas ne mažiau kaip 94 proc. bandomųjų ratų važiavo greičiau už geriausią žmogų vairuotoją – iš daugiau kaip 130 000 internetinių lenktynių. Jo rezultatai taip pat buvo panašūs į „GT Sophy“.
Tačiau lenktyniauti su kitais vairuotojais trasoje tuo pačiu metu būtų kur kas sunkesnis iššūkis, sako Londono karališkojo koledžo atstovas Michaelas Cookas.
„Dar laukia ilgas kelias, kol bus galima žaisti tikrą lenktynių žaidimą, – sako jis. – Šis dirbtinis intelektas buvo apmokytas lenktyniauti tik vienas, be jokių automobilių, į kuriuos reikėtų neatsitrenkti ar kurių reikėtų vengti – tačiau tai vis tiek įspūdingas rezultatas.“
Norint, kad dirbtinis intelektas galėtų žaisti įvairius lenktynių žaidimus – o ne tik vieną – kaip žmogus, reikėtų jį dar daug kartų „perauklėti“, tačiau tai yra žingsnis šio tikslo link, sako Georgios Yannakakis iš Skaitmeninių žaidimų instituto Maltoje.
Tyrimas paskelbtas „arXiv“.
Parengta pagal „New Scientist“.