Startuoja techninių apžiūrų „sufleris“  (1)

Prieš dvejus su trupučiu metų oficialiai startavusi kompiuterizuota transporto priemonių nauja Techninės apžiūros informacinė sistema (TAIS) pasipildė keletu naujų galimybių. Vienos jų padės vairuotojams išvengti rūpesčių dėl išsiblaškymo ar užmaršumo. Kitos – apkartins gyvenimą sąmoningai automobilio „sveikata“ nesirūpinantiems veikėjams.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Įrankis policininkams

TAIS architektai iš techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ tikina, kad pagaliau ši sistema pradeda funkcionuoti taip, kaip ir buvo tikimasi ją kuriant. Į vieną tinklą sujungus visų techninės apžiūros centrų, Valstybinės kelių inspekcijos, draudikų biuro, „Regitros“ ir kelių policijos duomenų bazes, kokybinis perversmas įvyko ne tik automobilių „sveikatos“ priežiūros srityje. Visos saugiu eismu mūsų šalyje besirūpinančios struktūros gavo naują kontrolės instrumentą.

„Baigėme kurti techninės apžiūros programos modulį, leidžiantį informaciją, sukauptą bendroje duomenų bazėje, pritaikyti kelių policijos patrulių reikmėms. Pareigūnai jau nuo praėjusių metų pabaigos iš mūsų kasdien gauna duomenis apie automobilius, kurių techninės apžiūros galiojimas pasibaigęs prieš 30 dienų. Ši informacija perduodama visiems patrulių ekipažams ir automatiškai atnaujinama jų mašinose esančioje kompiuterinėje įrangoje (23 tarnybiniai automobiliai turi kameras, kurios skenuoja valstybinius numerius). Dabar ši sistema signalizuoja, jeigu transporto sraute fiksuojama mašina su nebegaliojančia technine apžiūra arba neturinti privalomosios civilinės atsakomybės draudimo“, – pasakojo asociacijos „Transeksta“ direktoriaus pavaduotojas Audrius Glėbus.

Beje, praėjusiais metais policija išaiškino 24 110 transporto priemonių, neperėjusių valstybinės techninės apžiūros, ir 2697 transporto priemones, turinčias gedimų, kuriems esant KET draudžia važiuoti. Tikėtina, kad į tokių mašinų paiešką įkinkius kompiuterinę techniką, frankenšteino DNR turinčių automobilių skaičius keliuose turėtų sumažėti.

Pastaraisiais metais rengiamų „išvažiuojamųjų“ techninės patikros akcijų metu paprastai kaskart konstatuojama, kad absoliuti dauguma ne pirmos jaunystės mašinų turi didesnių ar mažesnių trūkumų. Antai paskutiniosios tokios žvalgybos, įvairiuose Lietuvos rajonuose surengtos pernai lapkritį, ataskaitose liudijama, kad net 79 proc. automobilių, pagamintų iki 2000 m. imtinai, važinėja techniškai netvarkingi.

Spėlionės vietoj faktų

„Transekstos“ direktorius Gintautas Šlėderis atkreipė dėmesį, kad apie maždaug 90–100 tūkst. automobilių techninę būklę galima tik spėlioti. Pagal įrašus Techninės apžiūros informacinėje sistemoje jie turėtų atvykti į TA centrus, tačiau to nepadaro.

„Šią informaciją nuolat atnaujiname siųsdami paklausimus į „Regitrą“, todėl bendras registre esančių automobilių skaičius koreguojamas. Tikėtina, kad realiai šiuo metu eksploatuojama beveik 1,5 mln. mašinų, tačiau galiojančius techninius pasus turi tik apie 1,36 mln. lengvųjų automobilių. Be abejonės, dalis „pradingėlių“ yra parduoti, išregistruoti ir galbūt iškeliavę iš Lietuvos. Tačiau labiau tikėtina, kad didelė jų dalis – beveik 100 tūkst. mašinų – mūsų keliais rieda techniškai nepatikrintos“, – svarstė G. Šlėderis.

Pašnekovas spėjo, kad daugeliu atvejų tokią automobilininkų elgseną lemia sudėtinga finansinė padėtis. Pasak „Transekstos“ direktoriaus, žmonės TA centrus lenkia ne todėl, kad mašinos patikra kainuoja 42 litus, o todėl, kad norint gauti teigiamą kontrolierių išvadą remontui reikia išleisti dešimteriopai didesnes sumas.

Bauda už automobilio eksploatavimą be techninės apžiūros – iki 150 litų. Tikėtina, kad nemaža dalis vairuotojų tikisi nepakliūti į kelių policijos akiratį arba skaičiuoja, kad sumokėti baudą kainuos mažiau, nei remontuoti seną kledarą.

Priminimo funkcija

Važinėjantys tvarkingais automobiliais ir techninės apžiūros terminus tiesiog pražiopsantys nuo kovo 1-osios galės savotiškai apsidrausti nuo tokios nemalonios situacijos.

„Transeksta“ interneto svetainėje bus galima ne tik pasitikrinti visą informaciją apie savo automobilį, kuria disponuoja „Regitra“ ar draudikų biuras, sužinoti ankstesnių techninių apžiūrų istoriją (kada kokie trūkumai buvo užfiksuoti), bet ir užsisakyti priminimą apie TA galiojimo pabaigą.

„Visiems atvykstantiems eilinės TA apžiūros registravimo metu bus siūloma jiems patogia forma – elektroniniu paštu arba SMS žinute – priminti, kada reikėtų susiruošti tokią pat procedūrą atlikti kitą kartą. Tą patį padaryti netrukus galės ir patys vairuotojai, atsivertę mūsų asociacijos interneto svetainę. Tai visiškai nemokama paslauga“, – pasakojo „Transekstos“ direktoriaus pavaduotojas A. Glėbus.

Be to, nuo šio pavasario visi automobilininkai eilinei techninei apžiūrai galės užsiregistruoti internetu – patys pasirinkti sau patogų laiką ir TA stotį. Tai leis išvengti gaišaties stovint eilėse.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: alfa.lt
Autoriai: Renaldas Gabartas
(0)
(0)
(0)

Komentarai (1)