Inicijuojamas nacionalinis politikų susitarimas dėl metropoliteno diegimo Vilniuje

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Gass 2011-02-26 09:43
Gal kas žinot kodėl yra planuojama atšaka į Buivydiškes ir Sudervę, o į Riešę krypries nėra? Kiek esu buvęs Europos miestuose, tai metro linijos siekia net ir 10-20-30 km. už miesto centro, panašiai kaip kad pas mus būtų iki kokių Trakų...
Otto 2011-02-26 10:08
Nutarimas rinkiminei dvasiai pakelti. O kabeliai į Švediją netiesiami...
mygatukas 2011-02-26 10:24
Man sunku suvokt, kam Vilniui metro. Taigi niekada neatsipirks...
Arns 2011-02-26 10:31
Aš ir nelabai manau jog reikia to metro. Tramvajus plius tinkamas miesto transporto apribojimas tarkime centre(arba apmokestinimas įvažiuojant) tikrai išspręstu didžiąją dalį problemų. Plius visados galima atnaujinti autobusų-troleibusų parką, kad patogesniu laiku jie važiuotu.
sabotan 2011-02-26 10:55
Manau priesingai metro keliautu i pozemi o tie tranvajai i virsu ir dar kiek keliams reiketu skirti kad pritaikiti juos tranvajam. Manau tai gera mintis manau reiketu su metro apjungti visus vilniaus universitetus. Manau netro sumazintu autobusu ir troleibusu kieki ir masinu nes dabar benziunas 4.50 kainuoja manau su metro butu pigiau nuvykti.
lizunas 2011-02-26 11:11
O aš manau, kad kelius pigiau išeis atnaujinti, nei kasti tunelius po jais.
Arns 2011-02-26 11:11
Vilniuje metro yra 0%, tad net pradėjus statybas, ne mažiau kaip 10 metų jos vyktu iki kol pradėtu veikti nors vienas tunelis. Plius visa infrastruktūra... Teoriškai manau daug labiau apsimoka plėtoti viešąjį transportą ir skatinti kad miestiečiai atsisakytu mašinų kelionei po savo miestą.
werafonas 2011-02-26 12:06
Esi matęs Ukmergės gatvę rytinio/vakarinio piko metu? Apie kokius tramvajus čia šneki? Iš vis nesuprantu, kaip dar tarp valdininkų gali atsirasti tokių nesusipratėlių, kad gatvės jau sausąkamšos nuo mašinų/autobusų. "Tramvajus plius tinkamas miesto transporto apribojimas tarkime centre(arba apmokestinimas įvažiuojant) tikrai išspręstu didžiąją dalį problemų." Na ir paaiškink koks abribojimas? Kaip tiksliai tramvajus išspręstų tas problemas? Sudarydamas dar eilę kamščių? Centras per daug sugrūstas kažkokiems gatvių atnaujinimams/pertvarkoms. Beto metro išlaikymas yra žymiai pigesnis negu tramvajaus. (Statymas tai jau kita kalba) Na ir kas, kad po 10 metų? Kur dings tie miegamieji rajonai? Jau dabar plėtrą Fabijoniškėse sunkiai įsivaizduoju dėl jau dabar esamo mašinų srauto. Kaip straipsnyje ir minėjo, pagrindinė problema yra psichologinė. Vilniui metro ne tik, kad yra galimas, bet ir BŪTINAS. Pabaigai: http://www.vilniausmetro.lt/studija2 http://www.vilniausmetro.lt/duk#tramas
Analog 2011-02-26 14:27
Va metro pastatytų, tai dar ir psichologinis efektas būtų, nustotų burbėt, kad tik sovietai Lietuvoje viską statė, ir kiek žmonių įdarbintų toks projektas.
Arns 2011-02-26 14:46
"Kiek apytiksliai kainuos metropoliteno statyba atskirose atkarpose (pvz. kiek po senamiesčiu ir kiek pvz. Ukmergės gatvėje)? Kilometro atviru būdu statomos metro trasos (su stotimis!) kainuoja apie 100 mln. litų. Uždaru būdu dvigubai brangiau. Minske statomo metropoliteno 1 km. kaina vidutiniškai 40 mln. dolerių (104 mln. litų). Pagal dabar pažymėtas trasas uždaru būdu Vilniuje reikėtų tiesti tik apie 20 proc. metro linijų, todėl Vilniuje 1 kilometro vidutinė kaina - 125 mln. litų. Tai bendra suma. Tačiau šios išlaidos skaičiuotos šių dienų kainomis, ateityje kainos kiltų. Tad natūralu, kuo anksčiau pradedamos statybos, tuo mažesnės ir išlaidos." Vilniaus metinis biudžetas milijardas litų. Taigi, per metus padaryti darbai būtu nuo apie 8 km. Čia jau sprendžiant tuo kad absoliučiai niekam kitam miestas neskiria pinigų. Taip kad čia astronominės sumos, ryškesnis pavyzdys kaip būtu plaunami pinigai negu su Valdovų rūmų statybomis. Metro turi pliusų, bet tokiam miestui kaip Vilnius, didžiajai daliai problemų išspręsti užtektu galų gale ne pinigus švaistyti niekams, o rimtai su architektais padirbėti kaip naujomis statybomis ar rekonstrukcijomis neprivelti nesąmonių. Plius Lietuvoje automobilių srauto reguliavimo visiškai nėra, otai spręstu daug problemų. Pats metro joks išsigelbėjimas, nes jis realiai sunaikins miesto autobusus ir troleibusus(ar bent didelę dalį jų maršrutų), bet kol žmonės neišsiugdys įpročio jog galima keliauti miesto transportu, tol kamščiai nedings(tikrai ne miesto transportas kelia kamščius). Pvz New York'e ar Londone, metro susisiekimo priemonė puiki, nes su automobiliu užgaiši daugiau laiko pervažiuodamas iš miesto vieno galą į kitą. Su Vilniumi kitas reikalas, turinčiam automobilį, laikas praktiškai bus vienodas.
Jogundas 2011-02-26 16:12
Pritariu teisus, kad kelius atnaujinti yra daug pigiau nei kasti tunelius. Šiaip įdomu būtų pamatyti kokią nors studiją, kaip ten yra su kelių platinimais, kiek galima pagerinti situaciją. Nesupraskit manęs klaidingai, aš ypač apsidžiaugčiau, jei Vilniuje atsirastų metro (nes neturiu automobilio ir jo neturėsiu dar turbūt bent penkmetį). tiesiog nesu tikras, ar mes galime sau tokią prabangą leisti.
lponline 2011-02-26 16:50
Aš tavęs kaip Ukmergės gatvės veterano noriu paklausti kelų klausimų: 1. Kas sudaro transporto kamščius Vilniuje, asmeninis transportas, t.y. automobiliai ar viešasis? 2. Jeigu bus pastatytas metropolitenas Vilniuje, ar tokiu atveju atsisakysi važinėti nuosavu automobiliu? Metro šiuo metu Vilniuje yra IDIOTIŠKA mintis. Pirmiausia, Vilniaus gyventojų tankumas yra per mažas t.y. 1 369 žm./km², kuometi miestuose turinčiuose metropolitenus pvz. Helsinkis apie 3,000 žm./km², Stokholmas apie 4,000 žm./km², Portas apie 5,000 žm./km². Kitas svarbus dalykas yra kaina: sakykime vienos metro pirmosios linijos kaina yra 1 mlrd. litų. Tai reiškia, kad viena metro linija atsieina po maždaug 2000 litų vienam vilniečiui. Sakysite: "Na taip, ganėtinai brangu, tačiau tai man sutaupys daug laiko.". Taip sutaupys... Žmonėm, kurie gyvena arti šios linijos... Ir kuriem tinka šis maršrutas... Taip pat didžiulė dalis gyventojų važinėja automobiliais, dauguma mokinių gyvena arti savo mokyklų... Tokiu atveju ta linija potencialiai kasdien gali naudotis tik apie 50.000-100.000 gyventojų. Dar reikia naužmiršti, kad niekas metro nemokamai nevežios, žinant dabartines viešojo transporto kainas metro bilietas pačiu optimistiškiausiu atveju kainuos apie 4-5 lt. Didelė kaina atbaidys pensiniskus, kurie skaičiuoja kiekvieną centą, todėl metro iš viso bus aktualus tik kokiem 10% miesto gyventojų. Mano manymu, vienas svarbiausių dalykų, galintis sumažintis spustis kad ir toje pačioje Ukmergės gatvėja yra miesto aplinkelis. Tai gerokai sumažintų sunkiasvorių mašinų srautą Vilniaus mieste taip pat norint iš vieno miesto galo važiuojant į kitą nebereikėtų grūstis per miesto centrą. taip pat reikia gerinti dabartinio viešojo transporto efektyvumą. Ir žinoma reikia tvarkyti jau esamus ir kur įmanoma statyti naujus kelius tam, kad greičiau būtų galima nuvykti iš taško A į tašką B. Vilnius dar toli gražu dar nėra pasiruošęs turėti metro. Jei Vilniuje per artimiausius 15 metų atsiras metropolitenas, aš neabejoju, kad jis neišspręs miesto transporto problemų. Pirmiausia reikia sutvarkyti jau esamus kelius ir viešojo transporto sistemą, o tik tada svajoti apie tramvajus ar metro.
Arthuras 2011-02-26 17:16
Iš praeities įvairių "statybų" mano išvada tokia: būtų galimybė tam tikriems asmenims pasidaryti nežmoniškai didelį kiekį litų, o galų gale projektas nebūtų pabaigtas, užsidarytų kaip ir LEO lt ar panašiai. O be to, Vilniui toks projektas ryškiai per didelė prabanga.
zfroidas 2011-02-26 18:00
Geriau situ baze nuomos ikurtu butu ir pigu ir greita, o norintys nusipirktu savo kaip su dviraciais
kionig 2011-02-26 21:56
Turėtum būti kamikadze
jur 2011-02-27 00:04
Skeptikams, pamiršusiems paskutiniąją pastraipą, pakopinsiu ją ir čia: "Metropoliteno specialistai pabrėžia, kad didžiausios problemos diegti metropoliteną yra vis dėlto ne ekonominės, bet psichologinės. Todėl didelis dėmesys turėtų būti skiriamas visuomenės bei politikų edukacijai, siekiant paneigti jau kelis dešimtmečius žmonių ir valdžios sąmonėje įsišaknijusius mitus, kad metro galima statyti mieste, kur yra 1 mln. gyventojų (daugiau nei 20-yje Europos miestų, mažesnių už Vilnių, metro sėkmingai veikia) arba, kad metro galima statyti tik biudžeto lėšomis (daugelyje šalių tokie projektai sėkmingai įgyvendinami taikant viešojo ir privataus finansavimo (PPP) modelį). Pažangūs visuomeninio transporto plėtros projektai Lietuvoje bus įgyvendinti tik tada, kai bus pradėtas plačiai taikyti viešosios ir privačios partnerystės PPP (angl. Public Private Partnership) principas. Tam yra reikalinga stipri viešojo sektoriaus parama." Vilnius yra pakankamai didelis, o didelė dalis lėšų būtų gaunama iš privataus sektoriaus. werafonas labai gerų nuorodų pametė. Štai ir apie VPP (viešojo ir privataus sektoriaus partnerystė): http://www.vilniausmetro.lt/VPP Planuojant miestus ir visą Lietuvą, reikia matyti "the big picture" ir negalima koncentruotis ant pavienių projektų - vystymas turi vykti paraleliai. Kaip va pvz kažkas minėjo, kad prioritetai - elektros tinklai, atominė ir pan. Taip, jie yra labai svarbūs, bet ne vieninteliai. Jei ir nebus skiriamas metro didižiausias dėmesys ar finansavimas, svarbu, kad vyktų kalba, žmonės suprastų apie ką kalbama ir mažais žingsniais būtų žengiama link tikslo. Na ir kas, kad galutinis tikslas gal būt bus pasiektas negreit - kada jei ne dabar pradėti? Bus jūsų vaikam jei ne jum. Dėl maršrutų - ne kiekvienas šiuo atveju bus laimėtojas, o ir nėra dar nuspręsta galutinai kokie tie maršrutai bus. Ir manau tobulinimai, komentarai ir pasiūlymai yra visada laukiami. Toks ir yra tikslas - pradėti kalbėti ir diskutuoti.
Arns 2011-02-27 09:50
Jur, jei verslas be valstybės pinigų statys, tegu stato, bet už valstybės pinigus, tikrai nereikia Vilniui metro. Ir tas teiginys jog mažesni miestai turi pasistatę juos... na žinai, čia tas pats kas sakyti va kaimynas nusipirko naują BMW, tai man irgi jo reik. Ir nesvarbu jog kaimynas verslininkas milijonierius, o tu už minimumą dirbantis žmogus. taip kad jei turi atliekamus kelis milijardus, prašom, kišk į metropoliteną. Pelno tokiu būdu siekti niekas nedraudžia.
lape 2011-02-27 11:52
Metro nėra ir nebus, bet jau yra jo direktorius su visa komanda ir www puslapiu, visi kažką dirba ir algą gauna. Būtų mano dėdė Vilniaus meras, tai aš bučiau Vilniaus kosmodromo direktorius, ir kasdien visiem aiškinčiau, kaip svarbu Vilniuje turėti kosmodromą.
Otto 2011-02-27 12:38
O kabelių tiesimo į Suomiją "direktorius" gal numirė, kad taip tylu, jokie darbai lyg ir nejuda? Man labai smalsu, kodėl taip vilkinamas šis reikalas, ir kam veržia gerklę tie kabeliai?
Analog 2011-02-27 12:39
Taikliai