„Europos mastu Lietuva yra užkampis. Visada tarsi šešėlyje.“ Kas vyksta su Lietuvos geležinkeliais  ()

Europos mastu Lietuva yra užkampis.


Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© recraft.ai (Free Tier Assets) | https://www.recraft.ai

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Traukinių maršrutai iš Lietuvos į Lenkiją ir Latviją vis dar yra nuostolingi „Lietuvos geležinkeliams“, nepaisant jų populiarumo, rašo NRA.lv, remdamasis LRT.lt.

Kasdien iš Vilniaus geležinkelio stoties išvyksta traukinys į Mockavą pietryčių Lietuvoje, kur keleiviai persėda į traukinius, važiuojančius į Lenkiją. Šiuo maršrutu keliaujantys žmonės sako, kad traukinį renkasi todėl, jog tai patogu.

„Per Lenkiją vykstame į Lvivą, o iš ten – į Charkivą. Čia su vaikais labai ilgai važiavome autobusu. Buvo sunku. O traukinyje jie gali pasėdėti, pagulėti, pasivaikščioti“, – tikina ukrainietė.

Portugalijos pilietis sako, kad jam tiesiog labiau patinka traukiniai. „Man patinka traukiniai. Skridau į Amsterdamą ir traukiniu keliavau į Stokholmą, Helsinkį, keltu kėliausi į Taliną, autobusu į Rygą. Dabar esu čia“, – sako po Europą keliaujantis portugalas.

[EU+Kuponas] Aukščiausio lygio teleskopinės kopėčios. Paskutiniai vienetai!
7369 1 1

Nuostabiai gera kaina

Specialus kuponas

Iš EU greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Šiuo metu traukiniu iš Varšuvos į Vilnių nuvažiuoti reikia daugiau nei 8 val., iki Rygos – apie 4 val.

Tarptautinis maršrutas iš Vilniaus į Lenkiją atidarytas 2022 metų gruodį, o į Latviją – praėjusių metų gruodį.

„Latvija yra populiaresnė. Turbūt tą lemia tai, kad kelionė yra trumpesnė. Žmonės per vieną dieną gali nuvykti pirmyn ir atgal“, – teigia „LTG Link“ Tarptautinio susisiekimo vadovas Dangis Rupeika.

Anot jo, šią vasarą keleivių srautas į Lenkiją, palyginti su praėjusia vasara, išaugo 13 procentų. Tačiau keleivių vis dar nepakanka, kad maršrutai tiek į Lenkiją, tiek į Latviją būtų pelningi – geležinkelių atstovo teigimu, tiek vidaus, tiek tarptautiniai maršrutai priklauso nuo subsidijų. Vien vidaus maršrutams Lietuva pernai skyrė 53 mln. eurų.

 

VILNIUS TECH docento Gedimino Vaičiūno teigimu, Europos mastu Lietuva yra užkampis – Estijos, Latvijos ir Lietuvos vėžės plotis kitoks nei įprastas Europoje. Todėl vykstant į Lenkiją reikia persėsti Mockavoje.

„Turime ir savo infrastruktūrą, kuri yra orientuota ne tiek į keleivių, kiek į krovinių vežimą. <...> Keleivių gabenimas „Lietuvos geležinkeliuose“ visada būdavo tarsi šešėlyje“, – pripažįsta jis.

 

Jis pridūrė, kad geriausias būdas pagerinti susisiekimą traukiniais tarp kaimyninių šalių būtų geležinkelių modernizavimas.

„Modernizuojant seną geležinkelį, tiesinant jo trasą, susiduriame su tokiomis problemomis, kad, pavyzdžiui, yra tunelis, tiltas ir ištiesinus trasą, ji nepataiko per tiltą, tunelį. <...> Ko gero, reikia sulaukti „Rail Balticos“, – tikina G. Vaičiūnas.

Europinės vėžės geležinkelio jungtis tarp Baltijos šalių ir Lenkijos „Rail Baltica“ turėjo būti atidaryta 2026 m., tačiau ji vis dar vėluoja.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(7)
(5)
(2)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()