„AIS sistemos buvo išjungtos tyčia“  ()

AIS sistemos buvo išjungtos tyčia.


Suomijos įlanka
Suomijos įlanka
© NormanEinsteinderivative work: Materialscientist, CC BY-SA 3.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Baltic_Sea_map2.png

Visi šio ciklo įrašai

  • 2024-11-02 „AIS sistemos buvo išjungtos tyčia“  ()

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Sienos apsaugos tarnyba nuo balandžio mėnesio Suomijos įlankoje pastebėjo nuolatinius padėties nustatymo signalų trikdžius. Pastarosiomis savaitėmis jūroje buvo laivų, kurių judėjimas buvo slepiamas dėl vizitų Rusijoje.

Transporto ir ryšių ministrė Lulu Ranne praėjusią savaitę sakė, jog manoma, kad už to slypi Rusija. Trukdžiai buvo nukreipti į GNSS ir GPS signalus.

Anot pasienio apsaugos, dėl trukdžių kai kuriems laivams atsirasdavo beveik pavojingų situacijų. Laivai trumpam nukrypdavo nuo kurso arba visai pasiklydo, o valdžia turėjo perspėti ir sustabdyti laivus, kad jie neužplauktų ant seklumos ar ant uolų, praneša „Reuters“.

[EU+Kuponas] Aukščiausio lygio teleskopinės kopėčios. Paskutiniai vienetai!
7365 1 1

Nuostabiai gera kaina

Specialus kuponas

Iš EU greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Laivų AIS automatinio indentifikavimo sistemos taip pat patyrė problemų. AIS įgalina elektroninę navigaciją vandenyje.

„Pastarosiomis savaitėmis pastebėjome, kad AIS sistemos buvo išjungtos tyčia, tokiu atveju yra rodoma neteisinga laivo padėtis“, –  „Reuters“ sako Pekka Niittylä iš Suomijos įlankos pasienio apsaugos tarnybos.

Anot P. Niittylä, Sankt Peterburgo apylinkėse esančiuose Rusijos uostuose apsilankiusiuose laivuose apie dešimt kartų buvo aptikta laivo buvimo vietos apgaulė.

 

„Remiantis mūsų išvadomis, tai yra dėl sankcijų ar jų pasekmių vengimo“, – sako P. Niittylä.

„Pavyzdžiui, jei šalis perka naftą iš Rusijos, bet nenori parodyti, kad nafta yra iš Rusijos, pirkėjas arba laivas gali panaudoti sukčiavimo būdus, lyg laivas niekada nebūtų apsilankęs Rusijoje pagal savo trajektoriją“, – aiškina P. Niittylä.

Sienos apsaugos tarnyba mano, kad Rusija trukdo signalus siekdama apsaugoti savo naftos uostus, esančius rytinėje Suomijos įlankos pusėje, nuo Ukrainos oro antskrydžių.

 

Anot P. Niittylä, padėties nustatymo signalų trukdymas ir neatpažinti naftos tanklaiviai kelia grėsmę tiek laivybai, tiek Baltijos jūros aplinkai.

Suomijos valdžia atidžiai stebi senus Rusijos naftos tanklaivius, kurie dar vadinami „šešėliniu laivynu“: jų amžius ir prasta būklė kelia susirūpinimą dėl galimo naftos išsiliejimo, kurio pasekmės būtų pražūtingos Baltijos jūros ekosistemai.

Jis priduria, kad artėjantys žiemiški orai ir audringos, ledinės sąlygos taip pat padidina riziką jūroje.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(27)
(7)
(20)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()