„Metų automobilis 2025“. Elektromobiliai Lietuvoje pasirodė tikri „melagiai“ (Statistika)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

gytis13 2024-11-02 19:12
Juk turi vieną kartą kažkas pasakyti kad karalius nuogas...
immortallt 2024-11-03 12:44
Ištraukia pirmuosius EV gaminančių koncernų rezultatus ir apibendrina su visais elektromobiliais. Ir dar esant tikrai nepalankioms sąlygoms prognozuoti kuro sąnaudas. Paties sąnaudos tokiais orais su VDV, pirmas 100 km eina su 6,3l/100 km, pasikeičia važiavimo kryptis ir jau 8l/100km važiuojant tuo pačiu greičiu. O straipsnis apie bezdėjimą. Jei būtų ne apie bezdėjimą, būtų visų automobilių rodikliai, deklaruojamos energijos sąnaudos, prognozuotos energijos sąnaudos, faktinės energijos sąnaudos. Ir būtų ne tik elektromobiliams, bet ir panašiam kiekiui skirtingų VDV artimų pagal galią ir tūrį.
gytis13 2024-11-03 14:49
Su elektriniais dviračiais tas pats. Primeluota apie ilgiausius nuvažiuojamus atstumus, apie žvėrišką trauką su 250W varikliu ir t.t. Praktiškai visi tie rodikliai daug prastesni. Tačiau nepaisant tų pasakų elektrinis dviratis yra labai gera pramoginė transporto priemonė kuriuo su malonumu važinėju kol žiema ateis. Gaila kad man į darbą 30 km. Su VDV meluot mažiau galimybių, nes dauguma rodiklių nekritiniai.
Dziao 2024-11-03 19:33
Tai cia viskas seniai aisku. Norite zinoti apytiksliai realu nuvaziuojama atstuma geromis oro salygomis ir vaziuojant iki 100km/h imam sanaudas 20kwh. Vaziuojant apie 130kmh priklausomai nuo masinos ir salygu imam 25-35kwh
donatasv 2024-11-04 02:32
Per vėlinias išvažiavom su šeima pas gimines. Prasukom per vieną dieną apie 630km. Autostrada 120, paprastais keliais 100km per valandą greitis, autopilotas on pastoviai buvo. Prieš išvažiuodamas užpyliau pilną baką benzino, borto kompas rodė 670km galimą nuvažiuot atstumą parvažiavus namo po kelionės borto kompas rodė likutį 120km. Čia mano paskutinė patirtis su vdv praeitą savaitgalį, o dabar papasakok savo su EV... ar man išdėstyt iš panašių kelionių su EV?
immortallt 2024-11-04 08:33
Rimtai apsimesi šlanga, kad tavo auto kompas neapsiriks skaičiuodamas, jei pvz. važiuosi greičiau nei įprastai, ar pūs stipresnis vėjas, nei įprastai, ar sėdėsi ilgiau kamštyje nei įprastai? Apie tai mano komentaras, kad į aplinkos sąlygas beveik neatsižvelgia, o EV oro pasipriešinimas prognozės tikslumui turi didžiulę įtaką, didesnę, nei VDV. BMW iš vis meluodavo apie nuvažiuojamą atstumą ~30%, bet kas čia skaičiuoja. Su Toyota tokių problemų man nebuvo. Elektromobilio tik dabar dairausi miestui važinėti, senuko kokio. Iš artimos aplinkos patirties, Tesla tiksliai prognozuoja elektros sąnaudas. Kinietį kažkokį turi, tai tas meluoja stipriai.
HardAxe 2024-11-04 11:32
nu nžn, mano VDV prognozę atnaujina pastoviai.
donatasv 2024-11-04 14:00
Kai nulis patirties su EV tai ir pezi vėjus. Su vdv kai važiavom buvo tikrai stiprus vėjas, po žemaitiją malėmės buvo kalnų pakalnių, jokių problemų su kuro sanaudomis kiek parašė tiek ir gavom dar pliuso viršaus. Priešingai nei su EV bent jau mano patirtis rodo. Nesvarbu koks oras bus užsikrauni batarkę nunulini skaitliuką ir važiuoji. Tau užkrovos skaitliukas vasarą rodo 250 nuvažiuoji 200 nesvarbu oro sąlygos 15 procentų visada mažiau bus nei pranašavo. Nuvažiuoji 10km, o ant likučio 11/12 km sumažėja. Reali prognozė net ir tų pačių tešlų panaši būna. Kad tai suprastai turi realiai sėst ir išbandyt ev, o nepaišyt iš lempos. Aš suprasčiau jei negebėtų prognazuoti mišraus važiavimo tai nebūtų nuostabu. Bet dabar realiai magistralia važiuoji stoji pasikraut ir toliau magistralia ir gauni šūdą. Gal su vdv į tai mažiau kreipiam dėmesio nes tiesiog dzin kai didelis atstumas ir jei pritrūkai 5 min ir vėl pilnas, bet su EV tas labai jaučiasi. Su ankstesniais vdv visada galėdavau prognazuoti kiek nuvažiuosiu net be borto kompiuterio žinodavau šalta 800, šilta 850. Su EV niekaip jei šalta gali būt ir 120 jei šilta 250 įveiksi. Labai didelė amplitudė. https://ev-database.org/cheatsheet/range-electric-car Toki sarašai nebereikalo sudarinėjami real range ir oro salygos. Nes tas vėjas realiai labai didelės įtakos nedaro, kad apie 15% ev pastoviai meluotų.
kukulis4 2024-11-04 14:08
Is tokio tyrimo galima padaryti, turbut, viena objektyvia isvada - kalbant apie energijos sanaudas, EV daug jautresnis aplinkos poveikiui, nei kad VDV. Bet sita mes ir anksciau zinojom... Ne veltui kai vaziuoji autostrada, matai, kad dauguma EV renkasi vaziuot gerokai leciau, negu leistinas max greitis. Kalbant apie VDV, tai nelygu koks automobilis, bet tam tikrais atvejais sanaudos irgi gali nemaloniai nustebint. Paimk koki 1.5-1.6l benzinini automobili, nusistatyk ant autopiloto ta leistina 130km/h autostradoj, ir turesi arti 10l/100km sanaudas. Padaryk ta pati su kokiu 2l dyzeliu, ir turesi apie 6l/100km.
immortallt 2024-11-04 14:18
Su EV daugiausia važinėjau mieste (ne savo, tai daug skirtingų palyginau). Mieste problemos nebuvo. Užmiestyje tik porą kartų važiavau, tai kadangi kelionės planavimo tuose automobiliuose nebuvo, tai ir neturiu ką palyginti. Ką žiūrėjau iš žmonių, kurie bando ir lygina skirtingus EV, tai prognozavimo tikslumas skiriasi labai stipriai. Vieni, kaip ir mano yaris, skaičiuoja praėjusių kelionių vidurkį ir iš to prognozuoja nuvažiuojamą atstumą. Kiti, įvedus kelionės tikslą, skaičiuoja pagal leistiną greitį. Treti, dar įmeta ir meteorologines sąlygas. Tai dabar suplakame visus į vieną, ir aiškiname, kad elektromobiliai blogai prognozuoja Ne elektromobiliai blogai prognozuoja, o nesupranti ką prognozuoja. Ir taip, VDV tikrai tiksliai prognozuoja, kai pradedi palaikydamas tą patį greitį su 6,3l/100km, o po valandos jau 8l/100km Patikslina eigoje, ne kelionės pabaigoje. O jei būtų sudėta lentelė, kaip aukščiau rašiau, tada ir pasimatytų, kad tarp elektromobilių visko yra, ir tarp VDV visko yra. Tarp elektromobilių, kadangi naujokų itin daug, tai daugiau bus su prastomis prognozėmis, bet bus ir labai tikslių. Tarp VDV, kadangi naujokų apskritai nebus, prognozės vidutiniškai bus tikslesnės.
donatasv 2024-11-04 14:20
Bet šiuo atveju nėra matuojama (bent jau aš ką pasakoju) greičio skirtumas. EV laikyk tarp krovimų tapatį greitį, bet borto kompas vistiek meluos tau 15%. Visada rodys viršaus optimistinį variantą.
kukulis4 2024-11-04 14:22
As nelabai suprantu, kokie cia tavo lukesciai... pas mane, kai prisipili pilna baka dyzelio, visada rodo apie 1050km likuti, nepaisant to, kad katik issokau is autostrados. O tada atgal i autostrada, ir vos tik pradejus vaziuot tas likutis krenta, ir gan smarkiai. Kas man atrodo visiskai naturalu, nes autostrada as vziuoju kiek greiciau, nei leidziama. Arba vaziuoji paprastu keliuku, vidutinis greitis gaunasi koks 65-75 km/h, nuvaziuoji 100km o likuti rodo 1200 km. Kodel su EV turetu buti kitaip? Kodel jeigu tu laikai pastovu 130km/h greiti autostradoj, kas yra bent jau 40km/h daugiau nei optimalus greitis, tu tikiesi, kad nuvaziuojamas atstumas smarkiai nesiskirs nuo deklaruoto?
kukulis4 2024-11-04 14:22
VDV irgi meluos.
donatasv 2024-11-04 14:37
Nemaišyk skirtingų greičių, mišraus (miestas greitkelis) maršruto. Aš tau pateikiau pavyzdį važiuoji 90, stoji pasikrauni ir toliau 90 važiuoji ir borto kompas nuvažiuojamą atstumą visada rodo optimistinį 15% viršaus. Čia yra faktas kaip blynas galima sakyt beveik visų EV. Kiek apžvalgas žiūrėjau KIA arčiausiai tiesios parodydavo.
donatasv 2024-11-04 15:11
Visi durni tik tu viens protingas? Prajuokinai. Tai užsipili baką, nusinulini rodmenis ir važiuoji, išvažinėjus matai tikslų nuvažiuotą atstumą. Darbas namai mišrus maršrutas su prieš tai turėtu dyzeliu kaip nukirstas buvo 850/800 km. Su EV žiemą 30/50 procentų mažiau atstumo, čia nei pridėta nei atimta. Tokios mano sąnaudos ir pastebėjimai važinėjant darbas/namai tuo pačiu maršrutu jau 2,5 metų su EV. Šioje vietoje žmonės nėra durni skaičiuot moka ir gali savo išvedžiojimus pasilaikyt sau. Jei vasarą nuo namų iki darbo 5% tai žiemą 7/10% nors kompas prognazuodamas rodo ta patį atstumą pasikrovus.
melissaprinz 2024-11-04 15:29
Connect with evangelistic ministries working to impact lives, support believers, and spread the gospel worldwide. Be a part of dedicated to community outreach, mission work, and sharing God’s message.
kukulis4 2024-11-04 19:32
As vistiek nesuprantu kas tau netinka... WTLP testas atliekamas labai specifinem salygom, kurios kaip ir turetu, bet realiai, nelabai atitinka salygu, kuriomis tipiskai vazinejam mes Lietuvoje. Lygiai taip pat tavo vazinejimas su elektrycka ziema, yra labai toli nuo tu salygu, kuriomis atliekamas WTLP testas. Tai paimt WTLP nurodyta atstuma, ir lygint su tuo, ka gavai pralekes 200km autostrada, yra, svelniai tariant kvaila. Tokia logika remiantis, as galiu atlikt kontra-eksperimenta - koki grazu liepos menesio ryta pasileist nuo Klaipedos link Kauno, ir pavejui, kokiu vidutiniu 86km/h greiciu nuriedet labai taupiai ir sakyt - va, su elektrycka drasiai galima vaziuot po 800km ar net ir daugiau tarp pakrovimu. As sakyciau kas yra tikrai misleading, tai kad musu vietiniai dyleriai naudoja WTLP pardavinedami automobilius Lietuvoje, puikiai zinodami, kad tokiu sanaudu cia mes niekada neturesim.
donatasv 2024-11-04 20:29
WLTP yra deklaruojamas nuvažiuojamas atstumas gamintojo. Borto kompiuteris turėtų prisitaikyti pagal mano važiavimo stilių ir paskaičiuoti nuvažiuojamą atstumą pagal turimą įkrovą, o tai yra du skirtingi dalykai. Vdv gamintojas deklaruoja tarkim važiuojant 90 km/h bus 5 litrai bet realybėje borto kompiuteris paskaičiuoja pakankamai tikslų atstumą nepaisant to, ką deklaravo gamintojas. EV to padaryti nesugeba. Tarkim vasarą į darbą išvažiuoju su 100 proc baterijos, kol nuvažiuoju suvartoju 5%. Šiandien užstatęs buvau, kad 15min prieš darbą automobilis pašildytų saloną, vairą, sodynes ir stiklus. Visą kelionę auto šildymas nebuvo įjungtas, bet suvartojo 9%. Nors kelionės pradžioje borto kompiuteris rodė tapatį km kiekį ką ir vasarą, nors panašiomis oro salygomis ir tuo pačiu atstumu ir keliu važiuoju jau seniai. Lygini pats nežinia ką, nežinia kur ir nesusigaudai apie ką kalba. Čia tik vienas niuansas, kitas niunsas kaip minėjau nuo krovimo iki krovimo nesustojant 90km/h greičiu irgi labai smarkiai nesutampa, nors sąlygos tiek oro, tiek apkrovos nelabai keičiasi, bet borto kompas perlenkia mažiausiai 15% per daug rodo. Čia wltp ne prie ko. Ir čia ne mano vieno pastebėjimai. Tarkim Youtube kanale carwow dažnai daro testus ir tai smarkiai pastebima, kad gamintojai borto kompą nustatę optimistiniu rėžimu.