„Šuns režimas“ automobilyje. Kas tai yra, kur jį rasti ir kam jis skirtas? ()
Kai kurie automobiliai turi specialią funkciją, vadinamą „šuns režimu“. Kas tai yra, kur jo ieškoti ir kokie automobiliai jį turi? Ir svarbiausia, ar ši funkcija iš tikrųjų turi ką nors bendro su šunimi?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kaip „šuns režimas“ veikia elektromobilyje?
„Šuns režimas“ (dog mode) yra funkcija, kurios dėl techninių priežasčių nėra vidaus degimo varikliu varomuose automobiliuose, tačiau vis daugiau elektromobilių ją turi.
Funkcija buvo sukurta specialiai automobilyje paliktiems šunims ar katėms – pvz. „šuns režimas“ yra viena iš oro kondicionavimo funkcijų, kurias šiuo metu siūlo elektromobilių gamintojai, tokie kaip NIO, „Smart“ ir „Tesla“.
„Šuns režimas“ leidžia palaikyti nustatytą temperatūrą uždaros transporto priemonės salone. Elektromobiliai šioje srityje turi pranašumą prieš vidaus degimo varikliais (VDV) varomus automobilius, nes oro kondicionavimo sistemai nereikia veikainčio variklio, kuris maitintų automobilį.
|
Dėl tokių sprendimų, kaip šilumos siurbliai, maitinami tiesiogiai iš baterijų, oro kondicionierius automobilyje gali veikti valandas be jokios reikšmingos įtakos automobilio diapazonui.
„Šuns režimas“ elektromobilyje. „Valgo“ 8 km nuotolio per valandą
Vokietijos ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) specialistai neseniai išbandė „Tesla Model Y“ „šuns režimo“ veikimą.
Bandymų laboratorijoje vyravo 35 laipsniai karštis, o automobilį papildomai apšvietė galingi saulės šviesą imituojantys žibintai.
Paaiškėjo, kad nepaisant nepalankių sąlygų, temperatūra salone niekada nepakilo aukščiau 29 laipsnių šilumos. Čia verta pridurti, kad net jei aplinkos temperatūra tesieks 20 laipsnių šilumos, po valandos automobilio salonas įkais iki 46 laipsnių kaitros. Kritinis taškas yra 40 laipsnių Celsijaus – temperatūra, kuriai esant yra didelė šilumos smūgio rizika.
Pats bandymas truko net 8 valandas, per kurias prognozuojamas transporto priemonės atstumas sumažėjo tik 64 km. Tai reiškia, kad – bent jau „Tesla“ atveju – valanda „šuns režimo“ veikimo reiškė nuotolio sumažėjimą 8 km. Žinoma, kiek kitokia situacija bus žiemą, kai teks ne vėsinti, o šildyti automobilio saloną.
Kaip veikia „Tesla“ „šuns režimas“?
„Šuns režimas“ palaiko nustatytą temperatūrą, o jutikliniame ekrane rodomas pranešimas, informuojantis praeivius, kad oro kondicionierius leidžia jūsų augintiniui jaustis patogiai. Dėl to nėra rizikos, kad kas nors bandys „išgelbėti“ šunį ir, pavyzdžiui, išdauš automobilio stiklą.
Kaip įjungti „šuns režimą“? Prieš palikdami automobilį, jutiklinio ekrano meniu „Klimatas“ pasirinkite „Šuo“ arba „Tesla“ programėlės Klimato skiltyje „Šuns režimas“.
Kiek diapazono sunaudoja oro kondicionierius elektromobilyje?
ADAC matavimai įrodo, kad „šuns režimu“ veikiančio elektromobilio oro kondicionavimo sistema sunaudoja tik 1,3/1,5 kW galios per valandą.
Palyginimui, automobilyje su vidaus degimo varikliu, kai oro kondicionieriaus kompresoriui varyti naudojamas traukos variklis, reiškia nuo 1 iki 1,5 litro degalų sąnaudas 100 km.