Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
immortallt 2024-09-10 10:24
Tik pasiteisinimai. Realiai neliks beveik gamintojų Europoje. Kinai iš esmės visus naujus automobilius savo rinkai pasigamins jau po kokių 3-4 metų, ir tada pradės dalių eksportą, ar kažkaip kitaip vis tiek brausis į vakarų rinką.
kestutisz 2024-09-10 10:35
O gal ne viskas taip blogai, "žaliojo" tvar'umo idėjos lyg ir tampa nebe tokios populiarios tad VDV tikiuosi gyvuos ir toliau. Ir tai yra gerai.
HardAxe 2024-09-10 12:07
tie skaičiai nieko nesako.
Reikės gero skaičiaus, palesi daug mild hibridų, kurie neturi jokio elektrinio nuotolio ir padeda tik stumbandis kamštyje.
Vilniuj, kaune pasiteisins. Kitiem jie neaktualūs, mano nuomuone.
Tegu sako - naujos mašinos elektra nuvažiuos 90% atstumo. Va čia tai pažadas!
immortallt 2024-09-10 12:41
Atsisakoma, mhm. Pasauliniai pardavimai toliau auga 20% per metus. VDV pardavimai ES, JAV ir Kinijoje krenta. Lietuvoje irgi pasikeis požiūris, kai pakels mokesčius degalams ir reikės piltis prie dabartinės naftos kainos degalus už 2€, staiga kaip antras automobilis, elektrinis nudrožtas Leaf'as su 80km nuvažiuojamu atstumu ar elementariai autobusas/dviratis/ paspirtukas, taps visai patrauklus pasirinkimas.
Mild hibridai traktuojami kaip VDV. Įkraunami hibridai, kartais priskiriami prie elektromobilių, bet jei įkraunamas atstumas mažas, dažnai naudojami kaip VDV, todėl ES jų neskatina.
donatasv 2024-09-10 12:52
Nuo 10 000 20% yra 2000, o reik 1 000 000 kad įvykdyti planą? Čia tas procentais dėliojimas neparodo realybės dėl to ir stabdo planus nes paklausa neauga kaip prognozavo. Turėjo augti kartais, o ne procentais, o čia vis dar su subsidijomis. Nuimk subsidijas ir gausi permoką už ev 10/15k eurų ir važiuosi su vdv ir 2 eur už litrą kiek?
Debesys 2024-09-10 13:07
su dabartinėmis kuro kainomis ir greito krovimo stotelių kainomis, kai nustoja galioti kompensacijos, EV ateitis Lietuvoje ypač miūri.
Jei bent dalinai pakeistų įstatymus, gal kažkas pajudėtų. Pvz kodėl nepadaro, kad dieną namuose gaminamą elektra galėtum pasikrauti į EV darbe ar mieste susimokėdamas už perdavimą? Absoliutus pliusas visiems. Ir ESO už perdavimą ir stotelės operatorius gautų savo dalį, o vartotojas turėtų pigesnę elektrą. Taip pat būtų didesnis vartojimas saulės piko metu, labiau balansuojami tinklai. Deja...
donatasv 2024-09-10 13:09
Ignitis planuoja šitą reikalą įdiegti pas save.
immortallt 2024-09-10 14:05
2023 14 milijonų elektromobilių buvo parduota, tai 20% augimas reikštų papildomai 2,8 milijono elektromobilių pagamintų ir parduotų. Ką reiškia 2% mažesnis VDV pardavimas? Beveik 2 milijonais mažesnius pardavimus. Ką reiškia 20% augimas 5 metus iš eilės? 35 mln. pardavimus, o dar 5 metai - jau 87 mln., t.y. beveik visa rinka. Ir čia 20% yra sulėtėjimas, po pernai 35% augimo. Su 35% per 7 metus visi gaminami VDV PASAULYJE būtų pakeisti elektra.
Nuimk subsidiją degalams ir visai jų infrastruktūrai, ir ką gausi? Subsidija yra ir leidimas taršos nesusirinkti, ir infrastruktūra išvystyta perdirbimui ir vežimui. Pvz. dabar Orlen bando gauti 200 mln. subsidiją efektyvesnei kuro gamybai. Būtingė iš ko pastatyta? Subsidija yra ir trumpesnė visuomenės gyvenimo trukmė, ir didesnės išlaidos sveikatos apsaugai.
Problema su subsidijomis yra, kad prieš nuimant subsidijas, visi supuola ir kas per artimiausius 6-12 mėn. planavo pirkti, paankstina pirkimą. Nebesant subsidijų, visi laukia, kol subsidijas grąžins. Po metų, jei nėra jokių pažadų, kad vėl bus subsidijos, iš lėto pradeda pirkti be subsidijų.
10/15k eurų permoka? Lyginant bazinį modelį vs pilną prigrūstą, ar pasirinkus nekonkurencingus elektromobilius gaminančius? Realiai arčiau 5-10k eurų, neieškant tokios pat galios, tūrio ir saugumo ir nevertinant eksploatacinių sąnaudų bei nevertinant paramos, kurią gali gauti. Na ir dar nežiūrint to, kad Europos gamintojai vis dar nesugeba optimizuotis kaštus, apie ką sustojimas ir yra. Turi įvykt technologinis ir masto ekonomijos postūmis, kai apart pigiausių kibiriukų, VDV ir EV kaina susilygina arba EV tampa net pigesni, kas įvyko Kinijoje, todėl ir yra toks EV pardavimų proveržis.
Pvz. KGM SUV 31k€ su 550l bagažine, ~340km nuvažiuojamas atstumas, pigiausias modelis ne elektrinis šio gamintojo 27k€ su mechanine pavarų dėže ir 29k€ su automatu. Ai elektromobiliui garantija 7 metai, vdv 5 metai, akumuliatoriui 10 metų arba 1kk km. Dydis panašus.
Greito krovimo kaina išvis absoliučios daugumos nekaso, nes ten krauna tik ~5% viso nuvažiuojamo elektromobiliu atstumo.
Debesys, pasirink net billing ir tai ir turėsi, tik įvyks ne vienoje sąskaitoje.
donatasv 2024-09-10 14:34
Electric cars accounted for around 18% of all cars sold in 2023, up from 14% in 2022 and only 2% 5 years earlier, in 2018.
https://www.iea.org/reports/global-ev-o ... ctric-cars
O reik 100% pasiekti iki 2030...
HardAxe 2024-09-10 14:39
draugas vokietis važiavo čia neseniai namo elektromobiliu. Sakė be kažkokių išankstinių planų, sutarčių ir t.t., kraunantis viešoj infrastruktūroj gavosi brangiau negu benzinu.
Namai darbas namai - patenkintas, apart krovimo namie niuansų.
immortallt 2024-09-10 14:46
Pats savo nuorodą skaitai?
Electric car sales in 2023 were 3.5 million higher than in 2022, a 35% year-on-year increase.
Prieš 10 metų EV sudarė 0% rinkos. Po kablelio buvo gal 0,1%. Laikant 35% metinį augimą, pasiekti 100% reikia 5-6 metų. Palaikant 20% augimą reikia 9-10 metų. Atsižvelgiant į tai, kad bendrai automobilių rinka sulėtėjo dėl išaugusių palūkanų, ir ant nosies esančių lūžių gamybos kaštuose, augimas tikrai greitės vėl nuo 20%. Tai kas tau čia nerealaus?
O prisimeni, kaip dyzeliniai automobiliai sudarė vos ne 70% automobilių rinkos? Nori pasižiūrėti, kiek jų dabar parduodama ES?
donatasv 2024-09-10 14:53
Tai tas tavo 3,5 milijono yra 4% nuo bendro visų automobilių. Viskas tuo ir pasakyta. Augo kartais kol buvo mažas kiekis, o dabar rinka nusistovi kitaip sakant musko trendas baigėsi prasideda rimta kova.
immortallt 2024-09-10 15:00
P.S. Toyota CHR palyginimui kainuoja 39k€ pigiausia komplektacija, jis mažesnis, mažiau galingas nei KMG variantas, tai dabar rėkti, kad EV 8k€ pigesni?
Taip, kartais augimas jau praeityje. Augti po 30% į metus dar realu porą metų. Dabar atsirėmė į situaciją, kai augimas +- bet kokia kaina nereikalingas, reikia gamintojams persitvarkyti 6-24 mėn., kad pareiti į rinką, kai entuziastai baigėsi ir su rinka reikia šiek tiek padirbėti. Kas yra normalu praktiškai visoms nebūtinoms prekėms, pvz. išmanieji telefonai. Pirma reikėjo tik entuziastams, dabar beveik visi turi išmanųjį telefoną, ir būna paprastą turi kaip antrąjį. Bet iki kol tokį "market penetration" pasiekė, praėjo laiko.
Ir prie ko bendras automobilių kiekis? Ar galvoji, kad visas pasaulio automobilių gamyklas pastatė per porą metų? Čia kaip su vėjo ir saulės jėgainių kritika, kad per porą metų nepakeičia visos gamybos, nutylint, kad kai kurioms terminėms elektrinėms ir 60 metų jau.
donatasv 2024-09-10 15:04
https://www.toyota.lt/new-cars/c-hr
Nuo 32k chr kur gauni 39?
immortallt 2024-09-10 15:07
Facebook išmesta reklama. Dar susiradau reklamą, tai neįsiskaičiau, ten įkraunamos versijos kaina. Taigi 32k€ vs 31k€ vis tiek lieka.
donatasv 2024-09-10 15:11
Išmanusis telefonas buvo inovacija kuri pakeitė mūsų požiūrį ką mes galim daryti su šiuo įrenginiu. Tai buvo tikra inovacija su realia perspektyva tobulėti. Visi norėjo ir visi keitė, o ev ką pakeitė? Iš taško a į tašką b važiuojam beveik taipat tik lėčiau ir su didesnėmis pertraukomis pasipildant atsargų? Tai nelygink inovacijos su musko paleista tryda kur seną pamiršta patobulino ir aklų gerbėjų dėka arba playsteišenų žaidėjų dėka iškėlė. Daugumai nusišvilpt, kad tai kompas ant ratų nes reik tiesiog ratų.
Benediktas 2024-09-10 15:20
Didžiausia EV inovacija yra naftos atsisakymas, pigumas, kai krauni namuose, ypac jei dar turi saules elektrinę ir self driving, kuris tuoj bus. Baterijos vis gerėja. Infrastruktūra, baterijos su laiku dasitemps iki gero lygio. VDV yra laikinas dalykas. Po 100 metų VDV nebus tikrai, nebent spec technikoje. Čia normalus virsmas. Kai nafta baigsis, nebus jokios katastrofos, iki to laiko dides Saules, vejo, termobranduoliniu, atominiu, elektriniu skaicius.
immortallt 2024-09-10 15:22
Iš taško A į tašką B nuvažiuoti energijos sąnaudas sumažins kokius 4-5 kartus. Iš esmės 100 km nuvažiuoti sunaudojamam kurui įpilti į baką (naftos gavyba, transportavimas, perdirbimas) reikia kažkur apie pusę tiek elektros, kiek sunaudoja elektromobilis nuvažiuoti tą patį atstumą. Čia nekalbant apie tai, kaip giliau elektromobiliai pakeis energetikos sistemą.
Dar svarbi dalis, kai elektromobiliai keliuose sudarys reikšmingą dalį, bus oro ir triukšmo taršos sumažėjimas, kas yra reikšmingas sveikatos pagerėjimas.
Didžioji inovacija čia yra energetikos sektoriui. To niekas tiesiogiai nepastebi, ir neįvertina, bet taip ir kuriamas finansinis saugumas vartotojams. Vartotojui inovacija yra saugumas, komfortas ir eksploatacinių sąnaudų sumažėjimas. Na dar kai kam aktuali galia.
O produkto ciklai vyksta nesvarbu inovacijos mastas, ar poveikis elgsenai.
P.S. Self-driving nėra susijęs su EV, o baterijų geresnių jau nebūtina, reikia pigesnio elektromobilio, ir čia jau kainą nebe baterija nulemia, o masto ekonomijos trūkumas. Pernelyg daug skirtingų platformų ir dalių yra, palyginus su tuo, kaip VDV kepami.
P.P.S. Net VW T-cross, ekonominis variantas jau, pagal dydį beveik toks pat (mažesnis šiek tiek), automatas pigiausias 29k€ ir garantija 5 metai, perpus mažiau kilometrų, t.y. 100k km.
donatasv 2024-09-10 15:51
https://sumin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/ ... lietuvoje/
Per visą šitą laiką 14k ev Lietuvoje.
Per mėnesį registruojamų vdv Lietuvoje daugiau nei per 10 metų jų atsirado keliuose.
Tai labai greit išnyks vdv? Sunku patikėti. Su tokiu žmonių požiūriu greičiau gaivins lavoną nei ims ev. Tik per sankcijas privers.
immortallt 2024-09-10 15:59
Tai Lietuvoje ir dyzelinių automobilių toliau parduodama daugiausia. Tik kai už VDV naudotą reikės sumokėti kaip už naują elektrinį, ką tada darys?
Kol keliuose išnyks VDV, reikės dar bent 15 metų, nuo paskutinio VDV pardavimo. Tiesa, pilnai išnykti nereikia, kad būtų kardinalūs pokyčiai taršai, VDV eksploatacijos kainai, energijos vartojimui ir kam tik nori, nes daugiausiai nuvažiuojantys perka naujus automobilius.
Ir taip, privers per branginamą kurą. Po to kuras brangs, nes degalinėse klientūros mažės ir tiesiog jas pačias uždarinės. Liks viena kita, pardavinės sintetinius degalus ar biodegalus už 4€/l ir galėsi važinėti.
Priminsiu, kai atsirado pirmieji automobiliui, absoliuti didžioji dalis sakė, kad niekas nepakeis arklio. Dabar pokytis yra kardinaliai mažesnis. Tik EV kaina įsigijimui bus kokiais 5-10% mažesnė nei VDV, ir pastarųjų pardavimai pradės sparčiai kristi.
Naudotų EV pasiūla tik pradeda atsirasti, asortimentas ribotas, nes prieš 10 metų kokybiškų elektromobilių nebuvo daug modelių, ar tuo labiau, daug jų pagaminta. JAV daug kepė dėl popieriaus, kad tilpti į emisijų vidurkį.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
[ŽT] Automobilių milžinas skelbia sensaciją. „Atsisakom... neįmanoma“