Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
donatasv 2024-09-10 16:20
Kad tas ev man labiau primena arklį nei vdv. Greit pavargsta ir ilgai ilsisi kol vėl gali važiuot
kukulis4 2024-09-10 23:55
Keletas repliku nuo manes:
1. VDV, kai kuriais atvejais jau dabar brangesni nei kad ju EV analogai.
2. Man susidaro toks vaizdas, kad gamintojai EV problemas (didele kaina, mazas nuvaziuojamas atsumas, letas krovimasis) nors ir leciau negu noretusi, taciau sprendzia. Taciau yra stipriai veluojama su pasiruosimu ir paciu infrastrukturos diegimu. Apie sita biski issiplesiu:
Taip jau sutapo, kad pries kelis menesius ir as, ir mano tevukas atsinaujinom masinas. Tevukas, senas hipis, nusipirko nauja ID buzz'a, o as poros metu senumo MB C universala (dyzelis/elektra hibridas). Euru sumokejom labai panasiai. Tevukas gyvena kaime, nuosavam name, vaziuoja daug ir daznai, taciau 95% atveju nuo namu daugiau ne per 150km nenutolsta, namuose turi krovimo stotele, elektra perka birzos kaina, tai vaziuoja pigiai, ekonomiskai ir yra labai patenkintas tuo savo autobusu.
Mano sprendimas dar bent pekmeciui likt su dyzeliu, nors ir hibridu, buvo tas, kad neturiu galimybes krautis automobili pigiai. Gyvenu senamiesty, kieme vietu automobiliams lyg ir pakanka, bet vietos nepaskirstytos gyventojams, zodziu kas randa laisva vieta, tas ir pasistato. Kas netelpa, stato ant gatves. Bandziau kelt klausima del bent keliu krovimo stoteliu irengimo kieme - absoliutus ir visuotinis pasipriesinimas, nes zmones krovimo stotele suvokia kaip parkavimo vietos prisiskyrima sau. Kalbejausi su bendrijos pirmininke - irgi patikino, kad bergzdzias reikalas, kol kazkas nepasikeis istatymiskai. Ir cia ne tik mano kiemo problema - diddele dalis centro, senamiescio, naujamiescio bei senuju miegamuju rajonu namu turi lygiai ta pacia situacija. Kituose miestuose, turbut, irgi lygiai tas pats. Ir nors kaikurie gyventojai tikrai noretu persesti i EV, krautis ant gatves po 35ct/kwh neatrodo viliojanti perspektyva.
Kaip sekanti zmoniu skatinimo persesti i EV priemone, galetu buti kazkokia istatymu apibrezta tvarka, kad gyventojas, ar gyventoju grupe gali kreiptis i bendrija, ar nesant bendrijos, patys inicijuoti krovimo stoteliu irengima butui priklausancioje stovejimo aiksteleje, nereikalaujant gyventoju daugumos pritarimo. As suprantu, kad yra papildomu problemu, kurias reiks issprest (ar pakaks ivado galios, ar yra galimybe galia padidinti, kaip paskirstyti tu stoteliu irengimo kastus, ir tt), bet didziausia kliutis dabar yra gyventoju, kuriems tai nera aktualu, pasipriesinimas.
donatasv 2024-09-11 07:23
Kitas reikalas kuris yra nutylimas greitas krovimas turėtų būt su žvaigždute.
50/100kw greitis apie 40/50 ct kwh stotelėje.
150/250 vėl gi 60/80 ct kwh.
immortallt 2024-09-11 10:28
kukulis4, dėl daugiabučių ir bendros nuosavybės Lietuvoje yra problema, nes nėra jokio bendruomeniškumo. Komentuoti bendrai kažką sunku. Turime ir mes butą senamiestyje, tai ten ne tik pirma su kaimynais sutarti reikia, bet trūksta ir galios.
Dalinis sprendimas, jei kieme yra gatvių apšvietimo stulpai. Juose įrengia berods 3,5 kW kroviklius (tik Vilniuje).
Kiemuose realiai užtenka 5kW, idealu 11 kW krovikliai, nes krauni vis tiek mažiausiai 8 valandas, kai jau sustoji. Tokie patys krovikliai yra palyginus pigūs. Išbrangsta dėl gerbūvio atstatymo, ir sekimas, kas kiek suvartoja/atsiskaitymas.
Daugiabučiuose su požeminiu parkavimu bėdos nėra.
https://ignitison.lt/kainos
<43 kW - 0,35€/kWh, <149 - 0,4€/kWh, > 150 - 0,45€/kWh. LIDL greitas krovimas 0,44€/kWh.
kukulis4 2024-09-11 11:42
Butent. Net ir trukstant galios, yra bent jau daliniu sprendimu - gali statyt kieme stoteles ir ismaniai valdyt pagal realia namo apkrova, prioriteta duodant butu poreikiams, o tik tada ev krovimui. Bet didziausia problema, kad jeigu man stoteles reikia, o kaimynui ne, tai prie siandienines tvarkos as tos stoteles nepasistatysiu niekada.
Mano konkrecioje situacijoje mane tenkintu sprendimas/sutarimas, kad kieme irengtume 4-5 11/22kw krovimo stoteliu tokiu budu uztikrinant, kad bet kurioje parkavimo vietoje pastatytas automobilis tures rozete per 2-3 metrus nuo paties automobilio. Parkavimo tvarkos kieme nekeiciam, ty joks EV negauna prioriteto parkuotis kieme vien del to, kad ten yra irengtos krovimo stotele(s). Be manes name yra dar bent keli gyventojai, kuriems tai aktualu, ir dauguma ju sutiktu prisiimti dali ar net visus tu stoteliu irengimo kastus, taciau net ir tokiomis salygomis likusi dalis gyventoju apie tai nenori net girdeti.
donatasv 2024-09-11 11:53
Aš paėmiau vidurkį pagal plugshare appsą. Kad būt visiškai sąžiningam paminėsiu ir kitus niuansus. Igničio tinklas yra vienas didžiausių Lietuvoje su savomis privilegijomis, galimybėmis investuot ir dirbt į minusą. Būtent tai ir daro dabar ignitis investuoja, kad iškrutint visą šitą reikalą iš mirties taško. Visa tai pasikeis augant ev skaičiui ir plečiantis naudotojų ratui.
immortallt 2024-09-11 11:57
Didžiausi kaštai krovimo stotelėje ilgu laikotarpiu yra galios mokestis. Kai krovimo stotelės apkrova yra maža, tai ir kaina santykinai didelė. Didėjant apkrovai, kaina mažėja.
Kaip jau aukščiau minėjau, absoliuti dauguma didelės galios krovimo stotelėse krauna tik 5-10% viso nuvažiuojamo atstumo, kadangi per dieną neišvažinėja viso akumuliatoriaus, o jei išvažinėji, krauni tiek, kiek reikia nuvažiuoti iki kelionės pabaigos.
Tuo tarpu namie, savaitgalį ar naktį, susidarius neigiamai kainai ir su kintamu tarifu gali mokėti viso labo 5-6ct/kWh, t.y. tik ESO dedamąją, kai elektros kaina nulinė ar neigiama. O jei į metus pravažiuoji 20k km, tai per savaitę yra viso labo 384 km. Jei perki kaip pirmąjį elektromobilį, tai tokį atstumą įveiksi kraudamas kas grubiai 6 dienas. O realiai atmetus kad kartais turėsi ilgą kelionę, tai kartą savaitėje, tai pagaudyti tas kainas gali nesunkiai (gali automatizuotą sprendimą pasidaryti).
donatasv 2024-09-11 12:46
Pasakos prieš miegą? Viskas Lietuvoje turi eit ant greito krovimo. Pasivažinėk po daugiabučių kiemus. Tai nėra vien tik kaimynų problema. Jeigu gyveni daugiabučių kvartale tai ne tik, kad nėra vietos kur pastatyt stotelės bet ir plėsti aikštelės. Jei nori surenglamentuoti viską tvarkingai reik tvarkyt stovėjimo aikštelę, plėsti, kad kiekvienam butui būtų po stovėjimo vietą, o tada jau bus galima kalbėt apie pigų ev eksploatavimą. Bet mūsų daugiabučiai tokiam auto kiekiui nebuvo ruošti ir planuoti. Valstybė čia niekaip nesureglamentuos nebent griauti viską ir statyti pagal dabartinį poreikįį. Galima sakyt užprogramuotas konfliktas tarp kaimynų kuriems reik žalio proto ir kuriems reikia pasikrauti.
donatasv 2024-09-11 13:03
Ir visai be kaimynų sutikimo? O.o
kukulis4 2024-09-11 13:48
Nezinau ar taip imanoma. Jei turi nusipirkes asmenine vieta parkingui, tada taip. Gali vienas, gali susimest su kaimynais - tokiu atveju kliuciu, is principo, nera. Kai vietos kieme bendros, tai ir bendro sutarimo reikia. O is cia ir problemos - nes vienam kaimynui klausimas aplamai neaktualus, nes jis masinos nei turi, nei ketina turet, todel balsuoja pries bet koki pokyti, kitas kaimynas bijo, kad prie parkavimo vietos pastacius rozete, jis ten nebegales statyti savo dyzelio ar benzo.
immortallt 2024-09-11 13:59
Kaimynams mokėti nereikia. Parkavimo vietų tiek, kiek automobilių, nes įvažiavimas pagal automobilio numerius, tai kam nereikia, neprivažiuoja. Tai ko jiems nesutikti?
kestutisz 2024-09-11 14:07
To šiaip niekada nebus, bo šiaip šioks toks EV propagavimas vyksta tik dėl to, kad jie brangesni ir ne visiem įperkami. Kuras jiem irgi negali būt per pigus ir patogiai prieinamas, bo immortal liūdės :) Gi kas bus jei visi važinės individualiasi, bus visur parkingo priplanuota - kaip valdiškos kontoros pinigų pasidarys (pvz vadovėlių kurui ir auto nuomai)?
donatasv 2024-09-11 14:18
Nu tai sutvarkytas parkingas paruošta vieta butui po vieną vietą jokių bėdų. O dabar sugrupuoti daugiabučiai 2 ir daugiau į krūva po 9 ir daugiau aukštų, parkingui palikta vietos gal tik pusė to kiek butų yra ir kai reikės visiem pradėt krautis prasidės bėdos. Čia ne bėda dėl dviejų turimų auto čia bėda dėl vienos vietos kiekvienam. Turėsi naikint žaliąjį plotą prie daugiabučio, kad galėtai įrengti viską taip kaip tu čia pasakoji. Gali ignoruoti šitą problemą bet ji niekur nedingsta ir nedings. Reikia daryt taip arba kitaip tik perdimas prieš vėją nes to įgyvendinti nei viena valdžia nesiims.
immortallt 2024-09-12 14:19
O kodėl bendrasavininkų problemas lendate spręsti?
Savivaldybėms ką reikia padaryti, tai savo parkavimą apmokestinti visą, net ir tose teritorijose, kur stovi ant jų daugiabučiai. Ne mažiau nei 0,3€/h. Tai per metus 2600€, pirmam automobiliui nuolaida 2000€, antram 1000€, trečiam nuolaidos nėra. Rezervavimo vietų nėra.
Parkavimas ant žalios vejos - nutempimas.
Parkavimas užstatant konteinerius, priešgaisrinius pravažiavimus - nutempimas.
Ir staiga volia, žmonės būtų linkę mokėti už antžemines ar požemines daugiaaukštes aikšteles, kad su tais automobiliais tilpti. Ir dar vis tiek gautų sumokėti už savo kiemų tvarkymą.
Kita medalio pusė, miestuose viešojo transporto turi daugėti bent 2-3 kartus, tad nuosavų automobilių poreikis turi mažėti.
Ir tik nepradėkite spangti, kaip savivaldybė prie daugiabučių turi parkingus įrenginėti. Jei tokias nesąmones spangstate, tai tada ir naujus daugiabučius statant, savivaldybė turėtų finansuoti požeminio parkingo įrengimo kaštus, ir individualių namų kiemų grindimą pasistatyti automobiliams. Jei tik seniems daugiabučiams, bet neapmokestinti, tai prieštaraujate logikai, kad turi įrengti.
donatasv 2024-09-12 17:24
Sukontroliuoti būdų yra apmokestint gali bet norinčių tai padaryt tikriausiai rankų miškas? Gyveni svajonėse ir vo taip turi būt ir bus gerai. Bet kai reik daryt atsiranda šeimos, atsiranda mažos pajamos, kas bus jeigu bus ir užsisuka karuselė tarp pozicijos ir opozicijos. EU spaudžia mokesčius susitvarkyt nepajėgia susitart, o čia tokį bardaką susitars? Kol nebus kažko panašaus EU tol Lietuva iš vietos nepakrutės nes tai bus politinės karjeros pabaiga kažkam.
Ne savivaldybė turi parkingu rūpintis, o žmonės kuriems priklauso prie namo turi tvarkytis. Būsto renovuot nelabai nori paramomis bando įkalbėti, o parkingą kaip privers?
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
[ŽT] Automobilių milžinas skelbia sensaciją. „Atsisakom... neįmanoma“