Japonijos milžinas ant bedugnės krašto. „Ekspertai skiria metus...“ (0)
Situacija automobilių pramonėje darosi vis sudėtingesnė, o problemos paliečia ne tik Vokietijos gigantus.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Remiantis naujausia „Financial Times“ paskelbta ataskaita, rimti finansiniai sunkumai palietė ir „Nissan“. Japonijos gamintojas jau kurį laiką savo modelius parduoda nuostolingai ir yra priverstas ieškoti naujo ilgalaikio investuotojo.
„Nissan“ prisijungė prie automobilių gamintojų grupės, kovojančios su rimtomis finansinėmis problemomis. Remiantis „Financial Times“ paskelbtu pranešimu, japonų prekės ženklas ilgą laiką patyrė didelių nuostolių dėl savo automobilių pardavimo. 2024 m. antrojo ketvirčio rezultatai, paskelbti lapkritį, rodo drastišką veiklos pelno sumažėjimą – nuo 1,5 mlrd. dolerių per metus iki vos 224,3 mln. dolerių.
|
Dėl prastų pardavimų JAV ir Japonijoje „Nissan“ atleido daugiau nei 9 000 darbuotojų ir sumažino gamybą beveik 20 %. Bendrovė skaičiuoja, kad dėl plataus restruktūrizavimo ir kaštų mažinimo programos įgyvendinimo ji sutaupys 3 mlrd. dolerių.
Generalinis direktorius taip pat paskelbė perpus mažinantis savo atlyginimą, o akcininkai pradėjo ieškoti ilgalaikio investuotojo, pavyzdžiui, banko ar didelės draudimo grupės. „Nissan“ taip pat planuoja sumažinti dabar turimą „Mitsubishi“ akcijų paketą, parduodama 10 % akcijų. Dėl to įmonė gali gauti iki 450 mln. USD.
„Financial Times“ ataskaitoje teigiama, kad jei prekės ženklas nerans išeities iš savo sunkios padėties, „jo dienos iš esmės suskaičiuotos“. Duodami interviu laikraščiui du anoniminiai „Nissan“ vadovai netgi sakė, kad bendrovė turi „ 12–14 mėnesių išgyventi“.
„Nissan“ problemos ėmė stiprėti po to, kai buvo areštuotas prieštaringai vertinamas buvęs jos vadovas Carlosas Ghosnas, kaltinamas korupcija. Ghosnas galiausiai pabėgo iš Japonijos, rado prieglobstį Izraelyje, o Makoto Učida perėmė įmonę. Jo valdymas greitai pasirodė neveiksmingas, o „Nissan“ pelnas greitai pradėjo mažėti.
2023 m. pradžioje „Nissan“ paskelbė „Arc“ planą, kurio tikslas – iki 2027 m. kovo 31 d. padidinti metinius pasaulinius pardavimus vienu milijonu transporto priemonių. Pasiekus šį tikslą, per metus būtų parduota maždaug 4,7 mln. automobilių. Tačiau planas jau žlugo, pagilinęs japonų gamintojo krizę.