Ši lemputė reiškia bėdą. Jokiu būdu neišjunkite variklio  (3)

Ši įspėjamoji lemputė yra ne visuose automobiliuose, tačiau ji dažniausiai naudojama automobiliuose, varomuose dyzeliniais varikliais. Jei ji užsidega – tai reiškia bėdą, o blogiausia, ką gali padaryti vairuotojas – užgesinti variklį.


DPF indikatorius
DPF indikatorius
© Ekrano kopija

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Daugumoje šiuolaikinių automobilių yra įtaisas, vadinamas DPF (Diesel particulate filter) arba kietųjų dalelių filtru. Šio prietaiso montavimas yra 2006 m. priimtos ES direktyvos dėl „Euro 4“ išmetamųjų teršalų standartų rezultatas.

Jo gairės buvo tokios griežtos, kad automobilių gamintojai turėjo rasti būdą papildomai išvalyti dyzelinių automobilių išmetamąsias dujas, kad atitiktų naująjį standartą. Toks sprendimas buvo kietųjų dalelių filtras, kuris sumažino kenksmingų medžiagų ir suodžių išmetimą į atmosferą dėl nepilno kuro degimo variklyje.

Trys tipai

Įvedus „Euro 4“ standartą, kietųjų dalelių filtrai pradėti masiškai montuoti automobiluose, daugiausia dyzeliniuose. Kietųjų dalelių filtras yra įrenginys, kurio užduotis yra deginti išmetamąsias dujas labai aukštoje temperatūroje.

Dyzeliniuose varikliuose naudojami dviejų tipų kietųjų dalelių filtrai:

DPF (Diesel particulate filter) – sausas filtras, kuris maždaug 700 °C temperatūroje sudegina ir išvalo išmetamąsias dujas.

FAPvadinamasis šlapias filtras yra sprendimas, kurį daugiausia naudoja koncernas „Stellantis“. Jame teršalams deginti naudojamas specialus skystis, leidžiantis sumažinti išmetamųjų dujų išvalymui reikalingą temperatūrą iki maždaug 300 °C. Dėl šio sprendimo automobiliai su FAP filtru geriau susitvarko miesto sąlygomis – filtras užsikemša lėčiau, tačiau FAP reikia reguliariai papildyti skystį kartą per keliasdešimt tūkstančių kilometrų.

[EU+Kuponas] Aukščiausios klasės plovimo įrenginys - piguva neprilygsta nė iš tolo. Paskutiniai vienetai („VEVOR XS-00B“)
7554 1

Labai gera kaina

Specialus kuponas

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

GPF (Gasoline Particulate Filter) – naudojamas automobiliuose su benzininiu varikliu.  Tai sauso filtro tipas, veikiantis tuo pačiu principu kaip ir DPF dyzeliniuose varikliuose. Jis buvo pristatytas daug vėliau nei DPF/FAP – pirmą kartą pasirodė „Mercedes S 500“ 2014 metais, o privaloma įranga automobiliams su benzininiu varikliu tapo tik 2018 m. Taip yra dėl to, kad benzininiai varikliai visada išmetė daug mažiau suodžių nei dyzeliniai varikliai.

Ar dažniausiai važinėjate po miestą? Turėsite problemų su kietųjų dalelių filtru

Jei automobiliu važinėjame daugiausia užmiestyje ir dažnai keliaujame greitkeliais, problemų dėl DPF filtro neturėtų kilti. Važiuojant tokiais keliais yra geriausios sąlygos efektyviam kietųjų dalelių filtro darbui – jis pasiekia atitinkamą temperatūrą, reikalingą teršalams deginti, todėl neužsikemša suodžiais ir tinkamai funkcionuoja daugelį kilometrų.

Jei naudosime automobilį tiek mieste tiek ir užmiestyje, ramiai galime nuvažiuoti daugiau nei 200 000 km. Tačiau jei daugiausia važinėjame po miestą ir nedideliais atstumais, situacija gali būti visiškai kitokia.

 

DPF filtras dažniausiai turi daugiausiai darbo miesto sąlygomis, nes būtent tada kuro degimo procesas variklyje yra mažiausiai efektyvus ir susidaro daugiausia suodžių. Tai reiškia, kad važiavimas mieste, trumpais atstumais, dažnai keičiant variklio sūkius, taip pat labiausiai kenkia kietųjų dalelių filtrui – jis nepasiekia tinkamos temperatūros, reikalingos teršalams deginti, ir daug greičiau užsikemša suodžiais.

Todėl važinėjant šiuolaikiniais dyzeliniais automobiliais tik mieste, filtras gali greitai užsikimšti. Pirmosios problemos gali atsirasti po 40 000-50 000 km, o jei neišvalysime filtro, tai gali lemti automobilio gedimą.

Filtrų veikimo procedūra

Dauguma automobilių su kietųjų dalelių filtru leidžia pačiam pradėti šią procedūrą važiuojant. Paprastai tai nurodo atitinkama piktograma prietaisų skydelyje, kuri gali būti papildoma informacija, kaip tinkamai atlikti tokią procedūrą (pvz., „Opel Astra J“).

Automobiliuose su dyzeliniu varikliu ši procedūra dažniausiai apima pastovių, didelių apsūkų palaikymą keliasdešimt kilometrų, o tai leis filtrui pasiekti aukštą temperatūrą, reikalingą teršalams sudeginti. Skirtinguose automobiliuose gairės skiriasi, tačiau dažniausiai greitis viršija 2500 aps./min keliasdešimt kilometrų.

Tęsinys kitame puslapyje:

Pasidalinkite su draugais
(16)
(1)
(15)

Komentarai (3)