Šie automobiliai rūdija labiausiai. „Venkite šių rūdžių kibirų“ (2)
Korozija išlieka vienu iš pagrindinių veiksnių, dėl kurių transporto priemonės nebenaudojamos ir išmetamos.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Nors šiuolaikiniuose automobiliuose naudojamos apsaugos technologijos yra stebėtinai pažangios, rūdžių problema vis tiek gali atsirasti tada, kai to mažiausiai tikitės. Kurie automobilių modeliai yra ypač jautrūs rūdijimui ir reikalauja papildomos apsaugos?
Rūdžių atsiradimas ant jūsų automobilio tikrai nėra maloni patirtis. Nors bet kokį mechaninį gedimą galima ištaisyti pakeičiant susidėvėjusias dalis, kapitalinis kėbulo remontas dažnai reiškia transporto priemonės eksploatavimo pabaigą. Priešingai nei atrodo, nepageidaujamų „raudonų taškelių“ atsiradimas nėra atsitiktinumas, o sudėtingo cheminio proceso rezultatas.
Iš kur atsiranda rūdys ant automobilių ir kodėl tai pavojinga?
Šis procesas vyksta, kai metalas reaguoja su jį supančia aplinka. Viskas prasideda molekuliniu lygmeniu ir prasideda geležies sąlyčiu su vandeniu ir deguonimi iš oro. Šios reakcijos metu susidaro būdingas raudonai rudas cheminis junginys – geležies oksidas, paprastai vadinamas rūdimis. Deja, daugeliui žmonių korozijos atsiradimas yra tik estetinė problema.
|
Tiesą sakant, rūdys gali užpulti svarbias automobilio dalis, ypač kėbulo suvirinimo siūles. Tai gali turėti įtakos transporto priemonės elgsenai ir žymiai sumažinti kėbulo standumą, taip sumažinant keleivių apsaugos lygį avarijos atveju.
Nors pastaraisiais metais antikorozinių dangų kokybė gerokai pagerėjo, vis dar yra daug automobilių modelių, kurie yra ypač jautrūs šiam reiškiniui.
Ekspertai įvertino naujų automobilių apsaugą nuo rūdžių
Švedijos automobilių žurnalas „Vi Bilägar“ jau daugelį metų aptarinėja modelių, ypač jautrių rūdims, klausimą. Kartu su įmone „Rostskyddsmetoder“ iš Stokholmo, besispecializuojančia antikorozinių technologijų tyrimuose, žurnalas periodiškai skelbia jautriausių korozijai automobilių reitingus.
Ekspertai iš Švedijos vertina antikorozinės apsaugos kokybę vietose, kurios dažniausiai nepasiekiamos. Naudodami endoskopus jie analizuoja dažų defektus, kėbulo plokščių ir uždarų profilių būklę. Taip pat atsižvelgiama į mastikos*, drenažo sistemų, cheminių dangų kokybę ir konstrukcinių elementų medžiagų savybes.
Testuojami automobiliai vertinami pagal specialiai sukurtą skalę, kurią galima vertinti nuo 0 (didžiausia korozijos tikimybė) iki 5 balų (mažiausia korozijos atsiradimo tikimybė).
Naujausiame reitinge vidutinis gamintojų įvertinimas yra 3,1 balo iš 5. Nors šis rezultatas gali atrodyti patenkinamas, kai kurie prekių ženklai aiškiai atsilieka nuo konkurentų.
Tęsinys kitame puslapyje: