Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
aiwaris 2011-04-21 17:56
pritariu Džiugo Paršonio nuomonei pats naudojau piratines programas ir zaidimus kol nepradejau pirkt org key ne is LT ir uz daug prieinamesne kaina.
Anonymous 2011-04-21 18:23
Kaip sake vienas is thepiratebay.org ikureju:
Su piratavimu nepakovosi, ji reikia legalizuoti t.y. leisti nemokamai parsisiusti ka nori.
blizzard 2011-04-21 18:52
Su kai kuriom straipsnio mintim galima pasiginčyt, ypač su tomis kurias dėsto vaikinas turintis tik legalias programas.
Sutinku kad nėra galimybės pirkti. Tačiau tokios galimybės atsiradimas realiai nieko nepakeis. Net jei ir daina kainuotų litą, mūsų šalyje tai būtų per brangu. Per didelė ekonominė atskirtis su likusiu pasauliu ir kol ji bus, tol ir žmonės ieškos pigesnių alternatyvų, panašu kad kai kuriems tai yra nesuprantamas ir pirmą kartą girdimas dalykas..
Kitas dalykas, internetas skirtas laisvai informacijai, jis nepaiso jokių įstatymų susijusių su informacijos platinimu. Jeigu erdvė yra vieša, joje negalioja įstatymai, tai kokio velnio tokioje erdvėje yra reklamuojama, platinama ir kitaip disponuojama įvairiais kūriniais? Kas trukdo jų nedėti į internetą?(čia klausimas autoriams kurie patys platina savo kūrinius ir po to skundžiasi.)
Tokia interneto prigimtis ir bandyti gatvę kurioje dominuoja jos įstatymai, paversti taikia parduotuve, vargu ar logiškas veiksmas ir kažin ar jis kada nors pasiteisins tiek ekonomiškai tiek realiai.
Gali jie tas parduotuves kurti, įstatymus leisit, viską legalizuoti ir t.t. niekas nepasikeis. Dabar visas duomenų keitimasis vyksta labai atvirai ir akivaizdžiai, bus pereinama į pogrindį, naudojamos programos kurios keičia ip adresus ar juos slepia ir t.t. bus kuriamos tam tikros grupės, tie patys torrent trackeriai bus akyliau stebimi kas kur į juos registruojasi ir prisijungia ir t.t.
O kaip dėl lan? kas sužiūrės tokius mini tinklus? per namus vaikščios ir tikrins?
Gal uždraus flash ir cd pardavinėt kad niekas negalėtų info platint?
Na tegul kovoja, pažiūrėsiu kiek laiko kovos, aišku kovos ilgai nes iš mokesčių mokėtojų pinigų tokios organizacijos gyvena, tai kol būsim mes, tol bus ir jos..
Indigo89 2011-04-21 19:07
Tikrai, jei atsirastu salygos legaliai lengvai nusipirkti tas pacias dainas atsirastu perkanciu tikrai. Bet tai turi buti paprasciau negu ieskoti dainos torrentuose ir siustis, o tas procesas yra ir taip labai paprastas. Uzduotis ne is lengvuju, bet igyvendinama.
Nightbringer 2011-04-21 19:43
Naudoti ,,Steam" yra daug patogiau, nei piratauti, todėl galim šią programą imti, kaip pavyzdį.
Nors žaidimų kainos ir didelės, eiliniam lietuviui, bet laukiant akcijų, protingai žaidžiant ir t.t. galima legaliai susikaupti milžinišką žaidimų kolekciją už padorią ir prieinamą kainą.
Iš esmės, jie to negali. Jei ne jie, tai kiti įdės jų kūrinius.
Shinigami 2011-04-21 19:49
Suteikus visas galimybes legaliai ir patogiai internetų nusipirkti skaitmeninės produkcijos, piratavimas tikrai kažkiek sumažėtu, bet nebūtu sunaikintas. Nes kai kurie piratauja iš principo kaip ir kai kurie ne piratauja
Piratavimą skatina įvairus veiksniai.
Vienas iš jų sunkus legalios produkcijos įsigijimas,
antra kaina,
trečia negalėjimas išbandyti produkto arba bandomojo produkto skirimasis nuo pilno,
ketvirta palankios sąlygos piratauti.
Atlast 2011-04-21 20:06
Piratavimas yra racionalus dalykas. Bet turetu buti kiekvienam zmogui priimtina kaina uz kuria jis pirktu legalia tik skaitmenine kopija.
Parsisiunciant internetu uz legalia daina mokeciau 20-30ct, uz filma 2-2.5lt.
O kiek jus?
blizzard 2011-04-21 20:41
Bet yra kitas dalykas. Nebus pasirinkimo laisvės. Tai yra arba pirksi arba ne. Dabar norėdami nusipirkt automobilį, mes ieškom pigiausio varianto pagal savo turimas lėšas. Muzikos internete taip nenusipirksi.. Ar tai yra teisinga vartotojo atžvelgiu?
Kaip nustatyti vertę? pirkdamas daiktą iš žmogaus tu pirma atrenki pasiūlymus nes pats turi savo nuomonę kiek galėtum tam daiktui skirti lėšų. panašiai vyksta ir parduotuvėje iš 10 indų komplektų renkamės tą kurį galim įsigyt priklausomai nuo turimų lėšų. Visi indų komplektai atlieka tą pačia funkciją, todėl grožis ar patvarumas yra antraeilis dalykas.
Perkam muziką. Kiekviena daina atlieka skirtingą funkciją, nes kiekvienas žmogus turi savo muzikos skonį, taipogi tai nėra produktas naudojamas buityje, jis nėra materealus daiktas kuriame galim laikyt nuplautus obuolius ar kurį galim vairuot gatvėje. Taigi muzika kiekvienam turi skirtingą vertę. Ko gero iš to ir iškyla nesąžiningų kainų problema, kuomet kainos jau nustatytos, bet kiekvienam to produkto vertė atrodo skirtinga.
Galiausiai prieisim prie to kad muzikos klausymas, bus sulyginamas su tokiom priklausomybėm kaip rūkimas, nes abiem atvejais bus pinigų metimas į balą.. kiek kartų galima tą nusipirktą kūrinį perklausyt? 2-20 ir po to jau nori kito. Taigi sakyčiau eilinis pinigų darymas iš priklausomybės. Artistai,kūrėjai ir visi kiti puikiai gali išgyventi iš reklamos, jei sekasi prasčiau niekas netrukdo leisti albumus, reklamuoti savo kurybą, jeigu ji tinka visuomenėj - išgyvensi ir ne tik. Jei ne tai nereikia kūrti Š..
Visas piratavimas atsiranda dėl reklamos ir populiarinimo. Iš vis sakyčiau būtų galima uždrausti arba bent sumažinti reklamų kiekį internete, tada sumažėtų ir piratavimo mastai, nes mažiau žmonių apie tuos kūrinius žinotų. Tai ką turim dabar yra natūrali reakcija priešinga populiarumui. Taip visur yra ir bus. Čia yra reklamos kaltė, o autoriai patys kalti kad stengiasi išpopuliarėti be proto..
Kiek kūrėjų randu youtube, pirmą kartą gyvenime girdėjęs, kurie kuria nežinau kiek kartų geresnę muziką leidžia albumus, nelenda į tą viešumą taip stipriai ir nuo piratavimo nepanašu kad nukenčia, kaip čia yra kad verkia tie kurie populiariausi yra, kaip pvz lady gaga, žinoma visam pasaulyje, pardavimai topuose, reklamose daugiau darbo įdėta nei jos kūriniuose ir štai mes turim number one piratavimo auką.
Nightbringer 2011-04-21 21:38
Aišku, kad prieš pasirenkant muziką ar žaidimą ar programą, visų pirma reikia ją išbandyti, jei nepasitiki kūrėju. O toks dalykas, kaip ,,YouTube" tik popiulariną produktus. Juk daug kas ir atrado savo mėgstamas grupes tokiu būdu. Todėl vargiai suprantu, kai kurių žmonių bandymus blokuoti joje esančią informacija. Nuo tokio elgesio kenčia patys kūrėjai, todėl yra sunku suvokti, kokie diletantai gali norėti riboti savo kūrinius tokioje nišoje, kaip ,,Youtube''?
Zero 2011-04-21 21:43
Va kaip protingi zmones masto
kionig 2011-04-21 21:49
Padarykite piratavimą legaliu ir nebereikės tų straipsnių su pilstymu iš tuščio į kiaurą.
andriulis 2011-04-21 22:33
Nereikia nei torrentu, visa muzika gali siustis is youtube. Paklausai, linka copy paste ir turi. Paprasciau negali buti, o del ikainiu uz dainas ir filmus, tai Atlast gerai pataike, uz tiek lietuviai tikrai mieliau nusipirktu, nei piratautu.
BeVardo 2011-04-22 00:08
Nebūtų autorinių teisių - nebūtų piratavimo. Nebūtų nuosavybės teisių - nebūtų vagysčių.
Vienintelis būdas paskatinti autorinių teisių gynėjus/saugotojus/persekiotojus pakrutinti smegenis ir pakelti užpakalius - vartotojų teisių stiprinimas: nuėjau į kiną, pažiūrėjau, nepatenkino lūkesčių - grąžinkite pinigus + papildomai už sugaištą laiką. Va kai vėjais per teismą nepatenkinę lūkesčių vartotojai paleis LANVA, LATGA, platintojus ir pačius autorius - tai gal tada nustos reikšt pretenzijas, kad kažkas iš anksto pasižiūri prastos kokybės kopiją nemokėdamas. O tai riksmas: mes netenkame tiek daug milijardų! Aaaa! Apvogė! Tai ir vartotojai gali pradėt rėkt: AAAA! Mes netekome tiek brangaus laiko žiūrėdami tą ne tokį gerą kaip tikėjomės! Kokiais pinigais jūs mums gražinsite neįkainojamą prarastą laiką?! A!
O apie e-knygu kainas: minėtasis Džiugas nevisai teisus, bent jau kalbėdamas apie e-knygas. Deja ne visada verstinių knygų kainą formuoja Lietuvos leidėjas. Norėtusi padaryti jas mažesnes, bet kartais autorinių teisių turėtojai reikalauja, pvz.: ePub pardavimo kaina būtų nemažiau 50% nuo popierinės. Na gal pas juos kartelinės sutartys su popieriaus gamintojais. Kas ten žino.
Indigo89 2011-04-22 09:41
Be to reikia pripazinti kad intelektualines nuosavybes kurimas neatitinka materialiu daiktu pardavinejimo verslo modelio, is to ir yra problema. Realiausia galimybe kokia matau isspresti problemai tai itunes tipo infrastruktura.
langas 2011-04-22 10:54
nu as per steama nusipirkau HL2 kadangi parsidavinejo po 6 eurus - tai jauciau pareiga bent tiek sumoketi kurejams us zaidima kuri belenkiek losiau kazkada piratini
siaip dainu neperku bet kai reikia is youtube parsisiunciu ir nematau kodel youtube gali transliuoti ta daina o as ta pacia per daina negaliu platinti irgi uz dyka. gal tegul daro torrentu puslapius su linkais i youtube ir iskart i saitus kur is youtube linko mp3 padaro
o siaip pasakyciau amerikoje jie yra is vienos puses prigasdinti tu organizaciju nes ten jos tikrai siaucia ir pinigus lupa belenkokius uz piratavima o is kitos puses aisku turi paprasta buda nusipirkti daina ar filma uz nemaza kaina.
O siaip manau kad dainu kaina yra per didele nes jos savikaina tikrai maza o liuto dalis nueina kompanijoms ir tikrai ne paciam dainuotojui, todel gana tu nesveiku antkainiu. kai produkto kaina atitiks savo verte - tada jis ir bus perkamas. nu negali buti visi turtingi
BeVardo 2011-04-22 11:10
Ne tik galimybė, bet ir sėkmingai veikiantis verslo modelis.
Kitas reikalas, kad media turinio agregatoriai (EMI, CNN ir pan.) neduoda arba nenori pardavinėti savo turinio trečiosioms šalims, kuriose įstatymai painūs, mokesčiai nesąmoningi, tarpininkai godūs. Todėl iTunes'e ir negali nusipirkti muzikos su lietuviška kortele. Turi, jei labai norisi, vogt. Arba laukt. O mūsų autorių asociacija visai suprantamai mažai suinteresuota investuoti į panašią struktūrą - vieni autoriai patenkinti gaunamais grąšiais, kiti patys supranta, kad laisvai perkamų jų produktų nelabai kas pirks ir bus keista, kad iDainose kūrinio reitingas nulinis, o per nacionalinę radiją nuolat sukamas. Per daug akivaizdi korupcija užperkant už mokesčių mokėtojų pinigus nacionalinį turinį.
E5AjGif 2011-04-22 14:15
toks ispudis kad tik lietuva piratauja... Lietuvoje visos kainos sulygintos su uzsienio rinka, pritruktu kad ir pirataut neitu...
Tukas 2011-04-22 16:38
Su mielu noru pirataučiau mažiau, jeigu kainos būtų prieinamos.
Praktiškai Lietuvoje perku tik paskutiniu atveju ir tik jeigu tikrai mirtinai man kažko reikia... Kalbant apie žaidimus, juos tenka pirkti iš rusų, kadangi pas juos kainos apie 7 kartus mažesnės negu mūsų parduotuvėse, beto į Lietuvą kaikurie atkeliauja po poros mėnesių ar net metų. Muzikos turiu labai daug, tačiau visos dainos yra "vogtos", ta pati situacija ir su filmais... Nuėjus į parduotuvę tikrai nesinori pirkti geros kokybės filmo uz 100lt, kartais ir daugiau.
Koks nors iTunes irgi nerodiklis, dėl tos pačios priežasties, kad su mūsų atlyginimais 1 euras už dainą yra pakankamai daug.
Pumper 2011-04-22 17:32
Reikėtų sakyti ne "nepirataučiau, jei kainos prieinamos būtų", o "nepirataučiau, jei uždirbčiau kaip žmogus". Kas iš to, jei filmai, muzika, geimai būtų kad ir 10x pigesni nei dabar, jei visa kita brangsta, mokesčiai tik auga, o algos nesikeičia. Pusė metų to kainų sumažinimo gal ir užtektų, o paskui ir po kelis litus nieks nieko nebepirktų.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Pirataujame, nes neturime alternatyvų?