Patikrino 18 000 elektromobilių žiemą. „Šis gamintojas – geriausias pasirinkimas“ ()
Yra žinoma, kad žiema yra sudėtingas laikas elektromobiliams. Žema temperatūra lauke lemia padidėjusį energijos suvartojimą pačiam akumuliatoriui ir automobilyje keliaujantiems žmonėms šildyti, o tai savo ruožtu reiškia trumpesnį nuvažuojamą atstumą. Kiek mažiau elektromobiliai važiuos žiemą?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kodėl žiemą sumažėja elektromobilių įveikiamas atstumas?
Ne paslaptis, kad elektromobiliai žiemą nuvažuja mažesnį atstumą. Didžiausia problema yra optimalios temperatūros palaikymas – ir čia kalbama ne apie keleivių komfortą, o apie temperatūrų diapazoną, kuris yra itin svarbus akumuliatoriaus efektyvumui ir tinkamam automobilio elektronikos veikimui – ji svyruoja nuo 20 iki 40 laipsnių šilumos.
Kad automobilis būtų funkcionalus, akumuliatorius turi būti laikomas gamintojo nurodytoje temperatūros diapazone – dėl to temperatūrai nukritus žemiau nulio, akumuliatorius turi būti pašildomas. Tai, žinoma, apima tam tikros energijos skyrimą šiam procesui.
Dar viena elektromobilių problema žiemą, kuri turi įtakos jų įveikiamam atstumui esant žemai temperatūrai, yra tai, kad jie yra efektyvesni nei automobiliai su vidaus degimo varikliais. Tradiciniais degalais varomi automobliai išskiria daug perteklnės šilumos – šiuo variklio veikimo šalutiniu poveikiu šildomas automobilio salonas.
|
Žinoma, elektromobiliuose tokių galimybių nėra. Vietoj klasikinio šildytuvo galime rasti elektrinius šildytuvus ar šilumos siurblius, kurie vartoja elektrą.
Taip pat verta pridurti, kad žema temperatūra sulėtina elektrochemines reakcijas akumuliatoriuje. Dėl to gali sumažėti jo talpa, taigi bus ir trumpesnis atstumas bei ilgesnis įkrovimo laikas.
Kiek atstumo elektromobilis praranda šaltyje?
Portalas „Recurrent“ išanalizavo 18 000 elektromobilių. Tuo remiantis buvo sukurtas 20 modelių palyginimas, kuriame buvo patikrinta, kiek įveikiamas atstumas žemoje temperatūroje (0 laipsnių Celsijaus) skiriasi nuo siūlomo optimaliomis sąlygomis (nuo 20 iki 23 laipsnių Celsijaus).
Tęsinys kitame puslapyje:
Kaip paaiškėjo, pirmajame trejetuke dominuoja „Tesla“ automobiliai. Pirmąją vietą užėmė „Model X“, kuris žiemą turėtų pasiūlyti 89 % jo deklaruojamo atstumo. Antroje vietoje esantis „Model S“ yra ne ką prastesnis. Šiuo atveju rodiklis siekia 88 %. Podiumą uždaro „Audi e-tron“ – šiuo atveju rodiklis siekia 87 %.
Dešimtukas atrodo taip (%):
- Tesla Model X: 89
- Tesla Model S: 88
- Audi e-tron: 87
- Tesla Model 3: 87
- Tesla Model Y: 86
- Hyundai Ioniq5: 85
- Hyundai Kona: 84
- Rivian R1S: 83
- BMW iX: 83
- Nissan Ariya: 83
Kuris automobilis yra blogiausias?
Paskutines tris vietas užima automobiliai, kurių vidutinis atstumas žiemą siekia žemiau 70 procentų esant optimalioms sąlygoms.
18-oje vietoje atsidūrė „Chevrolet Bolt EV“, kurio rodiklis vos 69 %. Priešpaskutinė vieta atiteko „Ford Mustang Mach-E“ (66 %).
Paskutinėje, 20 vietoje, atsidūrė „Volkswagen ID.4“. Šiuo atveju rodiklis siekia tik 63 %.