Automobilis, kurio nesate matę. Lenkų sportinė svajonė – „FSO Ogar“ (Foto, Video) ()
Ar Lenkijos Liaudies Respublika (komunistinis Lenkijos periodas 1947-1989) galėjo turėti savo sportinį automobilį?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Nors atrodo mažai tikėtina, 1977-aisiais Žerano (Varšuvos priemiestis) lengvųjų automobilių gamykloje (Fabryka Samochodów Osobowych, FSO) buvo sukurtas prototipas, galintis įgyvendinti tokias svajones. „FSO Ogar 1500“ (arba „FSO Ogar“) yra ambicingo projekto, kuris galėjo pakeisti Lenkijos automobilių pramonės veidą, pavyzdys. Šiandien tai tebėra tik neįgyvendintų siekių simbolis ir įrodymas, kad anais laikais galvota ir apie modernumą.
When you pair a Honda Civic 1st Generation with a Volvo 480, this is what you get... FSO Ogar 1500 LS Prototype (1977) pic.twitter.com/tidupcM5zc
— SLOW MOTION (@Tempo30_) September 9, 2022
„FSO Ogar“ buvo sukurtas tuo metu, kai Europos automobilių rinka plėtojo sportinių automobilių segmentą. Socialistinė Lenkija, apribota centralizuotos planinės ekonomikos realijų, dažniausiai buvo orientuota į praktiškų ir prieinamų automobilių gamybą. Tačiau „Ogar“ projektas buvo išimtis.
Kaip buvo sukurtas „FSO Ogar 1500“
|
Siekiant sumažinti sąnaudas ir kartu sukurti sportinį automobilį, panaudota Lenkijoje pagal licenciją surenkamo „FIAT 125p“ techninė bazė. Lenkų inžinieriai sutelkė dėmesį į žinomus ir patikrintus sprendimus, o pagrindinis elementas buvo lengvas laminatas. Tai buvo moderni tų laikų medžiaga, kuri leido sukurti dinamišką siluetą ir tuo pačiu sumažino transporto priemonės svorį.
Ez egy igazi kis csemege: FSO Ogar 1500 LS
— car_történet (@car_tortenet) April 11, 2022
Egyetlen példány készült belőle 77-ben műanyag karosszériával és a nagypók motorjával. Hiába volt ígéretes, a gyár vezetősége úgy döntött, h inkább a Polonézt fejlesztik piacképessé. 70e km -rel a háta mögött 79-ben nyugdíjazták. pic.twitter.com/MDpgm6v2WR
„FSO Ogar“ struktūra ir dizainas
„Ogar“ išvaizdą sukūrė talentingas dizaineris Cezary Nawrot. Transporto priemonės kėbulas stebina savo sportiškomis linijomis, kurios galėtų konkuruoti su to meto Europos automobiliais. Dinamiška kėbulo forma, ištraukiami priekiniai žibintai ir lengvo lydinio ratlankiai pabrėžė šiuolaikišką prototipo charakterį.
Po gaubtu yra 1,5 litro variklis, paimtas iš lenkiško „FIAT 125p“, kurio galia 82 AG. Nors jo našumas neprilygo Vakarų konkurentams, tuo metu jis buvo vienas iš geresnių, kuriuos buvo galima Lenkijoje. Laminuotas kėbulas, nors ir brangus gaminti, išskyrė „Ogar“ iš kitų Lenkijoje gaminamų transporto priemonių.
Kodėl „Ogar“ nebuvo pradėtas gaminti?
Nors „FSO Ogar 1500“ buvo paruoštas prototipas, sprendimas jį gaminti masiškai nebuvo priimtas. Pagrindinės tokios padėties priežastys buvo Lenkijos Liaudies Respublikos ekonominės realijos.
Pirmenybė buvo teikiama „Polonez“ gamybai, kuri turėjo didesnį rinkos potencialą kaip šeimyninis ir universalus automobilis. Be to, didelė kliūtis buvo finansiniai suvaržymai ir laminuotų automobilių kėbulų gamybos infrastruktūros trūkumas.
Tęsinys kitame puslapyje: