Aviacijos revoliucija. Atvyksta X-59. Viršgarsinė era sugrįžta! (Foto, Video) ()
Viršgarsinis lėktuvas X-59 yra skirtas pademonstruoti „tylų“ garso barjero įveikimą.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
NASA atliko naujojo viršgarsinio lėktuvo X-59 „Quiet SuperSonic Technology“ (Quesst) papildomo degiklio (afterburner) bandymą, kuris buvo atliktas viename iš „Lockheed Martin“ objektų Kalifornijoje.
The X-59 – precision, power and engineering excellence, all on full display. 🔥 pic.twitter.com/b1XuvJspEg
— Lockheed Martin (@LockheedMartin) January 24, 2025
„Lockheed Martin“ ir NASA sukūrė X-59, vykdydama projektą, skirtą sukurti „tylų“ viršgarsinį orlaivį, galintį įveikti garso barjerą nesukeliant į perkūniją panašios smūginės bangos, atsirandančios pasiekus viršgarsinį greitį, rašo „Space“.
The X-59, @NASAAero’s quiet supersonic aircraft, completed its maximum afterburner engine run test. The afterburner adds additional thrust and, along with the engine, will allow the X-59 to meet its speed requirements: https://t.co/rjQOyYwKhb pic.twitter.com/w8JIqOZ7GP
— NASA (@NASA) December 20, 2024
|
NASA parodė „tylaus“ viršgarsinio lėktuvo X-59 „Quesst“ papildomo degiklio antžeminio bandymo nuotraukas.
Primename, kad garso greitis ore siekia 1224 km/val. ir šiuo metu garso greitį gali įveikti tik kariniai lėktuvai.
Šiuo metu naujus keleivinius viršgarsinius lėktuvus kuria kelios kompanijos JAV ir Kinijoje, nes nuo 2003 m., kai baigėsi „Concorde“ lėktuvo eksploatacija, tokie lėktuvai nebuvo naudojami keleiviams skraidinti.
AHHHHH X-59 AFTERBURNER ENGAGE
— Chris Combs (iterative design enjoyer) (@DrChrisCombs) December 29, 2024
ANOTHER TRILLION DOLLARS TO LOCKMART AND NASA pic.twitter.com/X26GF2vk3A
Neseniai JAV įvyko dar vienas sėkmingas viršgarsinio keleivinio lėktuvo XB-1 prototipo iš „Boom Technology“ kompanijos bandymas.
Kalbant apie viršgarsinio lėktuvo X-59 degiklio bandymą, inžinieriai išbandė „General Electric“ F414-GE-100 reaktyvinio variklio veikimą. Tai modifikuota variklio versija, naudojama „Boeing“ naikintuve F/A-18 „Super Hornet“.
You're like, really pretty 😍 #ICYMI we recently unveiled our new X-59✈️ With its unique design, the X-59 was built to demonstrate the ability to fly supersonic, while reducing the loud sonic boom produced by aircraft at such speeds to a quieter “thump”. https://t.co/cEkUxyiIX7 pic.twitter.com/9F7WgegfSY
— NASA Aeronautics (@NASAaero) February 2, 2024
NASA teigimu, F414-GE-100 variklio veikimas su papildomu degikliu leis X-59 pasiekti viršgarsinį greitį. Bandymas parodė, kad variklis gali veikti temperatūros ribose ir esant pakankamam oro srautui skrydžiui. Bandymas taip pat parodė, kad variklis puikiai veikia su kitomis X-59 viršgarsinio lėktuvo posistemėmis.
NASA baigus antžeminius bandymus ir patikrinus X-59 pasirengimą skrydžiui, prasidės skrydžio bandymai, kurie numatyti šių metų vasarą. Šių bandymų metu keli F-15 orlaiviai bus ore su X-59, kurie specialiais instrumentais matuos smūginių bangų, atsirandančių X-59 pralaužus garso barjerą, tai yra viršijant garso barjerą, stiprumą. Tokios smūginės bangos dažniausiai skamba kaip griaustinis, tačiau X-59 misija parodyti, kad viršgarsiniai orlaiviai gali sukurti tylias smūgines bangas.
Baigusi pirmąjį skrydžio bandymų etapą, NASA išsiųs viršgarsinį orlaivį X-59 virš kai kurių apgyvendintų JAV vietovių, kad surinktų duomenis apie visuomenės reakciją į skrydį.
Viršgarsinis lėktuvas X-59 buvo sukurtas vykdant NASA programą „Quesst“, kurios tikslas – sukurti orlaivius, galinčius pralaužti garso barjerą nesukeliant smūginės bangos. X-59 ilgis – 29 metrai, o sparnų plotis – 9 metrai. Šis viršgarsinis lėktuvas galės skristi iki 1500 km/val. greičiu.
Keletą dešimtmečių viršgarsiniai skrydžiai virš JAV apgyvendintų vietovių buvo draudžiami dėl stiprios smūginės bangos. Jei NASA pavyks įdiegti „tylaus“ viršgarsinio lėktuvo technologiją, tai tokiu būdu būsimi keleiviniai viršgarsiniai lėktuvai galės skristi virš apgyvendintų vietovių šalies viduje, o tai gerokai sumažins kelionės laiką.