To neturi jokia kita šalis. Izraelio keleiviniai lėktuvai ginkluoti įspūdinga sistema (Video)  ()

Ši sistema „El Al“ orlaiviuose montuojama nuo 2004 m.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Nacionalis Izraelio oro vežėjas „El Al“ yra vienintelė komercinė aviakompanija, kurios orlaiviuose įrengta priešraketinės gynybos sistema.

Priešistorė

2002 m. Mombasoje, Kenijoje, įvyko dvipusis teroristinis išpuolis. Vienas išpuolis buvo nukreiptas į Izraeliui priklausantį viešbutį mieste, o kitas – Izraelio oro linijų „Arkia“ lėktuvą „Boeing 757“.

Į viešbutį „Paradise“ rėžėsi visureigis, žuvo 13 žmonių ir dar daugybė buvo sužeista. Beveik vienu metu buvo paleistos dvi iš peties paleidžiamos raketos į lėktuvą „Boeing 757“, kylantį iš Moi tarptautinio oro uosto. Skrydis buvo užsakomasis reisas, skraidinęs turistus iš Mombasos į Tel Avivą.

Laimei, raketos nepataikė į numatytą tikslą. Tačiau skrydžiai iš Izraelio buvo nedelsiant sustabdyti ir paskatino šalies oro linijų bendroves sukurti priešraketines sistemas.

„Flight Guard“

2004 m. „El Al“ savo komerciniuose lėktuvuose pradėjo montuoti priešraketinės gynybos sistemas „Flight Guard“.

„Flight Guard“ turi Doplerio radaro sistemą su antenomis, užtikrinančiomis 360 laipsnių aprėptį aplink orlaivį. Per kelias sekundes nuo raketos aptikimo paleidžiamos raketos, kurios nukreipia priešo raketą. Sistema taip pat vadinama šilumos spąstais.

„El Al“ lėktuvai, kuriuose buvo įdiegta ši sistema, skraidė virš Izraeliui priešiškų teritorijų Afrikoje, Artimuosiuose Rytuose ir Indijoje. Radaro sistemą sudarė keturios antenos – viena priekyje, dvi šonuose ir viena gale, kurios suteikė 360 laipsnių „vaizdą“.

 

„C-Music“

Sistema neapsėjo be kontroversijų. Kai ji pirmą kartą buvo įdiegta, kai kurios Europos valdžios institucijos uždraudė „El Al“ lėktuvams leistis Europos oro uostuose. Šveicarijos aviacijos institucija pirmoji patvirtino draudimą, remdamasi susirūpinimu, kad raketų paleidimas gali sukelti paniką ir netiesioginę žalą ant žemės.

 

Todėl inžinieriai sugalvojo naują kompleksą „C-Music“, kuris apsieina be raketų paleidimo. Jis buvo kuriamas daugiau nei dešimtmetį, o 2014 m. sėkmingai baigti bandymai. Šiuo metu sistema pradedama naudoti Izraelio lėktuvuose skraidančiuose „jautriais maršrutais“.

Sistema yra lėktuvo apačioje (tai savotiška apie 2,5 metro ilgio kapsulė). Lazerio spindulys koncentruojasi į raketos nukreipimo sistemą ir ją išjungia, todėl raketa nukrypsta nuo taikinio. „C-Music“ yra visiškai automatizuota; aptikus galimą grėsmę, iškarto informuojamas pilotas. Ji pritaikyta daugeliui komercinių orlaivių, įskaitant „Boeing“ 737, 747 ir 777.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(42)
(0)
(42)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()