Po 42 metų. „Išeina į pensiją.“ Legendinis Čekijos monstras (Foto, Video) ()
Sunkvežimiai „Tatra T815“ gaminami nuo 1983 metų. Modelis gerai žinomas Ukrainoje, taip pat šešis kartus laimėjo Dakaro ralį.

© Michael Prewitz, CC BY-SA 3.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tatra_815_8x8_NVA.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Tatra“ nutraukė savo garsiausio sunkvežimio modelio T815 gamybą. Vasario 25 d., Čekijos mieste Kopršivnicėje nuo surinkimo linijos nuriedėjo paskutinis garsaus sunkvežimio egzempliorius.
Finaliniu modeliu tapo „Tatra T815-2 Terra“ su prailginta keturių durų kabina. Netrukus jis taps specialia transporto priemone Čekijos ugniagesiams.
Tohle je poslední Tatra Terra, bude z ní hasičák v Klatovech. U hasičů ji nahradí nejnovější generace modelové řady Force. pic.twitter.com/ZFPiOMR2kI
— Jakub Kozák (@jkozakcz) February 25, 2025
|
„Tatra T815“ yra ilgaamžis modelis, nes gaminamas nuo 1983 m. Iš viso surinkta 158 065 įvairių modifikacijų sunkvežimiai. Daugelis šių sunkvežimių atsidūrė Ukrainoje ir iki šiol juos galima šios šalies keliuose.
Sunkvežimio konstrukcija gana netipiška, tačiau pažįstama „Tatra“ gamintojui. Ilgą laiką modelis buvo komplektuojamas tik su oru aušinamais dyzeliniais varikliais, tačiau vėlesni modeliai gavo skysčiu aušinamus „Cummins“, „Deutz“ ir MTU dyzelinius variklius.
Per 42 metus sukurta daugybė skirtingų „Tatra T815“ versijų, modelis buvo atnaujintas. Taip pat buvo sukurtos lenktyninės modelio versijos, kuriomis čekas Karelis Loprais 6 kartus (1988, 1994, 1995, 1998, 1999, 2001) laimėjo garsųjį Dakaro ralį.
Be to, ant „Tatra T815“ važiuoklės buvo sukurta daug karinės technikos, kuri taip pat naudojama Ukrainos ginkluotosiose pajėgose.