Protestai prieš „Tesla“ tampa nebevaldomi. Dega automobiliai, įkrovimo stotelės... „Šiai religijai ateina galas“ (Video) (5)
Kažkas keisto vyksta su amerikiečių elektromobilių prekės ženklo „Tesla“ įvaizdžiu. Atvirai kalbant: įvaizdis ritasi į dugną. Tai akivaizdžiai susiję su įmonės vadovo Elono Musko įsitraukimu į politiką ir ne vienu kontroversišku jo viešu pasirodymu bei įrašais turtingiausiam žemės savininkui priklausančiame socialiniame tinkle „X“. Net respublikonų šalininkai nebesidžiaugia tuo, kad Muskas politiniuose sluoksniuose elgiasi kaip dramblys porceliano parduotuvėje.

© WCVB Channel 5 Boston (Stop kadras) | https://www.youtube.com/watch?v=XCXW5nN2qxo&ab_channel=WCVBChannel5Boston
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Praėjusį savaitgalį tūkstančiai žmonių protestavo prieš JAV administracijos sprendimus, kuriuos priėmė naujasis DOGE biuras, kurį prižiūri Muskas. Žmonės išreiškia savo nepritarimą ne tik Jungtinėse Valstijose, bet ir visame pasaulyje.
Tūkstančiai žmonių protestavo prie „Tesla“ salonų. Dalyviai tampa vis agresyvesni. Visame pasaulyje dega automobiliai ir įkrovimo stotelės. Tai signalas Elonui Muskui, kad verslo ir politikos negalima atskirti.
Labai profesionaliai atrodančios svetainės Teslatadown.com kūrėjai ragina rengti spontaniškus protestus. Neabejotina, kad šie socialiniai protestai turi politinį pagrindą, nes niekas to neslepia. Jo kūrėjai skatina žmones išreikšti savo prieštaravimą ir siūlo instrukcijas, kaip tai padaryti.
|
Žinoma, jie neskatina žmonių deginti salonų, tačiau skatina žmones atsikratyti savo automobilių ir Elono Musko įmonės akcijų. Poveikio ilgai laukti nereikėjo. „Tesla“ akcijos kaina Niujorko biržoje krenta nuo sausio 17 d., nors dar nepasiekė maždaug 214 JAV dolerių lygio, buvusio iki Donaldo Trumpo laimėjimo prezidento rinkimuose. Iki 2024 m. spalio 23 d. akcijos kaina buvo žemiausiame lygyje, tačiau paskelbus rinkimų rezultatus, pakilo iki 480 JAV dolerių, o dabar nuolat krenta. 2025 m. kovo 5 d. „Tesla“ akcija kainavo apie 274 JAV dolerių.
Lygiagrečiai su bendrovės akcijų kaina krenta ir „Tesla“ elektromobilių pardavimai. Daugelis teigia, kad tai ne Musko politinio įsitraukimo rezultatas, o greičiau populiariausio „Model Y“ kartų kaita, nuviliantys 2024-ųjų rezultatai ir neįdomūs artimiausios ateities planai.
Kai kurie sumenkina situaciją, sakydami, kad protestai greitai nurims ir pardavimai grįš į ankstesnį lygį. Be to, viskas priklauso nuo įvaizdžio, o automobiliai yra tokie pat geri kaip ir anksčiau. Problema ta, kad būtent ant šio įvaizdžio „Tesla“ anksčiau sukūrė savo galią.
Pirmasis „Tesla Roadster“ modelis parduotas ne dėl to, kad buvo ekologiškas ir modernus, o dėl didelio pagreičio ir populiarumo tarp įžymybių. Vėliau tai padėjo paskatinti bendrovės didelio tūrio „Model S“ pardavimus. Muskas nebuvo Kalifornijoje įsikūrusios įmonės įkūrėjas, tačiau investavęs į ją savo pinigus greitai pradėjo vaidinti svarbų vaidmenį ir efektyviai padarė „Teslą“ madinga. Tada rinkodaros mašina prasidėjo kaip lavina ir iki šiol buvo nesustabdoma.
Dar visai neseniai „Tesla“ automobiliai buvo seksualūs, reprezentuojantys ne tik progresą ir našumą, bet ir atvirą pasaulėžiūrą bei ekologinius siekius. Štai kodėl amerikiečiai juos myli, o ne dėl jų technologinių laimėjimų, neprilygstamo efektyvumo ar puikių rezultatų. „Tesla“ už savo sėkmę skolinga ne klientams, o savo pasekėjams, ir, kaip ir bet kuri religija, ji turės rimtų problemų, kai jie nuo jos nusisuks. Kol kas Muskas drąsiai sako, kad jei jo pažiūros reiškia pelno mažėjimą, tebūnie. Jei jo mylima kompanija greitai nesustabdys savo laukinės smukimo spiralės, ateis laikas rinktis: verslas ar politika. Tada ir paaiškės, kas jam svarbiau.