To dar nematėme. „Japonai drebina pasaulį“ ()
Oro pagalvės automobiliuose yra jau kelis dešimtmečius ir, be abejo, labai prisidėjo prie avarijų aukų skaičiaus mažinimo, nes jos tapo privaloma įranga. Tačiau atėjo laikas žengti žingsnį toliau, kaip demonstruoja „Subaru“.

© Ekrano kopija | https://x.com/TheGearJunkie/status/1914372629227598310/photo/1
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Oro pagalvė automobilyje nieko nestebina. Iš esmės kiekviename naujame automobilyje jų yra po kelias: priešais vairuotoją ir keleivį, šoninės oro pagalvės, užuolaidinės oro pagalvės langų aukštyje, o kartais ir kelių (kojos dalis) oro pagalvė vairuotojui ar tarp keleivių.
Nieko keisto, tai paprastas ir efektyvus elementas, kuris ženkliai sumažina traumų tikimybę įvykus avarijai. Keista, kad išorinės oro pagalvės, saugančios pėsčiuosius, iki šiol buvo tokia retenybė. Dabar japonų „Subaru“ žengė dar vieną žingsnį ir parengė sprendimą, sukurtą atsižvelgiant į dviratininkus.
|
Europos Sąjunga konkuruoja su savimi kurdama reikalavimus naujuose automobiliuose montuojamoms saugos sistemoms. Prie privalomos įrangos šiandien priskiriami radarai, skirti aptikti kitas transporto priemones, pėsčiuosius ir dviratininkus, kad automobilis galėtų pats stabdyti, jei vairuotojas blaškosi.
Tačiau niekam nekilo mintis suteikti pėstiesiems ar dviratininkams šiek tiek daugiau pasyvaus saugumo, kurį neabejotinai suteiktų oro pagalvė. Šis sprendimas yra daug pigesnis nei radarų sistema, o daugeliu atvejų gali būti dar efektyvesnis.
Tokia yra „Subaru“ prielaida, kuri naujausioje Japonijoje parduodamoje „Forester“ versijoje siūlo papildomą įrangą – išorinę oro pagalvę.
Ji dengia automobilio priekinį stiklą ir A statramsčius. Tai reiškia, kad partrenkus pėsčiąjį ar dviratininką, jų tikimybė susižaloti yra daug mažesnė. Sprendimas yra labai paprastas ir turėtų būti labai veiksmingas, todėl tikėkimės, kad jis greitai taps dažnesnis.
Europos Sąjunga, kuri savo prioritetu laiko kelių saugumą, jau seniai turėjo reikalauti tokios įrangos kaip standartinės. Tikėkimės, kad tai greitai įvyks.