Užsipilate degalų tik už 10 eurų? Mechanikas jau trina rankas ir mintyse skaičiuoja savo uždarbį ()
Atrodo, kad tai sumanumas, taupumas, bet, kaip paaiškėja, tik laikinai.

© ClickerHappy (Public Domain) | https://www.pexels.com/photo/car-refill-transportation-gas-9796/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Užsipilate degalų tik už 10 eurų? Mechanikas jau trina rankas ir mintyse skaičiuoja savo uždarbį.
Visi pažįsta žmogų, kuris „neleidžia degalinei uždirbti pinigų“ ir prisipildo degalų tik tiek, kad galėtų nuvykti į kitą degalinę, kurioje degalai šiek tiek pigesni. Atrodo, kad tai sumanumas, taupumas, bet, kaip paaiškėja, tik laikinai. Dauguma vairuotojų, kurie naudoja šią strategiją, mano, kad tai padeda jiems kontroliuoti savo finansus. Tuo tarpu, užuot sutaupę kelis eurus, galite gauti didelę sąskaitą iš mechaniko. Nes kartais tas nedidelis kuro užsipylimas yra didelių problemų po variklio dangčiu pradžia.
Kodėl negalima vairuoti mažu degalų kiekiu? Tai lyg žaisti rusišką ruletę
Kuro bakas nėra sterilus termosas, ir laikui bėgant jame kaupiasi įvairūs teršalai – nuo rūdžių dalelių iki kondensato. Kai degalų lygis žemas, siurblys pradeda siurbti ne tik benziną, bet ir visą nešvarų mišinį iš bako dugno. Tai šiek tiek panašu į arbatos gėrimą per šiaudelį iš paties puodelio dugno.
|
Kuo mažiau degalų, tuo didesnė rizika, kad šie teršalai pateks į filtrą, o jei jis nebespės filtruoti, tiesiai į purkštukus, kurie tikrai nėra skirti dirbti tokiomis sąlygomis. Laikui bėgant, dėl to jie gali užsikimšti, o tai sukels variklio trūkčiojimą, galios praradimą, didesnes degalų sąnaudas ir galiausiai rimtą gedimą. O tada išlaidos gerokai išaugs, nes kai kurių modelių purkštukų valymas ar keitimas gali siekti iki 700 eurų.
Bet tai dar ne problemų pabaiga. Kuro siurblys nėra skirtas veikti „sausai“ – jį aušina ir tepa per jį tekantis kuras. Kai bakas per daug ištuštėja, jis pradeda perkaisti, greičiau susidėvi, o kraštutiniais atvejais gali tiesiog nustoti veikti.
Dyzelinių automobilių savininkai turi dar didesnę problemą. Jei siurblys siurbia orą, o ne kurą, visa sistema gali užsikimšti. Tuomet ne tik sunku užvesti variklį, bet ir būtina apsilankyti dirbtuvėse. Oro išleidimas jums kainuos dar kelis šimtus eurų, ir vis tiek nėra jokios garantijos, kad purkštukai ar aukšto slėgio siurblys nebus pažeisti. Ir pagalvoti, kad visa tai tik todėl, kad „10 eurų užteks, kažkaip sulauksiu atlyginimo“. Susimokėti reikės visiškai kitam dalykui, nei planavote, pavyzdžiui, naujai degalų sistemai.
Ar turėtumėte pripildyti baką iki kraštų? Viskas priklauso nuo to, kaip važiuojate
Pilnas bakas vairuotojui suteikia psichologinį komfortą ir ramybę kelyje, tačiau tai taip pat yra papildoma našta. Matematikos svetainės „The Mathteacher“ duomenimis, kiekvienas litras benzino sveria apie 0,75 kg. 60 litrų talpa reiškia 45 kg daugiau – maždaug tiek, kiek sveria tvirtas lagaminas ar cemento maišas.
Miesto sąlygomis, kai automobilis dažnai užsiveda ir stabdo, šis svoris gali turėti realios įtakos degalų sąnaudoms. Apskaičiuota, kad papildomi 45 kg gali padidinti degalų sąnaudas iki 0,3 litro 100 km. Žmonėms, vairuojantiems trumpus atstumus, tai yra argumentas, kodėl degalus reikia pildyti saikingai. Ilgesnėse kelionėse pilnas bakas reiškia patogumą ir laiko taupymą. O kylant degalų kainoms ir esant skirtumams, pavyzdžiui, greitkeliuose, tai gali pasirodyti esanti labai protinga investicija.