„Boeing 777“ tragedija. Pilotas padarė lemtingą klaidą“ (Video) ()
Užsidegė stabdžiai.

© Rostislav Uzunov (free to use) | https://www.pexels.com/photo/fire-in-the-middle-of-forest-5108764/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Dramatiškas incidentas Londono Gatviko oro uoste 2024 m. galėjo baigtis tragedija. „British Airways“ pilotas, ruošdamasis pakilimui, padarė lemtingą klaidą – kairę ranką supainiojo su dešine. Dėl to Boeing 777 lėktuvo stabdžiai perkaito ir užsidegė, o lėktuvas, kuriuo skrido daugiau nei 330 žmonių, buvo priverstas avariniu būdu sustoti ant kilimo ir tūpimo tako, rašo „Daily Mail“.
Incidentas įvyko 2024 m. birželio 28 d. Londono Gatviko oro uoste. „British Airways“ lėktuvas Boeing 777, skridęs į Vankuverį (Kanada), ruošėsi pakilimui. Lėktuve buvo 334 keleiviai ir 13 įgulos narių. Iš pradžių nebuvo jokių požymių, kad pakilimas bus nutrauktas, o procedūra baigsis orlaivio evakuacija.
|
Gegužės mėnesį Oro avarijų tyrimų skyriaus (AAIB) paskelbtoje ataskaitoje teigiama, kad nepavykusio pakilimo priežastis buvo žmogiškoji klaida. Orlaiviui greitėjant kilimo ir tūpimo taku didesniu nei 300 km/h greičiu, kapitonas davė įsakymą pakelti orlaivį nuo žemės. Tada antrasis pilotas turėjo atlikti gerai žinomą procedūrą – viena ranka pastumti droselį, o kita patraukti valdymo svirtį į save.
Deja, įvyko klaida – pilotas kaire ranka patraukė droselį. Dėl to lėktuvas ne tik nepakilo, bet ir greitai prarado greitį. Saugos sistemos sureagavo įjungdamos avarinius stabdžius, kurie dėl perkrovos užsiliepsnojo.
Plane stuck on / blocking the runway at Gatwick. Nothing in or out as it stands, been this way for around 20 mins now ….. pic.twitter.com/vR6lY4B8U8
— Tom Strawbridge (@strawbs5) June 28, 2024
Laimei, nepaisant pavojingos situacijos, įgula greitai sureagavo. Lėktuvas buvo sustabdytas ant kilimo ir tūpimo tako, o keleiviai saugiai evakuoti. Nė vienas iš orlaivyje buvusių žmonių nenukentėjo. Lėktuvas rimtesnių pažeidimų nepatyrė, nors užsidegė stabdžiai, todėl prireikė gelbėjimo tarnybų įsikišimo.
Tačiau incidentas sukėlė rimtų sutrikimų Gatviko oro uosto veikloje. Pakilimo takas buvo uždarytas 50 minučių, o 23 suplanuoti skrydžiai atšaukti.
AAIB ataskaitoje teigiama, kad klaidą padaręs „British Airways“ antrasis pilotas buvo patyręs įgulos narys. Jis turėjo sukaupęs 6100 valandų skrydžių laiko. Vėlesnės apklausos metu jis išreiškė nustebimą dėl susidariusios situacijos ir negalėjo aiškiai nurodyti klaidos priežasties.
AAIB taip pat patvirtino, kad oro uoste tą dieną sąlygos buvo palankios, apie jokius kitus incidentus nepranešta ir visi įgulos nariai buvo pailsėję ir pasiruošę skristi pagal taikomas procedūras.
Reaguodama į incidentą, „British Airways“ pakeitė įgulos mokymo medžiagą ir įdiegė papildomus saugos modulius.