Automobilis neatitinka šio standarto? Ruoškitės! Netrukus teks paploninti piniginę  ()

Taps finansiškai nepasiekiama.


Išmetamos dujos
Išmetamos dujos
© Ruben de Rijcke, CC BY-SA 3.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Automobile_exhaust_gas.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Nemažai automobilių rinkos reglamentų yra ES klimato politikos, kuri 2025 m. pradės lemiamą etapą, rezultatas. Apribojimai daugiausia susiję su anglies dioksido išmetimu, o tai bus didelis iššūkis ne tik vairuotojams, bet ir gamintojams. Jie jau perspėja, kad Europos reikalavimai pirmiausia paveiks vartotoją.

Nuo 2025 m. sausio 1 d. visoje Europos Sąjungoje įsigaliojo griežtesnė „Švarus oras Europai“ (CAFE) reglamentų versija. Pagal naujus reglamentus, bet kuris naujas į rinką pateiktas lengvasis automobilis negali išmesti daugiau kaip 94–95 gramų anglies dioksido vienam kilometrui. Kiekvienas gramas, viršijantis šią ribą, gamintojams kainuos 95 eurus – ir tai yra už kiekvieną parduotą vienetą.

Šių reglamentų poveikį iliustruoja populiarus benzininis šeimos automobilis, išmetantis 140–150 g CO₂/km.

[Vokietija] 10 kartų pigiau nei Lietuvoje! Pneumatinis vinių pistoletas. Būtinas kiekvienam. Ribotas kiekis
4050 5

Nuostabiai gera kaina

Iš Vokietijos, greitas ir saugus pristatymas

Labai gausus rinkinys, puiki kokybė

Išsamiau

„Jei viršysime šias išmetamųjų teršalų normas 1 g, mokėsime 95 EUR baudą už kiekvieną 1 g kiekvienam automobiliui. Tai reiškia, kad šeimos automobilio su benzininiu varikliu, kuris šiuo metu išmeta apie 140–150 g CO₂, atveju standartą viršijome 55 g. Dėl to nuo sausio 1 d. už šį modelį mokėsime 5 000 eurų baudą“,aiškina „Toyota Central Europe“ prezidentas Jacekas Pawlakas.

Praktiškai tai reiškia, kad šios išlaidos greičiausiai bus perkeltos klientams, o tai prisidės prie didesnių automobilių kainų.

Dėl didelių baudų ir automobilių pritaikymo standartams brangių procesų kai kurie modeliai, ypač tie, kurie yra žemesnės kainos, gali būti pašalinti iš rinkos. Pigių transporto priemonių, kurios neatitinka naujų išmetamųjų teršalų standartų, gamyba tiesiog nebėra pelninga.

 

Tai ypač galėtų paveikti mažiau pasiturinčius vairuotojus, kuriems naujo automobilio įsigijimas taps finansiškai nepasiekiamas. Tai savo ruožtu gali pagilinti transporto atskirties problemą, ypač tose vietovėse, kuriose ribota prieiga prie viešojo transporto.

Trejų metų buferis – laikinas Europos Parlamento atleidimas nuo pareigų.

Atsižvelgdamas į automobilių pramonės susirūpinimą, Europos Parlamentas nusprendė sušvelninti taisykles ir suteikti gamintojams daugiau laiko prisitaikyti prie reikalavimų. Išmetamųjų teršalų kiekis bus skaičiuojamas ne kasmet, o kaip trejų metų – nuo ​​2025 iki 2027 m. – vidurkis.

Tai reiškia, kad įmonės nebus automatiškai baudžiamos už ribų viršijimą vienais metais, jei vėlesniais metais pagerins savo rezultatus. Nors tai tik laikinas palengvėjimas, tai suteikia gamintojams šiek tiek atsikvėpimo ir galimybę padidinti mažai ir nulinės taršos transporto priemonių dalį savo siūlomuose automobiliuose.

 

Naujieji reglamentai nereikalauja, kad kiekviena transporto priemonė atitiktų išmetamųjų teršalų standartus – svarbi yra vidutinė viso konkretaus gamintojo parko CO₂ emisija. Tai atveria kelią vidaus degimo variklių automobilių išmetamųjų teršalų kiekio subalansavimui parduodant elektromobilius, kurie formaliai neturi jokių išmetamųjų teršalų.

Pavyzdžiui, gamintojas, parduodantis du automobilius su vidaus degimo varikliais, išmetančius 140 g/km CO2 emisiją, ir vieną elektromobilį, pasieks vidutinį 93,3 g/km CO2 emisijos lygį – mažiau nei baudos riba. Nors ši strategija suteikia tam tikros laisvės, jos veiksmingumas priklauso nuo pardavimų masto. Daugelyje Vidurio ir Rytų Europos šalių, įskaitant Lenkiją, elektromobilių dalis vis dar per maža, pvz. dėl įkrovimo infrastruktūros trūkumo ir šių transporto priemonių didelių kainų.

 

Kai kurie gamintojai, pavyzdžiui, „Mazda“, ieško alternatyvų visiškam elektrifikavimui. Bendrovė sintetinius degalus nurodo kaip ateities perspektyvią alternatyvą, leidžiančią išlaikyti benzininių ir dyzelinių variklių technologijas, kartu siekiant klimato tikslų.

„Ne dyzelinis ar benzininis variklis yra kenkėjas, o tai, ką pilame į automobilio baką, yra problema“, – pabrėžia Wojciechas Halarewičius, „Mazda Europe“ viceprezidentas.

Sintetiniai degalai gaminami, be kita ko, naudojant iš atmosferos surinktą vandenilį ir anglies dioksidą. Nors jie gali būti neutralūs anglies dioksido atžvilgiu, šiuo metu juos brangu gaminti ir jie nėra plačiai paplitę. Šiuo metu jie tebėra nišinis sprendimas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(2)
(1)
(1)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()