Dyzelinas grįžta? Sprendimas priimtas. Vienas didžiausių Europos gamintojų drebina naujienomis

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

donatasv 2025-05-23 08:25
Elementari gyvenimiška situacija mums įvyko kovo mėn. Kur labai aiškiai matyt ev ir vdv absurdiškumas. Susiruošėm kovo mėn su šeima varyt į slovakiją tatrus. Susitvarkiau vdv viską prie ko galėjau prikibt, pasikeičiau tepalus filtrus viską ką reikė padaryt padariau, kad paruošt kelionei. Likus kelioms valandos iki išvykimo su vdv užgesau prie šviesoforo. Kaip vėliau paaiškėjo užstrigo oro sklendė. Skambinu žmonai sakau pagedo mašina, o į kelionę viskas suruošta kaip dabar bus. Nieko varysim su EV 1000 km į vieną pusę nedidelė bėda. 5 krovimai ir mes atostogose. Atsidarau žemėlapį pažiūriu kur mūsų užbukintas butas, o gi pasirodo 110km nuo artimiausios krovimo stotelės. Atrodytų viskas zjbs nusigausim jokių bėdų galim važiuot? Bet ne mašina pagal wltp važiuoja 450, žiemą realybėje 300 nelabai. Pirmyn atgal 220km, o dar ten reik važinėt po nustatytas vietas, tai dar pora šimtų prasuksim kaip niekur nieko. Suplanuota kelionė su ev tapo neįmanoma. Už koną sumokėjom 19k eurų, už opel astrą 9k abi 2018 metų, komplektacija panaši tik astrukė karavanas didesnė ir plastikai geresni minkšti. Atrodytų turi mašiną ev kuri negenda bet poreikių netenkina... 80% tenkina, o likusių kitų 20% su ev ką daryt atsisakyt? Gyvent kaip tamsta tarp 4 sienų ir bijot iš miesto išvažiuot?
immortallt 2025-05-23 08:52
Tau 80% atvejų gal ir tinka Kona, kitam tinka 99%. Tu aiškini, kad visiems tinka max 80% atvejų. Tuo tarpu daugelis, kurie turi antrą automobilį šeimoje, vienu automobiliu niekada neišvažiuoja iš miesto, tad net su 26 kWh akumuliatoriumi tenkintų 100% tų poreikių. Čia koks 30-40% lengvųjų automobilių rinkos iškart. Bet pagal tave visais šeimoje esančiais automobiliais važiuojama į ilgas keliones ne tik tarp miestų, bet ir keliaujama po Europą (didžioji dalis per gyvenimą nėra išvažiavę patys su automobiliu toliau nei iki kaimyninės šalies). Priekabą daug kas tampo? Uošvis turi, toliausiai su priekaba per paskutinius 30 metų važiavo 30 km per dieną. Tai įvyko lygiai 1 kartą. Man fiskaro per pastaruosius 5 metus ar fūros reikėjo daugiau kartų, nei uošvis važiavo su priekaba toliau nei 5 km. Ir čia vienas iš tų retų, kurie turi NUOSAVĄ priekabą, kuria vežti gali iki 1,5t. Vėl, aiškini, kad brangiai, bet kaip visada lygini nepalyginamus. BMW 7 tai turbūt pigiau nei golf'as, todėl juos perka? Ne visi perka ekonominę klasę ilgoms distancijoms, todėl, kaip jau kokius 20x sakiau, elektromobiliai į ekonominę klasę kaip pagrindinį automobilį ateis į paskutinę vietą, nes tam reikia max masto ekonomijos + tai mažiausio pelno segmentas. Apie paramą ir vėl tą patį, patį paramos efektą sugretinti su paklausa. Negali pakeisti VDV Tuo tarpu Norvegija dabar: BEVs alone accounted for 97.0% of all new car registrations. Tai vat norvegams pakeičia EV, o pagal tave - negalima. Sunkiasvorė karjerų technika pereina 100% ant akumuliatorinės įrangos. Nusipirkau elektrinį suktuką ir kaltą, kaltas nuskilo, tai su elektriniu suktuku ir plaktuku daužiau plyteles ir nebeveikia suktukus. Už suktuką sumokėjau dešimtis kartų daugiau nei kaltą, bet tas sulūžo. Nėra krovimo stotelės 110 km, tai prie ko čia elektromobilis ir tuo labiau ateitis jų? Tai kad nuvažiavai į atsilikusią EV vystyme šalį (spėju Lenkiją), tai čia kažką pasako apie elektromobilius? Tu nesugebi atskirti savo poreikių, nuo kitų, bet projektuoji visiems. Nesugebi atskirti priežasties, nuo pasekmės. Nutrauk paramą bet ko, turėsi tą patį efektą, pradžioje paklausa krinta, ir praeina 1-2 metai, kol atsigauna, jei tai nėra gyvybiškai svarbus pirkinys. Net alkoholio ar tabako akcizą kai pakelia reikšmingiau, pirmą ketvirtį po pakėlimo alkoholio ar tabako pardavimai krenta. Tu turbūt manai, kad čia tiek meta gerti/rūkyti. Nesugebi suprasti produkto vystymo etapų.
donatasv 2025-05-23 09:12
Aš nesakau kad negali važiuot. Važiuot gali bet rakštis subinėje tas tavo ev. Pagal tavo kreivą logiką išeina taip, kad jei nori pilnai patenkinti šeimos poreikius turi turėti 2 automobilius? Verki, kad kiemai užkišti, gatvės užkištos tai nori dar daugiau užkišt? Nematau aš tame jokio pliuso. Mes prieš tai su vienu auto sukomis dabar turim du ir smagu auksinis protas, pasiplok sau ir šiam technologiniam šedevrui Ar geriau vienas vdv šeimai ir nesukt galvos?
donatasv 2025-05-23 09:34
P.S. jei mane kaip norvegą privers sėst į vien tik EV sėsiu ir važiuosiu kur dingsi? Bet europoje kur nėra prievartos statistika aiški ev nelimpa. Šiuo metu pagal gamintojų ir valdžios požiūrį turėjome turėti 50% naujai parduotų auto EV. Žiūrint į europą matom regresą, atmetimą ir žmonių nepasitenkinimą. Gali dangstyti ir įrodinėt kitaip ev ras savo klientą bet kad jis pakeis vdv? Dar negreit. Tiem kam mašina reikalinga kaip darbinis arklys tai su ev nepakeliui. Kavotis po komunistinės kinijos sparneliu, kad pagražinti ev statistiką yra banalu
donatasv 2025-05-23 11:41
Ir dar pridėsiu nes kaip matau idiotas esi ir nesupranti mano pasisakymo esmės. Aš neginčiju pačio fakto, kad ev ras savo klientą. Aš ginčiju faktą kurį kliedėjo valdžia ir gamintojai 2035 išstumt vdv iš pardavimų 100%... lol... Tavo pasakymai tuo grįsti, kad vo tuoj nereiks naftos rusas grius. Tas tuoj kada? Po 20? 30? 50? Metų kai ištobulinsim technologiją? Per tokį laiką galima laisvai prisitaikyti prie pokyčių.
immortallt 2025-05-23 13:07
97% privertė, bet 3% neprivertė? Kaip čia taip? Norvegijoje kasmet parama vis mažinama, tai "vertimo" mažėja, bet rinkos dalis didėja. Prieštarauja tavo logikai. 30% metinis rinkos augimas, aiškini, kaip rinkos neras. Nesvarbu ką aš ar tu manysi, trend'as aiškus. Taip pat kaip su saulės elementais ar vėjo jėgainėmis prieš 10 metų ginčytis čia reikėjo su didžiąja dalimi diskutuojančių. Dabar kažkaip nieko nesako. Dar kažkas čia norėjo lažintis, kad iki 2030-ųjų Lietuva neapsirūpins elektra iš AEI. Panašu, net su Kreivio trikdžiais, pasieksime dar iki 2027 m. EV statistikos grąžinti nieko nereikia. Žiūrint Europą, po 2024 m. stagnacijos, 2025 m. pirmą ketvirtį matome staigų atsigavimą. Vokietijos rinkoje žmonės susitaikė, kad paramos nebebus ir nebeatidėlioja EV pirkimo. Atsirado daugiau ekonominės klasės, miesto automobilių, kurie ir dominuoja TOP automobilių pardavimuose (įskaitant VDV). Kas stabdo EV dar spartesnį augimą, tai patys gamintojai. Kurie vis dar kiša pinigus į VDV, tada bando politikus spausti, atidėti EV plėtrą, nes jaučia, kad jau pralaimi kinams, bet tokia strategija tik nulems, kad Europos gamintojų visai neliks. Nieko daugiau. Kaip ir delsimas su saulės ir vėjo plėtros užturbinimu. Mano ir tavo skirtumas yra gan aiškus. Tu žiūri ką nusipirkti iš ~3-5m. dėvėtų, ir nieko kito ateityje nebus naujo. Aš žiūriu vystymosi istoriją, lyginu su panašumų turinčių produktų rinkų pokyčiais, ir žiūriu, kas bus po 5-10 metų. Tai šeimai nusipirkus EV, turi pakeisti du VDV iškart? Omeny važinėjasi šeima su 2 VDV, sugalvoji pirkti EV, tai parduodi abu automobilius, ir nusiperki 1 EV? Čia toks tavo reikalavimas, kad EV tenkintų šeimos poreikius? Tiems, kas pirmąjį šeimos automobilį perką didesnį/ne ekonominės klasės, jau dabar randa tinkamų ilgoms kelionėms alternatyvų, kurių kaina panaši ar net mažesnė nei VDV. Primeni man vadeliotoją, kuris aiškino, kad automobiliai nepakeis arklių.
immortallt 2025-05-23 13:14
Em, šiaip tikslas iki 2035 m. alternatyviais energijos šaltiniais varomų naujai registruojamų transporto priemonių. Tai nereiškia 100% EV. Tavo pasisakymo esmė yra rėkti ir būti nepatenkintu. Traukti pavienius faktorius, kurie neva reiškia, kad visi EV, visiems yra šūdas. Nieko daugiau. Ką tu galbūt turi mintyje ir neparašai, tai, kad maža dalis nepereis ant cheminių akumuliatorių. Tik nesupranti, kiek ta dalis bus maža. Kai įsijungs pinigai, pasikeis įpročiai ir keisis keliavimo kultūra. Tai kas buvo norma keliaujant karietomis, buvo kaip trūkumas pereiti ant automobilių. Tada kelionės automobiliu trūkumai patapo norma ir pasigendama. Panašiai kaip žmonės gyvenantys prie geležinkelių, kai pragyvenus pusę gyvenimo, sunku miegoti ne prie geležinkelio. Taip ir tu, geležinkelio triukšmo nebuvimą laikai trūkumu. Kai aš sakau, kad EV pasieks 100%, turiu omeny gamybos pajėgumų bus išvystyta tiek, kad galėtų patenkinti visų automobilių poreikį. VDV išliks, kaip nišinis, premium ar spec. poreikiams tenkinti produktas ir pilsi degalus prie dabartinių kainų už kokius 2,5€/l ir džiaugsies, kad degalinę rasi kas 100 km bent vieną.