Virš Los Andželo. Revoliucija 2028 m. olimpinėse žaidynėse? (Foto, Video) ()
Vos po trejų metų skraidantys taksi galėtų skraidyti virš Los Andželo gatvių ir vežioti gerbėjus tarp olimpinių arenų. Jei organizatorių planai pavyks, „Angelų mieste“ susidariusios spūstys taps praeitimi, o pasaulis patirs naują miesto transporto dimensiją.

© Ekrano kopija | https://x.com/ArcherAviation/status/1922993082024312907/photo/1
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
2028 m. vasaros olimpinių ir parolimpinių žaidynių Los Andžele gerbėjams gali nereikėti jaudintis dėl kamščių. LA28 organizacinis komitetas paskelbė apie partnerystę su „Archer Aviation“, kuri planuoja paleisti skraidančius taksi tarp pagrindinių arenų.
Šie aparatai gyventojams ir svečiams siūlytų 10–20 minučių trukmės skrydžius, kiekvienas talpintų iki 4 keleivių, o skrydį būtų galima užsisakyti per programėlę, panašiai kaip „Uber“ – kainos taip pat būtų panašios į aukščiausios klasės kelionių.
Archer x @LA28 x @TeamUSA
— Archer (@ArcherAviation) May 15, 2025
We’re extremely proud to announce that Archer is the exclusive Air Taxi provider of the LA28 Olympic and Paralympic Games and Team USA. With over 15 million visitors expected to be hosted during the Games and billions of viewers expected to tune in… pic.twitter.com/FVo28U8paa
|
„Archer“ skraidantys taksi priklauso eVTOL kategorijai, t. y. elektrinėms transporto priemonėms, kurios kyla ir leidžiasi vertikaliai, lygiai taip pat, kaip tradiciniai sraigtasparniai. Ir nors žaidynėse naudojamas „Midnight“ modelis aprūpintas 12 variklių, tikimasi, kad jis skleis gerokai mažiau triukšmo.
„Norime pakeisti tai, kaip žmonės keliauja po Los Andželą, ir palikti palikimą, kuris formuos transporto ateitį Amerikoje“, – sakė Adamas Goldsteinas, „Archer Aviation“ įkūrėjas ir generalinis direktorius
Nors planai skamba įspūdingai, jų įgyvendinimas priklauso nuo Federalinės aviacijos administracijos (FAA) patvirtinimo. „Archer Aviation“ dar negavo sertifikato, patvirtinančio atitiktį saugos ir projektavimo standartams. Bendrovė tikisi tai pasiekti iki 2025 metų pabaigos.
Vis dėlto verta prisiminti, kad panašus projektas turėjo debiutuoti per 2024 m. Paryžiaus olimpines žaidynes, tačiau laiku negavo reikiamų leidimų. „Archer Aviation“, remiama „Boeing“ ir „United Airlines“, vis dar tiki, kad Los Andželas bus pirmasis miestas, kuriame eVTOL technologija bus sėkmingai įdiegta.
Juolab kad Los Andželas turi ambicijų surengti žaidynes be automobilių – ambicinga užduotis, ypač turint omenyje, kad sustabdyti planai plėsti miesto viešąjį transportą. Skraidantys taksi teoriškai galėtų užpildyti šią spragą, jei būtų įveiktos technologinės ir reguliavimo kliūtys.
