„Formulės-1“ ateitis – elektra varomi bolidai?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Arns 2011-07-12 09:22
Po 50-ies metų gal ir taip, bet dabar F-1 neatsiejamas nuo gero ir kokybiško variklio garso. Praktiškai nė viena rimta F-1 komanda, bei visi trasų savininkai nepritarė jog būtu įvesti 4 cilindrų 1,6 varikliai, kurių taip norėjo FIA. O su elektra šiuo metų daugiau šposai. Kas dėl KERS, kol kas ji Š vietoje, ir tą puikiai įrodinėjo RBR, jie ir be šios sistemos pagalbos sugebėjo kelis šių metų etapus laimėti. Taip kad bent jau kol nebus padidintas KERS talpa, tol iš jos maža naudos. Lūkesčių į ją buvo dėta daug, bet jau antras (ne paeiliui) sezonas kaip ji naudojama, o realesnė nauda tik kvalifikacijoje. Lenktynėse turėjo padidinti lenkimų skaičių, nė velnio, jei bolidas lėtas, tau nepadės. Na, o peletono gale važiuojančius autsaiderius ir be šios sistemos gali lenkti vos ne visose trasose be jokio vargo.
Arthuras 2011-07-12 11:28
Nebus 4 cilindrų 1.6, bus 6 cilindrų 1.6 varikliai. Tarp kitko, aukštais sūkiais dirbantys 1.6 4 cilindrų, spėju, skambėtų visai neblogai.
Vaider 2011-07-12 11:44
Tegu jie galvoja, ką daryt, kad formulė visai nenusiristų žemyn. Skandalai, draudimai, baudos.
Arns 2011-07-12 12:14
aš abejoju, pvz "britvų" garsas visai negražus, tiesiog per daug sūkių esant mažam varikliui tokį čaižų garsą duodą. Galingas variklis labiau riaumoja, o ausiai toks garsas labiau patinka.
blizzard 2011-07-12 12:24
Čia jau dėl garsų tai nusivažiuosit man atrodo čia kaip ir muzika, kiekvienam skirtingai patinka, tai ir variklio garsai, F1 tikrai nėra orientuotas į variklių garsų "gražumą", jeigu taip būtų tai nereikėtų tokių įmantrių trasų užtektų kokioj aikštelei pagazuot ir viskas. beje britvos garsas man malonesnis negu kokio harley davidson. kitas dalykas įvairios išmetimo sistemos modifikacijos taip pat suteikia išskirtinį garsą ir nebūtina ten turėt 6l variklio kad išgaut tokį garsą. Bet kaip sakau kiekvienam savaip. Elektriniai varikliai tikrai būtų įdomus žingsnis, beje apkrovos tikriausiai didesnės būtų, nes elektrinis variklis visą savo pajėgumą išvysto ties antru sūkiu, tai yra praktiškai iškarto pasiekiamas didžiausias galimas sukimo momentas. Nors F1 ko gero ir dabar panaši situacija su tokias galingumais. Norėčiau pamatyti elektrinius bolidus
vyckas 2011-07-12 15:37
Ant elektrinių bolidų sumontuos garsiakalbius ir leis V12 garsus ir visi bus patenkinti Bet prie to tikrai linkstama, berods jau nuo kitų metų boksuose važiuos tik elektra, KERS kelis kart galingesni. Sekantys taisyklių pakeitimai turbūt tik dar labiau i tą pusę bus.
rimka 2011-07-12 17:34
Kažko čia visi per daug apie elektrinę F1 kliedi... kaip ir rašė aukščiau, F1 ant elektros nepersimes dar kokį 50 metų. O ant elektros jau ruošiama atskira formulės klasė, Formulec vadinasi, tikimasi kad tokie bolidai pradės lenktyniauti jau kitais metais. http://www.youtube.com/watch?v=cNxKL6hiDvc http://www.youtube.com/watch?v=YvlgK_1psAg dar ją tobulint ir tobulint, kol bent pasieks tą patį greitį kaip ta pati formulė 3 kurios korpusas čia buvo panaudotas. Ką jau lygint su F1
Tarkvinijus Išdidusis 2011-07-12 19:04
Gal ir visai nieko mintis būtų išvysti elektrinius bolidus, lekiančius per trasą, tačiau tam yra kelios bėdos: a) su dabartiniais elektromobiliais - per kiek laiko jų "batereikos" išsikraus, kai standartinės lenktynės turi 60-71 ratą, o trasos ilgis apie 6 kilometrus? Spėju labai greitai; b) dabar be KERS technologijos standartinis greitis tiesiojoje apie 300 su viršum kilometrų per valandą. Kiek kilometrų išspaus elektromobilis? Maksimum 100-120 su dabartinėmis technologijomis Tad, dar ilgai reiktų kažko tokio laukti. Gal sakyčiau, penkiasdešimt metų per daug optimistiškai skamba, ypač, jei FIA ir toliau taip drastiškai kaitalios savo taisykles. Pavyzdžiui man nelabai patinka, kad nebegalima piltis kurto per varžybas, taip prarandama dalis taktinių manevrų. O dabar, kai uždraudė ir difuzorius naudoti, tai atsiprašau, jomajo - visas įdomumas nusimuša. Dabar net nebegalima konstatuoti, kas bus visą laiką pirmoje vietoje, kaip Didžiosios Britanijos varžybose sekmadienį. Nors prie to prisidėjo sakyčiau ir Vetelio falstartas (tiksliau nesėkmingas padangų pjaustymas pirmai). Vienu žodžiu - jūsų anūkai gal ir matys tuos elektrinius bolidus, jei tik koks Bernis ar Moslis (jei jis dar ten kapstosi po sado-mazo skandaliuko) vėl nepasišiukšlins. Nežinia, kas ten seniams ant galvos užeis kaip visada.
Arns 2011-07-12 19:44
Tarkvinijus Išdidusis, Berni už galingus motorus. Na, o Mosley jau senai atleistas, jo vietoje J. Todt, kurio mintis ir buvo gražinti turbinas į motorus, bet iš vis drastiškai keisti variklius, panaikinti V išdėstymą, kad pritrauktu kuo daugiau automobilių gamintojų. Tačiau bėda, vos ne visi, Honda, Toyota, Renault jau pabėgę, o VW grupė tik kalbomis užsimena jog gal ir domintu, kada nors.
blizzard 2011-07-12 19:54
Su dabartinėm technologijom 100-120km/h? nejuokaukit, tik prieš metus elektrinis motociklas pasiekė 260km/h ir tai buvo prieš metus. Tesla roadster ribotuvas ties 200km/h ir t.t. vienintelis trūkumas tai akumuliatorių talpa. Straipsnyje kalbama būtent apie formulę 1 o ne kokią formulę 3 ar formulec. F1 greitis ne stebūklas. beje dar po 50 metų ne tik f1 bus ant elektros bet ir mes patys su elektrinėm mašinom važinėsim, arba vandeniliu varomom. Taigi aš manau kad žymiai greičiau pereis F1 į elektros pusę nei paprasti žmonės, tai vienas iš reklamos būdų ir ko gero tai atlieka didelę rolę šitoje vietoje, būtent reklama.
Xdmin 2011-07-12 20:11
Kazkada as irgi pagalvojau, jog jei F1 persimestu ant elektros varikliu tai viskas butu isvystyta kelis kartus greiciau nei kad dabar mokslininku deka. Arns - labai jau nuvertini KERS, kad RBR sugeba net jai ir sugedus nugaleti tai dar nereiskia jog ji nereikalinga, anksciau buvo komandu kurios jos nenaudodavo, dabar tokiu nebeliko. Jei ja leistu naudoti visa laika o ne tik tas kelias sekundes is karto pasimatytu skirtumas tarp bolidu kuriuose KERS veikia ir kuriuose sugedus. PS: mano nuomone F1 ateitis per daug priklauso nuo taisykliu, kurios kuriamos/keiciamos viduryje lenktyniu, naujoviu reikia, o cia vien tik draudimai.
Arns 2011-07-12 20:40
Xdmin, va būtent, kad ta KERS šiuo metu nenaudinga ir niekur nepritaikoma. Didesnė galia, daugiau baterijų, daugiau baterijų, reikia didinti bendrą bolido svorį, nes netinkamas balanso išdėstymas atneša daugiau bėdos, nei tos keliolika arklio galių, kelioms akimirkoms. Galų gale KERS neatnešė lauktos naudos, jis nepadeda aplenkti. Beje, kokiame automobilyje matei įrengtą tokio tipo KERS? Williams kūrinys panaudotas Porche 911 sportiniame automobilyje, bet jis užima visą keleivio vietą. Kas dėl vystymo F-1, Virgin rezultatai viską atspindi, bolidas projektuotas vien kompiuteriu, ir kompiuteriniais super kompiuterio skaičiavimais. Bolidas ne itin konkurencingas... "Ekspertas" jau ieškosi darbo, o komanda grįžta prie patikrintų metodų, susirado vėjo tunelį, per kurį patikrina kokios naudos duoda naujovės.
immortallt 2011-07-12 21:48
Nurasot elektrinius variklius... Be pavaru pasiekia 200km/h laisvai. Iki 100km/h isibegeja greiciau uz bolida, o kad dabar elektriniai varikliukai nepadeda aplenkti paprastas paaiskinimas - priesininkas irgi paspaudzia (nors siaip neziuriu formules). Matau vienintele kliuti elektriniams bolidams - akumai, bet kai metami tokie pinigai ir tokie specialistai, tai technologija per max 10 metu bus istobulinta iki tobulumo. O ten apie savo garsus ir pan... Ai gal nereikia... Man geriausias garsas - tyla...
Arns 2011-07-12 21:58
immortallt, šiaip tavo logika... 1. Ar formulė-1 labiausiai suinteresuota elektriniais varikliais, baterijomis? Juk tai pinigai, pelnas, tad logiška kad didžiosios automobilių gamintojos norėtu tobulinti. Plius F-1 ekipoms pamažu uždedamas limitas kiek galima išleisti. 2. Dėl garso, tau patinka tyla, ir tu nežiūri. Nepagalvoji, jog taip mąstantys būtent ir nežiūri, nesidomi? O kas žiūri, tam rūpi, ypač kas stebi gyvai, ne per TV ar PC, kada dėl didelio greičio vos akimirkai išvysti bolidą.
Belzebubas 2011-07-12 22:26
Su elektromobiliais viskas daug paprasčiau, nebaisios sistemoms ir perkrovos, o ir akseleracija daug didesnė. O kad jau atrodo kitiems tas 300 km/h jau nepasiekiamas greitis elektromobiliui tai irgi nesamonė. Visas privalumas elektromobilio ir yra tiesiojoje, nes akseleracija didesnė o ir naudingumo koeficientas daug didesnis. http://www.elektromobilis.org/index.php ... 512-kmval/ Didžiausias minusas trukdantis varžytis su dabartiniais bolidais būtų posūkiuose, nes elektromobiliais dėl akumuliatorių sunkesni. Bet komandoms skyrus bent dalį tų pinigų kurie skiriami dabar, greitai atkristų ir ši problema.
Arthuras 2011-07-12 22:28
Su F1 apskritai yra labai didelė bėda - per daug ribojimų, draudimų. Bolidai galėtų būti dar galingesni, kad atsirastų daugiau vietos pilotų klaidoms, agresyviems lenkimams ir pan. O kas dabar? Galia, kaip ir prieš keliasdešimt metų, bet aerodinamika ryškiai patobulinta, todėl visi bolidai juda kaip traukinys - tarsi bėgiais. O su elektriniais F1 nebūtų tiek bėdų, kiek jūs bandot pavaizduot. Akumuliatoriai galėtų būti greitai keičiami. T.y. užtektų, kad su vienu akumuliatoriumi bolidas nulėktų 200km. Bet, kol nebus galima pasiekti tokios galios/nuvažiuojamo atstumo kaip dabartiniuose boliduose - jokių elektrinių F1 nereikia.
AirDog 2011-07-14 02:52
http://www.youtube.com/watch?v=DPGXfm_CCkk