Tai jau realybė. „Perima transportą“ (Foto, Video)  (1)

Kinijos „Yimin“ kasykla yra pirmoji pasaulyje, valdanti 100 autonominių sunkvežimių parką. Mašinos neturi vairuotojų, kabinų ar laiko apribojimų. Tai naujas etapas kasybos pramonėje.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kinijos Vidinėje Mongolijoje esančioje atvirojo tipo kasykloje „Yimin“ pradėjo veikti 100 autonominių elektrinių sunkvežimių parkas. Kiekvienas iš jų gali gabenti 90 tonų rūdos ir veikia be žmogaus įsikišimo. Jie neturi kabinų, langų ar vairo. Jie buvo sukurti nuo nulio kaip autonominės transporto priemonės.

 

Šios mašinos gali veikti iki -40 °C temperatūroje. Jie važiuoja be perstojo visą parą, o tai žymiai padidina transporto efektyvumą kasyklose.

[EU+Kuponai] Mega rinkinukas! Bent 100€ pigiau nei Lietuvoje 1000W el. paspirtukas ir juokingų kainų LED vaizdo projektoriai, turbo pūtikliai-siurbliai (Video)
8458 1

Specialus rinkinukas

Kuponai

Labai ribotas kiekis

Iš Europos/Kinijos sandėlių greitas ir saugus pristatymas

1) „KuKirin G2 MAX“ - 1000W, 48V 20Ah el. paspirtukas su sėdyne

2) „BlitzWolf BW-V5“ - 1080P vaizdo projektorius

3) „Fiizreal X50“ - labai mobilūs, rankiniai pūtikliai-siurbliai

Išsamiau

„Yimin“ projektas – tai ne tik naujo transporto parko įdiegimas. Tai taip pat demonstruoja 5-osios pramonės revoliucijos galimybes, pagrįstas 5G ryšiu ir dirbtinio intelekto sistemomis. Pažangi eismo valdymo sistema buvo sukurta dalyvaujant „Huawei“, „Huaneng“ ir „XCMG“.

„Huawei“ CVADCS (debesų transporto priemonių nepriklausomos dinaminės valdymo sistemos) debesų platforma leidžia planuoti maršrutus realiuoju laiku, reaguoti į besikeičiančias sąlygas ir stebėti transporto parką visą parą. Mašinos naudoja jutiklių ir lidarų surinktus duomenis, kad sukurtų savo kasyklos žemėlapius.

Sunkvežimiai neturi kabinų. Ir tai ne tik dizaino klausimas. Žmonėms skirtos erdvės panaikinimas yra proveržis – dėl to transporto priemonės tampa lengvesnės, paprastesnės ir nereikalauja atsižvelgti į ergonomiką ar keleivių saugos sistemas. Inžinieriai gali sutelkti dėmesį tik į funkcionalumą ir našumą.

Tačiau transporto priemonė be žmogaus neperduos informacijos, kad kažkas yra „negerai“. Ji nereaguos į netikėtą garsą ir nepastebės problemos, kurios algoritmas nenumatė. Tai apribojimas, kurio šiandien negali visiškai kompensuoti jokios technologijos.

Darbas atviroje kasykloje dažnai reiškia ekstremalias sąlygas: ledinį vėją, ore sklindančias dulkes, triukšmą, vibraciją ir nelaimingų atsitikimų riziką. Autonominės transporto priemonės pašalina šias grėsmes. Jų veikimo efektyvumas, pasak gamintojų, yra 20 procentų didesnis nei klasikinių sunkvežimių, kuriuos vairuoja žmonės.

 

Tačiau tai yra deklaratyvūs duomenys. Vis dar neaišku, kaip sistemos susidoros ilgainiui – su gedimais, žemėlapių sudarymo klaidomis, oro sąlygų pokyčiais ar kibernetinėmis atakomis. Planuojant šios technologijos plėtrą, reikia atsižvelgti į tokią riziką.

Tęsinys kitame puslapyje:

Pasidalinkite su draugais
(4)
(2)
(2)

Komentarai (1)

Susijusios žymos: