Tai jau realybė. „Perima transportą“ (Foto, Video) (1)
Kinijos „Yimin“ kasykla yra pirmoji pasaulyje, valdanti 100 autonominių sunkvežimių parką. Mašinos neturi vairuotojų, kabinų ar laiko apribojimų. Tai naujas etapas kasybos pramonėje.

© Ekrano kopija | https://x.com/thinking_panda/status/1923691065527369739/photo/1
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kinijos Vidinėje Mongolijoje esančioje atvirojo tipo kasykloje „Yimin“ pradėjo veikti 100 autonominių elektrinių sunkvežimių parkas. Kiekvienas iš jų gali gabenti 90 tonų rūdos ir veikia be žmogaus įsikišimo. Jie neturi kabinų, langų ar vairo. Jie buvo sukurti nuo nulio kaip autonominės transporto priemonės.
China on Thursday deployed the world's largest fleet of driverless electric mining trucks without driver’s cabins in Inner Mongolia.
— ShanghaiPanda (@thinking_panda) May 17, 2025
The fleet consists of 100 vehicles equipped with autonomous driving technology. pic.twitter.com/oc5aAHXZLo
Šios mašinos gali veikti iki -40 °C temperatūroje. Jie važiuoja be perstojo visą parą, o tai žymiai padidina transporto efektyvumą kasyklose.
|
„Yimin“ projektas – tai ne tik naujo transporto parko įdiegimas. Tai taip pat demonstruoja 5-osios pramonės revoliucijos galimybes, pagrįstas 5G ryšiu ir dirbtinio intelekto sistemomis. Pažangi eismo valdymo sistema buvo sukurta dalyvaujant „Huawei“, „Huaneng“ ir „XCMG“.
„Huawei“ CVADCS (debesų transporto priemonių nepriklausomos dinaminės valdymo sistemos) debesų platforma leidžia planuoti maršrutus realiuoju laiku, reaguoti į besikeičiančias sąlygas ir stebėti transporto parką visą parą. Mašinos naudoja jutiklių ir lidarų surinktus duomenis, kad sukurtų savo kasyklos žemėlapius.
Chinese autonomous electric mining trucks get to work in Mongolia https://t.co/dtEYewy3uG pic.twitter.com/rjWmE2Q5Ae
— Evan Kirstel #B2B #TechFluencer (@EvanKirstel) May 18, 2025
Sunkvežimiai neturi kabinų. Ir tai ne tik dizaino klausimas. Žmonėms skirtos erdvės panaikinimas yra proveržis – dėl to transporto priemonės tampa lengvesnės, paprastesnės ir nereikalauja atsižvelgti į ergonomiką ar keleivių saugos sistemas. Inžinieriai gali sutelkti dėmesį tik į funkcionalumą ir našumą.
Tačiau transporto priemonė be žmogaus neperduos informacijos, kad kažkas yra „negerai“. Ji nereaguos į netikėtą garsą ir nepastebės problemos, kurios algoritmas nenumatė. Tai apribojimas, kurio šiandien negali visiškai kompensuoti jokios technologijos.
Darbas atviroje kasykloje dažnai reiškia ekstremalias sąlygas: ledinį vėją, ore sklindančias dulkes, triukšmą, vibraciją ir nelaimingų atsitikimų riziką. Autonominės transporto priemonės pašalina šias grėsmes. Jų veikimo efektyvumas, pasak gamintojų, yra 20 procentų didesnis nei klasikinių sunkvežimių, kuriuos vairuoja žmonės.
Tačiau tai yra deklaratyvūs duomenys. Vis dar neaišku, kaip sistemos susidoros ilgainiui – su gedimais, žemėlapių sudarymo klaidomis, oro sąlygų pokyčiais ar kibernetinėmis atakomis. Planuojant šios technologijos plėtrą, reikia atsižvelgti į tokią riziką.
Tęsinys kitame puslapyje:
