Jūsų automobilio spalva rodo jūsų intelektą. „Šių geriau vengti“ ()
Nors gali atrodyti, kad automobilio spalvos pasirinkimas yra mados, skonio ar dabartinių tendencijų reikalas, olandų mokslininkai teigia, kad pasirinkta spalva daug ką atskleidžia. Tai leidžia nustatyti asmenybės bruožus ir savininko intelekto lygį.

© Thomas doerfer, CC BY-SA 3.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:VW_Polo_III_Harlekin.JPG
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Automobilio spalvos pasirinkimą visada diktavo tendencijos ir asmeninės nuostatos. Metų metus keliuose dominavo prislopinti, netgi nuobodūs atspalviai, ir tik pastaraisiais metais gamintojai pradėjo įtraukti drąsesnių spalvų į savo paletę.
Olandų tyrėjai nustatė ryšį tarp automobilio spalvos ir jo savininko intelekto lygio.
Vairuotojai, turintys žemą intelekto koeficientą, renkasi šias spalvas
Groningeno universiteto mokslininkų tyrimai parodė, kad žmonės su žemesniu intelekto koeficientu dažniau renkasi pilkos, rudos ir geltonos spalvos automobilius. Pilki automobiliai keliuose dominuoja jau dešimtmečius ir nors vairuotojų laikomas labai praktišku, nes nesimato purvo, ekspertai atkreipia dėmesį, kad ji yra nuobodi ir jį renkasi konservatyvūs bei rizikos vengiantys žmonės.
|
Ruda spalva simbolizuoja paprastumą ir atsparumą pokyčiams. Kita vertus, geltona spalva, nors ir labai energinga, siejama su paviršutinišku kūrybiškumu ir gali sukelti stresą.
Šios spalvos skirtos protingiausiems vairuotojams
Olandų mokslininkų atlikta analizė parodė, kad aukštesnio intelekto lygio žmonės nusprendžia pirkti mėlynos, raudonos arba žalios spalvos automobilį. Mėlyna tapatinama su tiksliais ir perfekcionistiniais vairuotojais, kurie vadovaujasi logika ir faktais.
Raudona spalva, savo ruožtu, simbolizuoja atkaklumą, tikslo siekimą, taip pat gerus vadovavimo įgūdžius, motyvuotus tikslo siekimo. Kita vertus, žalią spalvą renkasi kūrybingi, analitiški žmonės ir perfekcionistai.
Jau dešimtmečius stebimos tam tikros automobilių spalvų tendencijos. Manoma, kad juodą spalvą renkasi vairuotojai, vertinantys prestižą ir eleganciją, o sidabrinė – idealus pasirinkimas ieškantiems kompromiso tarp stiliaus ir praktiškumo.
Kita vertus, baltą spalvą renkasi praktiški ir taupūs žmonės, nes tai dažniausiai pigiausias atspalvis, nors šiandien tai nėra visiškai tiesa.
Tęsinys kitame puslapyje:
Prieš maždaug 12 metų niekas nesivargino dėl automobilio spalvos. Taip, kai kurie atspalviai gamykloje konfigūruojant automobilį buvo mažiau populiarūs, tačiau populiariausios buvo juoda ir sidabrinė spalvos. Šiandien gamintojai konkuruoja tarpusavyje siūlydami vis drąsesnių atspalvių įvairovę.
„Spalvų įvairovė keliuose gerokai išaugo. XXI amžiaus pradžioje dominavo ryškios spalvos. Šiandien jų rinkos dalis sumažėjo beveik perpus“, – interviu garáž.cz sakė Petra Vaněčka, vienos iš naudotais automobiliais prekiaujančių įmonių generalinė direktorė.
Statistika rodo, kad balto arba juodo automobilio pardavimas vidutiniškai trunka 70 dienų. Raudonos spalvos automobiliai pirkėją randa po 65 dienų, o oranžinės – po 64 dienų.
Svetainės kontakt.cz duomenimis, rudos ir smėlio spalvos automobiliai parduodami sparčiausiai.
Tyrėjai teigia, kad spalva taip pat turi įtakos saugumui. Tamsios spalvos transporto priemonės daug dažniau patenka į eismo įvykius, o susidūrimo rizika yra iki 12 procentų didesnė nei baltų automobilių. Tamsiai mėlynos ir pilkos spalvos automobiliai taip pat yra šiame sąraše. Taip yra todėl, kad jie yra mažiau matomi.
