„Ryanair“, „Wizz Air“, „EasyJet“... Viskas, užkniso! 12-os šalių vartotojai eina į karą ()
Ignoruoja ES aukščiausios instancijos teismo sprendimą.

© User:WikiABG, CC BY-SA 2.5 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ryanair_B737_Altenburg-Nobitz_02.JPG
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vartotojų organizacijos iš 12 šalių, įskaitant Lenkiją, susivienijusios į Europos vartotojų organizaciją (BEUC), nori daryti įtaką ES teisės aktų pakeitimui, kuris užkirstų kelią papildomiems mokesčiams už rankinio bagažo vežimą.
„Turbūt visi esame patyrę baimę, kad mūsų rankinis bagažas neatitiks oro linijų nustatytų dydžių ir kad mums bus taikomi papildomi mokesčiai. Šiandien imamės veiksmų prieš septynias oro linijas, kurios išnaudoja vartotojus ir ignoruoja ES aukščiausios instancijos teismo sprendimą, kuriuo mokesčio už pagrįsto dydžio rankinį bagažą ėmimas yra neteisėtas“, – savo interneto svetainėje teigė BEUC.
|
Organizacijos nustatė, kad „Norwegian“, „EasyJet“, „Ryanair“, „Transavia“, „Volotea“, „Vueling“ ir „Wizz Air“ klientams taikė neleistinus mokesčius už rankinio bagažo gabenimą.
ES standartai šioje srityje teigia, kad bagažą, kuris „atitinka pagrįstus svorio, dydžio ir saugumo reikalavimus“, galima nemokamai įsinešti į lėktuvą. ES Teisingumo Teismas panašiai nusprendė 2014 m. BEUC nariai nustatė, kad oro linijos, nustatydamos bagažo parametrus, elgiasi nesąžiningai.
Skundą pateikė 16 vartotojų organizacijų iš 12 šalių: Belgijos, Kipro, Čekijos, Prancūzijos, Vokietijos, Graikijos, Ispanijos, Nyderlandų, Maltos, Norvegijos, Lenkijos ir Portugalijos.
„Nežinome, kada mūsų skundas bus svarstomas. Europos Komisija ir jos atitinkamos agentūros gali laisvai planuoti savo darbą šioje srityje. Tačiau tikimės, kad kadangi galimas pažeidimas liečia dešimtis milijonų vartotojų, pirmųjų sprendimų ilgai laukti nereikės“, – teigė Maren Van Buren Struksnaes iš „Forbrukerradet“.
Panašų skundą Ispanijos valdžios institucijoms prieš kelerius metus pateikė nacionalinė vartotojų federacija OCU. Byla buvo išspręsta 2024 m. keleivių naudai, o bendra baudų suma siekė daugiau nei 179 mln. eurų. Norėdami susigrąžinti nepagrįstai priskaičiuotus mokesčius, vartotojai turėjo kreiptis į teismą.