Naujas pasaulinio giganto variklis. 12 cilindrų monstras leis nukeliauti ten, kur mažiausiai tikėsiesi ()
„Rolls-Royce“ pristatė novatorišką naujovę vidaus degimo variklių sektoriuje. Naujausias bendrovės pasiekimas – nustatyti naujus standartus tiek galios, tiek ekologinės atsakomybės srityse.

© Gamintojo nuotr. (Atvira licencija)
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Prabangaus buriavimo pasaulyje greičio troškimas dažnai susiduria su tvaraus vystymosi reikalavimais. Jachtos jau daugelį metų kritikuojamos dėl savo poveikio aplinkai. Nepaisant to, susižavėjimas šiuolaikinėmis technologijomis ir vandenyno laisve neišblėso. Tuo metu, kai jūrų pramonė stengiasi sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį neprarasdama našumo ir galimybių, gerai žinoma įmonė pristatė novatorišką sprendimą, kuris galėtų iš naujo apibrėžti jūrų variklių standartus.
MTU 12V2000 M96Z yra naujausias prestižinės „Rolls-Royce“ 2000 serijos jūrinių variklių šeimos narys. Jis buvo sukurtas greitoms jachtoms, patruliniams laivams, policijos laivams ir sportiniams laivams, o tai pabrėžia pažangi turbokompresoriaus sistema. Būtent ji užtikrina žaibišką pagreitį, išlaikant mažą išmetamųjų teršalų kiekį, taip derinant našumo reikalavimus su aplinkosaugos standartais.
|
Šis 12 cilindrų monstras generuoja stulbinančius 2222 arklio galių, pranokdamas savo pirmtaką – 12V2000 M96X, kuris turėjo 2002 arklio galias. Tačiau, nepaisant gerokai didesnės galios, M96Z išlaiko panašius matmenis ir svorį, o tai leidžia jį montuoti esamuose laivuose, nereikia atnaujinti esamų jachtų ar keisti konstrukcijos. Struktūriškai variklis buvo sustiprintas, nes dabar jis turi sustiprintą karterį, patobulintas cilindrų galvutes ir naujus stūmoklius, o tai reiškia didesnį patvarumą ir patikimumą, ypač sudėtingomis darbo sąlygomis dideliu greičiu.
Praktiškai M96Z yra ne tik galia – tai taip pat „Rolls-Royce“ įsipareigojimo aplinkai įrodymas. Na, tai galbūt nėra tobulas ekologijos pavyzdys, nes tai vis dar 12 cilindrų vidaus degimo variklis, o ne kažkas be išmetamųjų teršalų, bet pripažinkime, rezultatas neblogas. Šią rinkos nišą anksčiau ar vėliau tikriausiai užpildytų kita įmonė, jei „Rolls-Royce“ atsisakytų „tradicinės“ varymo sistemos. Štai kodėl svarbu, kad MTU 12V2000 M96Z būtų visiškai suderinamas su atsinaujinančiu HVO (hidrintu augaliniu aliejumi) kuru, kuris gali sumažinti CO₂ išmetimą iki 90 %, suodžių dalelių – daugiau nei 40 %, o azoto oksidų – 8 %. Tai reiškia, kad jachtų savininkai gali pereiti prie ekologiškesnės varymo sistemos nepakenkdami našumui.
M96Z pristatymas atitinka „Rolls-Royce“ strategiją „Nuo tilto iki sraigto“, kuria siekiama pasiūlyti išsamius varymo sprendimus nuo kapitono tiltelio iki sraigto. Ši strategija sujungia pažangius variklius, hibridines sistemas, reaktyvinius variklius ir automatizavimo technologijas į darnią, integruotą sistemą šiuolaikiniams jūrų laivams, tokiems kaip prabangios jachtos.
