„Google“ revoliucija. Nauja paieškos sistema. „Tai galėjote pastebėti ir jūs“ ()

© Pexels (atvira licencija) | https://www.pexels.com/photo/google-search-engine-on-screen-13628541/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tačiau dirbtinio intelekto apžvalgų pristatymas sukėlė ne tik susidomėjimą, bet ir kritikos bangą. Pirmą kartą pristačius dirbtinio intelekto apžvalgų funkciją, ji sulaukė prieštaringų vertinimų. Daugelis vartotojų įvertino patogumą gauti greitą ir aktualią informaciją, nereikia peržiūrėti daugybės paieškos rezultatų. Tačiau ankstyvosios funkcijos versijos sulaukė kritikos dėl netikslumų, įskaitant atvejus, kai buvo kuriamas klaidingas ar beprasmis turinys.
Didžiausią atgarsį sukėlęs atvejis įvyko 2024 m., kai „AI Overviews“ pasiūlė į picą dėti klijų – šis epizodas žabiškai išplito ir sukėlė nepasitikėjimą šia technologija.
„Google“ pareigūnai pripažįsta, kad sistema nėra tobula, ir bando spręsti tokias problemas tobulindami turinio tikrinimą ir tobulindami algoritmus, kuriuos jie naudoja nepatikimai informacijai filtruoti.
Kita problema – mažėjantis srautas į originalias svetaines. Jei anksčiau vartotojas spustelėdavo šaltinį, tai dabar vis dažniau jis apsiriboja dirbtinio intelekto santrauka, nepalikdamas „Google“ sistemos.
Tai kelia pavojų žiniasklaidos priemonių ir turinio savininkų pajamoms, ypač turint omenyje, kad nemaža dalis jų auditorijos gaunama iš paieškos. Tuo pačiu metu „Google“ neatskleidžia, kaip tiksliai atrenkami santraukų šaltiniai, todėl kyla įtarimų dėl šališkumo ir partnerių išteklių prioriteto.
Reikšmingą susirūpinimą kelia privatumas. „AI Overviews“ naudoja naudotojų duomenis, įskaitant paieškos istoriją, vietą ir kitus metaduomenis, atsakymams generuoti. Tai kelia susirūpinimą dėl to, kaip „Google“ renka ir naudoja asmeninę informaciją. Tačiau naudotojai dar neturi galimybės visiškai išjungti „AI Overviews“ paieškos sistemos nustatymuose.
Nepaisant to, „Google“ toliau plečia savo dirbtinio intelekto valdomas funkcijas. 2025 m. gegužę bendrovė paskelbė apie naujus turinio generavimo įrankius ir gilesnę dirbtinio intelekto integraciją su reklamos moduliais.
Šis kursas pabrėžia komercinę inovacijų logiką: kuo ilgiau vartotojas išlieka ekosistemoje, tuo didesnė tikimybė gauti pajamų.