Saugos diržai su... dirbtiniu intelektu!? „Tai bus tikras proveržis“ (Video) ()
„Volvo“ inžinierius Nilsas Bohlinas sukūrė trijų taškų saugos diržą 1959 m.

© Vida Cars, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Beautiful-female-women-driver-sitting-her-vehicle-holding-car-keys-ready-drive.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Švedijos prekės ženklas visada teikė pirmenybę saugumui, todėl savo patentą kitiems gamintojams perdavė nemokamai. Manoma, kad šis išradimas jau išgelbėjo daugiau nei milijoną žmonių gyvybių. Šiandien „Volvo“ pristato visiškai naują, novatorišką technologiją.
Daugiafunkcis adaptyvus saugos diržas sukurtas siekiant dar veiksmingiau apsaugoti vairuotoją ir keleivius susidūrimo metu. Sistema sukurta taip, kad prisitaikytų ne tik prie konkretaus asmens, bet ir prie kelio sąlygų, nes realiuoju laiku analizuojami duomenys, naudojant pažangius automobilyje esančius jutiklius.
„Volvo“ daugiafunkcis saugos diržas prisitaikys tiek prie konkrečios vairavimo situacijos, tiek prie individualių keleivio savybių. Jo jėga bus koreguojama pagal asmens profilį, atsižvelgiant į ūgį, svorį, kūno tipą ir sėdėjimo padėtį.
|
Jei keleivis yra sunkesnis, susidūrimo atveju diržas bus nustatytas didesniam apkrovos lygiui, siekiant sumažinti galvos traumos riziką. Tuo tarpu mažesnio sudėjimo asmuo bus pririštas mažesniu apkrovos lygiu, kuris skirtas sumažinti šonkaulių lūžių riziką.
Toks saugos diržo veikimas įmanomas dėl vadinamųjų apkrovos jėgos ribojimo profilių skaičiaus padidinimo nuo 3 iki 11. Jie atsakingi už susidūrimo metu keleivį veikiančių jėgų reguliavimą, pritaikant jas prie konkrečios situacijos ir asmens. Verta pabrėžti, kad sistema bus nuolat tobulinama dėl programinės įrangos atnaujinimų belaidžiu būdu, kurie leis ją nuolat atnaujinti atsižvelgiant į naujus duomenis ir eismo įvykių scenarijus.
„Daugiafunkcis saugos diržas yra pasaulinis atradimas ir dar vienas žingsnis saugumo srityje. Tai puikus pavyzdys, kaip galime panaudoti realaus laiko duomenis savo misijoje išgelbėti milijonus gyvybių. Tai didžiulis patobulinimas, palyginti su šiuolaikiniu trijų taškų saugos diržu – „Volvo“ išradimu 1959 m., kuris išgelbėjo, kaip manoma, milijoną gyvybių“, – sako „Volvo Cars“ saugos centro vadovė Åsa Haglund.
„Volvo“ sukūrė naujausią technologiją bendradarbiaudama su „ZF“. Pristatytas saugos diržas taip pat naudos dirbtinį intelektą, kad nustatytų optimalius nustatymus susidūrimo metu, ir nuolat prisitaikys prie kelio sąlygų.
Sistema buvo išbandyta ir sukurta „Volvo Cars“ saugos centro avarijų laboratorijoje, kuri šiais metais švenčia 25-ąsias metines. Tai vienas pažangiausių avarijų bandymų centrų pasaulyje, kuriame inžinieriai gali atkurti beveik bet kokį avarijos scenarijų ir atlikti bandymus, kurie gerokai viršija taikomus homologacijos standartus.
Daugiafunkcis prisitaikantis diržas bus platesnio saugos paketo dalis, veikianti kartu su oro pagalvėmis, keleivių aptikimo ir vairuotojo pagalbos technologijomis. Šis derinys užtikrins koordinuotą apsaugos sistemų veikimą ir dar aukštesnį saugos lygį.
Švedijos gamintojas nuosekliai siekia savo ambicingos vizijos – pasaulio be eismo įvykių aukų, o naujos kartos saugos diržai yra dar vienas žingsnis šio tikslo link. Novatoriškas sprendimas debiutuos visiškai elektra varomame EX60 modelyje, kuris rinkoje pasirodys kitais metais.