Sulaukus 68 metų – uždrausta vairuoti. „Vairuotojai įsiutę“  (0)

Kai kurie Italijos profesionalūs vairuotojai mano, kad galiojantys reglamentai nesąžiningai riboja jų teises.



© Vaiva-ch, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gevara_refrigerator_truck_in_europe.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tai taikoma C ir CE kategorijų vairuotojams, kurie praranda teisę vairuoti sunkiasvores transporto priemones sulaukę 65 ar 68 metų amžiaus. Daugelio jų teigimu, tokie reglamentai veikia ne tik vairuotojus, bet ir visą Italijos transporto pramonę. Vis dažniau raginama sušvelninti šiuos apribojimus arba visiškai juos panaikinti.

Italijoje galioja taisyklės, ribojančios vyresnio amžiaus vairuotojų galimybes dirbti profesionaliai. Pagal vietinio kelių kodekso 126 straipsnį, sulaukus 68 metų, sunkvežimių vairuoti nebegalima. Šis reglamentas taikomas asmenims, turintiems C ir CE kategorijų vairuotojo pažymėjimus, t. y. turintiems teisę vairuoti sunkvežimius ir priekabų junginius. Šių taisyklių pažeidimas gali turėti rimtų pasekmių – iki 1 200 eurų siekiančią baudą ir laikiną vairuotojo pažymėjimo atėmimą.

Tačiau Italijos taisyklės neatima iš vyresnio amžiaus vairuotojų teisės vairuoti visas transporto priemones. Vyresnio amžiaus žmonės vis dar gali vairuoti automobilius ir motociklus – turėdami A arba B kategorijos vairuotojo pažymėjimą – jei reguliariai tikrinasi sveikatą. Ši prievolė taikoma profesionaliems vairuotojams nuo 50 metų, o kitiems eismo dalyviams ji įsigalioja po 60 metų amžiaus.

[EU+Kuponai] „Banggood Hobby Day“ išpardavimas! Beprotiškos nuolaidos. Tik kartą metuose. Ribotas laikas ir kiekis (Video)
1686

„Banggood Hobby Day“ išpardavimas!

Beprotiškai didelė pasiūla

Maksimaliai didelės nuolaidos

Daugybė prekių iš Europos sandėlių

Sutvarkyti visi mokesčiai

Ribotas laikas ir prekių kiekis

1) „Mudiro“ - kelioniniai 35/55 litrų talpos šaldytuvai su LED valdymo panele

2) „BlitzWolf BW-V9“ - 1080P, 1000 ANSI, Android 9.0 projektorius

3) „Douxlife GC-RC05“ - žaidimų ir darbo kėdė, su masažo funkcija

Išsamiau

Paprastai C ir CE kategorijų vairuotojo pažymėjimas leidžia vairuoti sunkvežimius tik iki 65 metų amžiaus. Išimtiniais atvejais ši riba gali būti pratęsta iki 68 metų, tačiau tik gavus teigiamą specialistų atliktų sveikatos ir psichofizinių gebėjimų vairuoti įvertinimo rezultatą.

Italijos valdžios sprendimai grindžiami Vidaus reikalų ministerijos pateiktais duomenimis, kurie rodo, kad į avarijas, kuriose dalyvauja sunkvežimiai, dažniau patenka vyresnio amžiaus žmonės. Panašus reiškinys stebimas ir kitose ES šalyse – pavyzdžiui, Prancūzijoje 2021 m. keliuose žuvo net 449 vyresni nei 75 metų vairuotojai, o tai yra akivaizdžiai išpūstas rodiklis, palyginti su šios amžiaus grupės dalimi bendrame vairuotojų skaičiuje.

 

Italijos transporto sektorius, kaip ir visos Europos transporto sektorius, jau daugelį metų kovoja su vairuotojų trūkumu. Ši profesija praranda savo patrauklumą jaunų žmonių akyse, ką patvirtina Italijos vežėjų asociacijos tyrimų duomenys. Tokioje situacijoje atsisakyti patyrusių vairuotojų paslaugų vien dėl to, kad jie pasiekė tam tikrą amžių, yra prieštaringai vertinamas ir kelia klausimų dėl tokio požiūrio racionalumo.

Dabartinių reglamentų priešininkai teigia, kad teisingesnis ir veiksmingesnis sprendimas būtų individualus požiūris į kiekvieną atvejį – įvertinant faktinį gebėjimą vairuoti transporto priemonę. Jie siūlo, kad vietoj griežtos amžiaus ribos būtų daugiausia dėmesio skiriama vairuotojo fiziniam ir psichiniam pasirengimui bei jo patirčiai. Arba jie postuluoja dažnesnių medicininių patikrinimų įvedimą vyresnio amžiaus vairuotojams, užuot atėmus jiems galimybę dirbti.

 

Italijos reglamentai gali būti atskaitos tašku kitoms Europos Sąjungos šalims, kurios svarsto galimybę įvesti panašius apribojimus vyresnio amžiaus profesionaliems vairuotojams. Nors Lietuvoje šiuo metu nėra planų įgyvendinti tokius reglamentus, taip pat vyksta diskusijos dėl vyresnio amžiaus vairuotojų saugumo. Ekspertai atkreipia dėmesį į tai, kad reikia kurti sprendimus, kurie, viena vertus, pagerintų kelių eismo saugumą, kita vertus, nesukeltų diskriminacijos dėl amžiaus.

Kita vertus, Italijoje šiuo metu deramasi dėl galimo dabartinių taisyklių sušvelninimo. Siūloma atsižvelgti į individualią vairuotojų būklę ir jų tikrąjį polinkį dirbti pagal profesiją, o ne į griežtą amžiaus ribą.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(19)
(13)
(6)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)

Susijusios žymos: