Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Karvė 2011-07-26 01:24
Brunzai matomai senatvinis marazmas...
loggo 2011-07-26 01:33
Totali nesąmonė. Tai gal ir automobilių vairuotojams sugalvos padaryti privalomu šalmą dėvėti visą laiką it pan.? Teisingai pasakė - jei dieną nematai dviratininko - apsilankyk pas akių daktarą ir gal iš viso geriau nevairuok.
StN 2011-07-26 01:35
Vienintelis laikas kada dviratininkus sunku matyt - naktis. Dieną juos per kilometrą laisvai matai, o jeigu koks senukas nemato, tai čia reiktų turbūt akinukų pagalbos jau. Anyways, pirma ir didžiausia problema - Lietuvoj dviračių takai neišvystyti, niekam neįdomus ir visiem tai nusispjaut, nors sakyčiau turėtų būt atvirkščiai. Būtų dviračių takai per visą šalį išvedžioti taip, kad susisiekimas dviračiu tarp miestų būtų kaip ir normalus dalykas, tai manau visuomenei visokeriopai pagelbėtų, pirma sveikatos prasme, antra mažiau taršos, trečia žmonės turėtų atliekamų pinigų kitiems dalykams.
Kodėl niekas to nedaro, tai turbūt tik dėl to, kad Lietuva gauna nemažai pinigų iš degalų akcizo, tik jie nesupranta, kad gautų tuos pinigus ir kita prasme, pvz per PVM. Mūsų šalis nėra didelė ir čia tikrai būtų didelis pasiekimas jeigu būtų išvystyta infrastruktūra dviračiam. Jeigu atsiras tokių argumentuojančių, kad visi vistiek važinės automobilių, tai viskas čia paprasta - uždėti didesnius mokesčius lengvom mašinom ir šitaip problem solved. Esam žalesni, sveikesni ir labiau pasiturintys - visi laimi, tik ne visiems turbūt to norisi. Ai, čia Lietuva, net nelabai verta kažką įrodinėt.
kionig 2011-07-26 03:05
Nepamirškime, kad į valstybės biudžetą pinigai plaukia ne vien iš kuro akcizų, bet tikrai nemaža dalis iš jų, be to, dar ir iš kelių mokesčio, ir dar nemažus pinigus galės išlupt iš žaliosiose aikštelėse stovėjimo. Taip kad ne visai čia ir valstybei naudinga, kad jos tautiečiai važinėtų dviračiais Aišku tada per kitą galą visi pinigai išplaukia sveikatos apsaugai, kompensuojamiem vaistam.
Iš tikrųjų tas reikalavimas susidėti ir įsijungti led'us dieną nėra pagrįstas. Viso dažniausiai lietuviai dviračius išsitraukia vasaros sezonu, ten rudeniop stipriai sumažėja jų sumažėja. Taip kad jei susidėti led'us tai dar nieko blogo, bet iš kokios jie antimaterinės tamsiosios energijos švies ? Iš dviračio dinamos ? Sueis tokios dinamos gana greitai jei daug važinėji. Taip pat pablogins važiavimą ir per taip duobėtus kelius ar šaligatvius.
Naudoti akūmą(apie vienkartines baterijas iš vis nešneku) ? Žinoma, galima, bet kitaiskas fuflo čia ir ilgai nelaikys. Taip kad ko gero, gali tekti ji pasikeisti po kokio sezono ar greičiau, jei akumuliatorius bus dažnai iškraudinėjamas ir įkraudinėjamas. Bėda vėl gi su pačiu akumo įkrovimu. Nuo dinamos vargiai, bet įmanoma tai palaikyti kokį šviesumą diodų, bet žinoma ne pilnu pajėgumu. Naktį tai dar kiek gelbėtų, bet dieną myžeris. Yra žinoma ir su didesniu NK dinamų, bet jos ne kiekvienam dviračiui tinkamos.
Taip kad tokie neįteisinti "reikalavimai" turėtų būti ne kaip reikalavimai visiems, o kaip rekomendacijos, tiems, kas dažnai važinėja vėlai vakarais, ar mažo apšviestumo vietose.
Kas dėl lenkimo, vėlgi labai sudėtingas atvejis. Kažin kaip aplenkti dviratinką, kai tėra viena juosta ir kurios dar pašonėje pristatyta krūva laužų, tai aplenkti ir netgi su kitais prasilenkti sunku, tai tiesiog dviratinkas nori nenori jau stabdo eismą.
Bet nėra ko visiškai kaltinti dviratinkų, dėl jų nepastebimumo. Būtų normalūs dviračių takai, o ne tik koks šaligatvis pilnas duobių padalintas į dviračių taką ir pėsčiųjų taką, vien dažų linijomis.
Bet dabar vėl gi kam čia valdžioms ir savivaldybėms vargintis dėl tų kelių kaip ir taip nėra tų pinigų net susitvarkyti už savus pinigus pagrindinių kelių, būtinai reikia maldauti iš europos sąjungos. Po to, dar vilkinti visą procesą, ir taip įmanoma pražilti, kol sulauksime kokių pokyčių, kai ypač važinėjimo laikas yra trumpas, važinėja gana mažas procentas, todėl valdžios padarys išvadas jog neapsimoka ir greičiausiai badys pirštais į mūsų kiaurą valstybės biudžetą,
Taip kad tokie brunzos dedantys save sportininkais(mistiniais ?) galėtų ir pagrįsti savo nuomonę. O dabar atrodo, kad turėsime remti kiničių štampuojamą pigieną.
teraxas 2011-07-26 08:08
Naudojuosi abiem transporto priemonėm reguliariai: automobiliu ir dviračiu. Niekaip negalėčiau pritarti tokiam priverstiniam dviratininkų kankinimui. Jei dviratis su atšvaitais, esant padoriam matomumui jo nepastebėti sunku. Reikalauti nuolat įjungtų lempų - iš viso nesąmonė. Baterijomis varoma lempa veikia trumpai. Dinamas - greitai sugenda ir naikina visą važiavimo dviračiu komfortą. Tada jau nebelieka jokio malonumo važinėti dviračiu.
Kas dėl šalmų, tai iš esmės pritariu. Ne tik dėl saugumo, bet ir dėl estetikos. Pažiūrėkit bet kurioje vakarų valstybėje kaip tvarkingai atrodo visi su šalmais. Aišku, pas mus visi bijo būti išjuokti parodę iniciatyvą ir šalmą įsigiję.
dizaika77 2011-07-26 08:19
Pestieji ir diena turi uzsideti atsvaitus...
Robertas 2011-07-26 08:36
Man užtektų, kad bent tiesiant naują kelią (kas šiuo metu yra gana aktyviai daroma ES lėšomis) jis būtų nutiestas ~1,5 m platesnis ir šis praplatėjimas būtų atskirtas dviračių juostai. Netikiu, kad ES neparemtų tokios iniciatyvos.
O šviečianti dviračio lemputė šviesiu paros metu tikrai nieko nepakeis.
domast 2011-07-26 09:02
tenka vazineti abiem transporto priemonemis, galiu pasakyti kad tiek dviratininku tiek masinu vairuotoju yra ziopliu negalima teigti vienareiksmiskai kad cia vien automobiliu vairuotoju netolerancija (nors ji LABAI didele). mano asmenine nuomone salma reikia deveti kiekvienam dviratininkui kuris mano kad galvos turinys yra labiau vertingas nei salmo kaina
Azys 2011-07-26 09:07
Dėl lempučių tai tikrai apsurdas, saulėtą dieną net automobilių lempų nesimato įjungtos jos ar ne, pasimato tik arčiau privažiavus, tai kokia naudą duos tos LEDinės spingsulės dviračiams? Tamsiu paros metu kitas reikalas. Tas pats ir su liemenėmis, be to dviratis jau turi atšvaitus, bet jeigu kabinam lemputes, tai liemenė ir atšvaitai tik papildomos išlaidos. Nesenai Belgijoj lankiausi, retas dviratininkas važiuoja su šalmu, o apie kažkokias liemenes jie ten tikriausiai iš vis negirdėjo
Dėl lenkimo galima būtų pritart, bet geriau nereikia, geriau tegu dviračių takus normaliai daro, nes po to turės argumentą - tipo mes dėl jūsų KET pakeitėm, tai ko dar norit.
Arns 2011-07-26 09:23
Dviratininkams siūloma daug nesąmonių, juolab kad nemaža dalis jų važinėja priemiesčiuose, vidurį laukų sutikti Lietuvoje dviratininką neregėtas dalykas. Ir šito nepadidinsi populiarumo nutiesęs kokį keliuką.
Kas dėl kelių būklės, taip, problemų juodai, mūsų keliai pernelyg siauri, be to dėl jų būklės, ne viename net savo eismo juostoje reik pamanevruoti, tad nenuostabu kad ir dviratininkai vos ne per visą eismo juostą malasi. Na, o dėl kiekvieno tokio dviratininko dėti ant stabdžių,kaip jį prisiveji bet iš priekio kita mašina atvažiuoja, tad nėra galimybės lįst lauk į kitą juostą, tada ir apvažiuoja. Tačiau bėda, kad mūsų kelius platinti be galo sunku, ypač miestuose. Gal čia įtakos turi, kad mes nesame vandenų kraštas, tad miestai pergrūsti, nėra kaip kokioje Olandijoje išvystytu krantinių tinklu, kas savaime suteikia sočiai vietos visom transporto priemonėm.
Tadzia 2011-07-26 09:54
Tai kaip važinėja gerb. Brunza, jei prieš kiekvieną policininką mina „Stabdžių“? Ir dar poto nori visus aplinkui šalmais apdengti. Vertinant, kad kelias padidintos rizikos zona ir juo laksto dešimtys Brunzų, visi policininkai turėtų dirbti su šalmais.
Kas ir kaip matuos tuos du metrus? Bus nuolatinių diskusijų ir teismų maratonas.
Jeigu žinome, kad juostos plotis 3-4 m pločio, o dviratis užima 1 m plotį, tai lenkimas kaip automobilio arba lenkimimas su 2 m rezervu vistiek privers išvažiuoti į kitą juosą. Abu pasiūlymai absurdiški, nes nebus galima dviračių aplenkti kur ištisine juosta, troleibusai negalės jų aplenkti dėl kontiktinio tinklo problemų. Tada beliks vienintelė išeitis - visas miestas juda 20 km/h privalomu nuolatiniu greičiu, tiek automobiliai, tiek troleibusai, tiek dviračiai.
Dviračio lemputės nesimatys dieną dėl jos mažo galingumo, visgi neautomobilis.
Ponas Brunza, kaip didelis šios srities žinovas galėtų pabandyti atsisėsti ant dviračio ir įvažiuoti į Narbuto arba kokį Žaliakalnio kalną du kartus: su dinama ir be dinamos. O tada dar kartą pasakyti savo nuomonę.
Akumuliatoriai ir šviestukai - kiek pamenu visi siekiam ekologijos?
Integruoto dinamos stebulėje. Kas nupirks ir sumontuos šitą malonumą visiems Lt dviratininkams? Ar kaip visada - visa naštą visiems, tik ne valstybei?
AirDog 2011-07-26 10:09
Brunzos nuomonė man mažiausiai rūpi. Jo siūlomos priemonės - pasityčiojimas iš dviratininkų. Tvarkingas dviratis su atšvaitais + vairuotojų kūltūra + pritaikyta infrastruktūra ir bus dviratininkai saugūs.
mobilunkas 2011-07-26 10:27
tai jei nematai dviratininko, tai ar pamatysi maza vaika isbegusi i gatve?
immortallt 2011-07-26 10:59
Vazineju abiem priemonemis, Vilniuje tikrai truksta tragiskai dviraciu taku... As klaipedoje smagiai vazinejuos klp-palanga-klp, dali vaziuoju plentu ir visi graziai apsilenkia. Nors tiesa uzvakar prie perejes laukiau, kol masinos visos pravaziuos ir sustojo vienas dzipas antroje juostoje, nu kad neerzint jo pradejau vaziuot ir kazkokie skusti gaidziai pradejo rekaut pypint antroj juostoj ir pan... Bet tokiu tikrai nera daug.
Vilniuje dabar vazinejuosi senuoju ukmerges plentu, yra takas, bet tame take kas 10 metru nuvaziavimas per bordiura neauksta ir vel uzvaziavimas (nuo 0.5cm iki 5cm aukscio). Kai dviratis kalnu - tai dar velniai nemate, o jei turistinis ar plentinis, tai gaila lauzyt ratus ir vaziuoji plentu...
coukas 2011-07-26 11:11
Tikrai valstybė neįrengs tiek dviračių takų kad visus tenkintu, tačiau vairuotojai lenkdami galėtų ir greitį sumažinti, o nelenkti 100 km/h greičiu ir būti dėmesingesni bei kultūringesni, toje pačioje Norvegijoje nėra pakankamai dviračių takų, tačiau vairuotojai turėdami supratimą ir gerą kultūrą, nedaro iš dviratininkų problemos kelyje. Tokioje dviračių šalyje kaip Olandija, tikrai neturi kažkokio teisės akto dviratininkams su privalomom šviesom dieną, dviratininkas yra pirmoje vietoje, ir kiekvienas vairuotojas juos tikrai pastebi,jei vairuoji mašiną, dviratininkas turi pirmenybę. Eismo įvykio atveju, mašinos vairuotojas prisiima didžiulę atsakomybę kaltės atveju (turint omenyje kad vairuotojas visada kaltas) . Geriausia saugumo praktika yra ta-būkim visi dėmesingi eismo dalyviams ir visi bus saugūs ir patenkinti
Arthuras 2011-07-26 12:50
Nekenčiu lindimo į šikną vienai žmonių grupei. Sakai nelenkti 100km/h? Tai gal siūlai stabdyti eismą, kad pro dviratį pravažiuotų 70km/h, kur leidžiama 90km/h? Reikia susitaikyti, kad iš tikrųjų nėra tų dviratininkų takų ir jų greit nebus. Aš nežinau, ar dviratininkas jaučia malonumą, kai jį lenkia 90-100km/h greičiu. Yra dviračių takai, tai jais ir važiuoji. Nėra, važiuoji 1m nuo kelkraščio, arba kelkraščiu, jei jis asfaltuotas. Yra dviratininkų idiotų, kurie malasi per juostas, kaip su automobiliu. Tai ką tokiam silpnapročiui galima pasakyt? Ir reikėtų supratingumo iš dviratininkų pusės, kad nevažiuotų ten, kur didelis eismas, siauros gatvės ir nėra dviračių takų. Tokiais atvejais niekam nesaugu. Kaip kitaip automobiliams siūlote aplenkti dviratininkus? Vienas dviratininkas sudarys tiek kamščių, kad sunku net įsivaizduot.
Paryškinau tikrai protingą tavo mintį. Tiek pėstieji, tiek dviratininkai, tiek motociklininkai, tiek automobilių vairuotojai ir t.t., turi būti sveiko proto, saugoti save ir kitus.
coukas 2011-07-26 14:11
nelendu nei vieniem nei kitiek, atsiprašant į šikną, nes pats sėkmingai vairuoju tiek mašiną tiek dviratį, žinoma siūlau aplenkiant dviratininką sumažinti greitį, taip saugiau, ir nuo kada lietuviai rūpinasi kamščių nebūvimu? dviratis turėtų būti ir yra ekologiška transporto priemonė beje ir lygiavertė transporto priemonė kaip ir mašina, tiesiog pareigos truputi skiriasi, kiekvienas kultūringas dviratininkas pasitrauks arba atkreips dėmesį į artėjantį, automobilį, nes neaišku kas per kadras sėdi už vairo, kuris tik ir taikosi "nuskinti nuo vaizdo" dviratininką. ilgus atstumus važiuoji mašina, o mieste "maliesi dviračiu pagal galimybes, kadangi ne visi įperka dviračius kainos vis dar aukštos, o su mašina kiekvienas geras važynėti. problema apskritai yra dviračiu takų nebuvimas, jei kas matė kelius Olandijoje, supras ir mano mintis.
Arthuras 2011-07-26 14:36
Automobilis ir dviratis nėra lygiavertės transporto priemonės. Pasiskaityk KET.
Nerkashis 2011-07-26 15:05
coukas, buvau Norvegijoje. Tarp miestų pvz. Dal ir Eidsvoll yra 15km atstumas. Važiuodavau ten greitkeliu. O šalia nutiestas dviračių takas. Panašiai ir su kitais miesteliais: Ekonrud, Lillestrom.... Vietiniai sakė, kad iki Oslo (už 50km) galima numint dviračių takais.
Pritariu daugeliui, kad dviračio žibintai niekuo nepadės, nes jų niekas nematys. Todėl dviratininkams saugiausia būtų važinėti dviračių takais. Galėtų bent jau šaligatvius aplyginti. Važinėju su plentinuku, tai važiuojant šaligatviu, pirštai pastoviai laikomi ant stabdžių.
Kaip ten bebuvę, po truputį atsiranda ir vairuotojų kultūra. Ne retas sustoja praleisti per perėją arba aplenkia pagarbiu atstumu, sukdami į/iš kiemo neužstato kelio.
StN 2011-07-26 15:07
Kas nors buvot Londone ir matėt kuri transporto priemonė greičiausia tam mieste? Hint: dviratis.
Dviračiai gali landžiot kur nori ir jiem šviesaforai dauguma atvejų negalioja, nes jie gali maišytis tarp pėsčiųjų ir tarp automobilių juostų, jei kamštis kur nors - ten jis jį lengvai aplenkia. Na, sakyčiau valstybė galėtų skirt lėšų dviračių takam, kad ir nedaug, bet pastoviai ir kiekvienais metais. Šitaip gal po daug daug laiko turėsim kažką įdomaus, o dabar siūlau būt budriem. Suverst visą kaltę automobilių vairuotojam būtų nebloga paskata juos nustot lakstyt kaip debilam kai pamato dviratį, aišku su keliom išimtim. Pačiam važiuojant gatve dažnai krūpteli kai koks sunkvežimas pravažiuoja palei pat tave vos kelių centimetrų atstumu, nors rodos važiuoji prie pat prie pat šaligatvio ir jam vietos pilna kur trauktis, o priešingoj juostoj NIEKAS nevažiuoja ir tai sakyčiau dažnai atsitinka. Kaip dviratininkas galiu pasakyt, kad esant siaurom gatvėm ir pamačius, kad už manęs ir prieky atvažiuoja mašinos kurios prasilenks ties manim aš tiesiog pasitraukiu į šaligatvį. Aišku nevisi sugeba taip laviruot, bet galėtų taip pasimokint. Anyways, šiuo metu tai nemaža problema, bet siūlyčiau tiesiog pasimokint iš tokių šaliu kaip Olandija, Danija, Belgija. Dviračiai Lietuvoj vis dar populiarėja..
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Dviratininkai ir dieną turėtų važinėti su įjungtais žibintais?