„F-13, F-17, F-19. Jau pasirodė“ ()
Žmonės jo bijo.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tarp plataus amerikietiškų kovinių lėktuvų asortimento – nuo legendinio F-14 „Tomcat“ iki naujausio F-35 „Lightning II“ – nerasite naikintuvų su žymėjimais F-13 ar F-17. Jų nebuvimas, kuris jau seniai sukėlė gandus, iš tikrųjų turi gana logiškų (ir net mistiškų) paaiškinimų, rašo „Slashgear“.
Aštuntajame dešimtmetyje „Northrop“ sukūrė naikintuvą YF-17 „Cobra“, kuris dalyvavo JAV oro pajėgų lengvojo naikintuvo konkurse. Tačiau šį konkursą laimėjo „General Dynamics“ su savo YF-16, kuris tapo garsiuoju F-16 „Fighting Falcon“.
|
Tačiau YF-17 istorijoje neliko be tęsinio. JAV karinis jūrų laivynas susidomėjo projektu ir pritaikė jį lėktuvnešių aviacijai – taip atsirado F/A-18 „Hornet“ ir „Super Hornet“ – vieni sėkmingiausių mūsų laikų naikintuvų. Taigi, F-17 kaip serijinės gamybos modelis neatsirado, nors iš tikrųjų jis tapo F-18 pagrindu.
Kalbant apie F-13, paaiškinimas yra mažiau techninis, bet gana dažnas karo istorijoje – prietaras. Vadinamoji skaičiaus 13 baimė – triskaidekafobija – turi gilias šaknis net oficialiose žymėjimo sistemose. Nė vienas JAV oro pajėgų kovinis lėktuvas negavo tokio indekso.
Be to, skaičius „13“ istorijoje jau pasirodė – vokiškasis „Junkers F13“ (pirmasis metalinis keleivinis lėktuvas 1919 m.). Tačiau tai labiau istorinis sutapimas nei priežastis.
Įdomu tai, kad panašiai nepastebėtas buvo ir F-19. „Northrop“ iš karto pasirinko F-20 „Tigershark“, vengdama numerio, kuris galėtų būti panašus į sovietinius MiG (MiG-19, MiG-21 ir kt.). Iki šiol F-19 išlieka legendų šaltiniu ir netgi įkvėpė meninius „nematomųjų“ vaizdavimus devintajame dešimtmetyje.
Amerikiečių naikintuvų pavadinimų istorija liečia ne tik technologijas, bet ir konkurenciją, politiką ir šiek tiek prietarų.