Mokslininkė: socialiniai tinklai daro neigiamą įtaką ir gali sukelti identiteto krizę  (5)

Žinoma britų mokslininkė pareiškė, kad tokie socialiniai tinklai kaip „Facebook“ ir „Twitter“ sukūrė kartą, kuri yra apsėsta dėmesio sau, turi problemų dėl dėmesio koncentracijos ir nuolatinio poreikio, kad jų asmeninis gyvenimas būtų sekamas.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Garsi britų mokslininkė baronienė Greenfield, kuri anksčiau buvo Karališkojo instituto direktorė, o šiuo metu Linkolno koledžo Oksforde profesorė, smarkiai sukritikavo socialinius tinklus ir pareiškė, kad jie daro didžiulę neigiamą įtaką, rašoma dailymail.co.uk.

Jos teigimu, banalumas informacijos, kuria keičiamasi „Twitter“ tinkle, gali žmonėms vėliau sukelti komunikacijos problemų bei grąžina mus į infantilųjį bendravimo būdą: „Kodėl kažkam reikia žinoti, ką kitas valgė pusryčiams? Man tai primena mažą vaiką, kuris sako: „Mama, pažiūrėk, aš darau tai, mama, pažiūrėk, aš darau štai ką“.

Profesorė teigia, kad toks bendravimas žmogui gali sukelti identiteto krizę. Tai taip pat gali sumažinti dėmesio koncentraciją, sukurtį poreikį būti nedelsiant įvertintam, o taip pat ir paskatinti kai kurių neverbalinių bendravimo įpročių praradimą – pavyzdžiui, pokalbio metu žiūrėjimą į akis.

Baronienė Greenfield sukritikavo ir socialinį tinklą „Facebook“. „Tai panašu į gyvenimą nerealiame pasaulyje, pasaulyje, kuriame svarbu tai, ką žmonės galvoja apie jus. Pagalvokite apie pasekmes visuomenei, kai žmonės labiau jaudinasi dėl to, ką kiti žmonės apie juos galvoja, nei dėl to, ką apie save galvoja jie patys“, – sakė profesorė.

Tarp identiteto krizės, dėl kurios išaugusio pavojaus įspėja profesorė, požymių yra: neadekvatus savęs vertinimas, perspektyvų nematymas, pesimizmo augimas, socialinio aktyvumo sumažėjimas, bekompromisinių sprendimų ir socialiai agresyvaus elgesio išaugimas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (5)