Dviratininkų šalmai – nereikalingi?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

faktas 2011-08-05 10:39
Nežinau, kaip jums, bet asmeniškai man, aplinka, važiuojant be šalmo, jaučiama žymiai geriau, nei su šalmu. Su šalmu aš jaučiuosi netgi nesaugiau. O dėl dviračio sveikumo galima ir pasiginčyti. Yra pakankamai tyrimų, įrodančių, kad dažnai dviračiu važinėjantys vyrai turi priešinės liaukos išvešėjimą ir šlapinimosi problemų. Yra sėdynių, specialiai pritaikytų vyrams, ant kurių siedint nėra visiškai jokio spaudimo priešinei liaukai, deja tik vienas kitas vyras renkasi tokius dviračius.
- 2011-08-05 11:09
Situacija Konstitucijos prospekte - varo dviratininkas dideliu greičiu ( 20 - 25 km/h ), o priekyje esanti mašina staigiai ant stabdžių ir deda posūkį į šoną. Dviratininkas kala ratu į mašiną, galva - į stiklą. Jei ne šalmas, būt lavonas vietoj. Dviratininkams, kurie važinėja nedideliais greičiais, šalmas nedidina saugumo. Kas kita dideli greičiai.
StN 2011-08-05 12:05
Sakyčiau reikėtų įvesti tokią tvarką - dviratininkas važinėja gatvėm - jei be šalmo - bauda. Visur kitur važinėk kaip nori. Pats nelabai norėčiau šalmo, nes kaip ir faktas sakė, kažkaip aplinką mažiau jaučiu, nežinau kaip tai paaiškint, bet kelis kart važiavau, tai jaučiaus kaip atsilupęs važinėjant dviračiu, o be šalmo viskas normaliai.
- 2011-08-05 14:53
Gatvėm ne gatvėm - šalmas reikalingas, vien tik dėl tupų vairuotojų. Leidžiuosi nuo kalno ties Žirmūnų Rimi ( pc „Banginis“ ) - pyst į teritoriją įsuka mašina. Ir jam p-x-i, kad važiavau nuo kalno ir dideliu greičiu. Nežiūri vairuotojai, ar ant pėsčiojo važiuoja, ar koks dviratininkas kelyje.
andriulis 2011-08-05 15:22
Jei jau taip pergyvena del musu saugumo, tai tegul ir masinose vazineja su salmais, na bent jau tie kurie su kabrioletais
vazzy 2011-08-05 15:23
tikrai nereikalingas dalykas, tie salmai kiek esu bandes atima visa malonuma vaziuot todel nuo to laiko visad vaziuoju be jo ir esu patenkintas
immortallt 2011-08-05 16:12
Vienas dalykas apie salmus. Nusiperkat salma uz 20Lt nu 50Lt, buna net uz 100Lt, bet is ju naudos, kaip is plastikinio bliudo - suduzta iskart. Kitas dalykas, kokia nauda is salmo, jei visas kunas sudauzomas ziauriai, o galva sveika ? Gales pusiau atviram karste palaidoti ? Todel prie visu sankryzu as susimazinu greiti (dviraciu), gerai apsiziuriu ir nepasikliauju, kad kitas sustos. Dar visada bunu su raudona maike ar megztiniu.
rwc 2011-08-05 17:47
Čia toks pats klausimas, kaip su saugos diržais ir vaistinėlėm. Daug kas saugos diržus tik šiaip persimeta, nes "varžo judesius, atima vairavimo malonumą". Greitai lekiant su šalmu net maloniau - galva geriau vėdinasi, per lietų pakeičia kapišoną. Bent aš, niekur nevažiuoju be šalmo, nes jaučiuosi kaip automobilyje be technikinio, o važiuodamas, pavyzdžiui, dviračių "taku" Laisvės al., užsimetu, net jei ir vos velkuosi - niekad nežinai, kada koks vaikas, telefonu plepanti blondinė, bobutė iš už kampo išlįs ar staiga sugalvos, kad jai būtinai reikia užsukti į kavinę. Jau geriau staigiai suksiu, plosiuos ir atsipirksiu nusibrozdinimais nei važiuosiu per žmogų ar pakaušį i gazono kampą pilsiu. Dviratininkai dažnai pamiršta, kad jie yra nestandartiniai eismo dalyviai. Pėstieji tarp pėsčiųjų jaučiasi saugūs - ir jiems dzin, kad kažkoks žioplys jam numins pėdą, ar kad pirkinių krepšeliais su kitu pėsčiuoju neprasilenks. Automobiliai keliuose pastebi jiems įprastos formos priemones, gerai jaučia kitų automobilių greitį ir manevringumą, be to - pasikliauja, kad automobiliai įprastai važiuoja ne pirma juosta bei dėl savo gabaritų toliau matomi iš už kampo (dviratininkas turėtų judėti palei pat šaligatvį). Taip pat - dviratininkai daugiau pavojingai manevruoja apvažinėdami stovinčius automobilius, kelio nelygumus ar kirsdami sankryžą tokioje situacijoje, kurioje vairuotojas neturėtų šansų "pralįsti". Nekalbant, kad ir šiaip KET reikalauja sudėtingesnių manevrų iš dviratininko, pavyzdžiui, sukant kairėn dviejų plačių gatvių sankryžoje (mašinai tai tik vienas posūkis, iš kairios juostos į kairę, dviratininkui - manevras persirikiuoti į dešinio kelkraščio į kairį, padaryti posūkį vidutine trajektorija, ir kuo skubiau rikiuotis į dešinę). Vairuotojui paprasčiausiai neįmanoma prognozuoti. Taigi, sakyčiau, šalmą reikia dėvėti visada, kai tik yra nors menkiausias pavojus su kuo nors susidurti. O dėl to "visas kūnas sudaužomas žiauriai, o galva lieka sveika" - nepamirškit, kad geras šalmas taip pat neleidžia lūžti kaklo slanksteliams. Todėl su šalmu realiai gali numirti nebent nuo vidinio kraujavimo arba nukraujavimo - bet visada yra šansas, kad spės atvažiuoti greitoji, arba partrenkęs vairuotojas pats išgelbės. Jau geriau gipse pasėdėti, arba blogiausiu atveju nors rankas valdyti, nei mėnesių mėnesius gulėti komoj ir atsibusti nepilno proto, arba likti tokiam kaip Hawkingas.
kionig 2011-08-05 18:26
Aš tai gatvėm nevažinėju, bet labai labai retai, kai mašinų mažai t.y vakare. Šalmo ir nesidedu, nes neturiu Pasikliauju ir taip pagedusiais priekiniais stabdžiais Dvi pavaros normaliai veikiančios neleidžia ypatingai didelių greičių pasiekti. Aišku rizika visada yra, bet kas kartą važiuodamas įjungiu maksimalų pastabumą t.y geriau penkis kartus apsidairau ir nelekiu akių išdegęs net ir per šaligatvius, kur daug pėsčiųjų, tai jau geriau sumažinu greitį ir daugiau stabdau, nei ką nors kitą numušiu ar pats susivartysiu. Eisme galioja tokios kaip ir džiunglių taisyklės tiksliau dramblio taisyklė, kas didesnis, tam ir ... Lygiai taip pat kas fūras vairuoja
Strong_Bad 2011-08-05 19:36
Sako dviratininkai kelyje yra lygiaverciai eismo dalyviai, tai kodel norima juos i saligatvius nustumt ar kazkokius spec manevrus sankryzose pripaisyt? Is esmes salmas dviratinikui gan debiliska saugumo priemone sugalvota. Va kokiam rolikais lakstanciam apsagos suprantama - gal ant sedynes tekstis arr aukstinelkom plotis pakausiu i asfalta kaip ant ledo ziema daznai buna O dviratininkas ka? Kada jis aukstinelkom staiga plosis? Nuo automobilinio ivykio ir pestysis gali nukentet, tai gal ir pestiesiem uzkabinam salmus per pereja einant? Tikrai malonumas su dviraciu pralekt, kai gali tik sugalvojes sest ir lekt. O cia matai dar salma susirast, uzsisegt, dar ziurek ir zalia liemene reiks vilket po meteliu kitu. Tikrai atgraso tokie dalykai, ty, papildomos problemos sudaromos ten, kur ju neturetu but. Tiesa ryskus rubai tikrai didelis pliusas pastebint dviratininka. Del prognozavimo, tai velgi tiek pat neprogozuojamas gali but ir kuris nors automobilio "vairuotojas", tik tiek, kad jam is vietos sunkiau pajudet. Kas link salmo tvirtumo, tai tikrai jis tik tiek tvirtas ir teturi but, nes greiciai nedideli, o ir norinciu viena kita kilograma ant galvos veziotis norinciu neatsiras ir ipirks ne kiekvienas. S esmes tai vienkartiniai salmai atlaikantys viena rimtesni ivyki.
rwc 2011-08-05 20:00
: dviratininkai turi ir privilegijų. Jiems leidžiama važiuoti pėsčiųjų takais, kur nėra dviračių takų, nors jie - ne pėstieji; bet leidžiama ir automobilių keliais, jei dėvi šalmą ir važiuoja dešiniu kraštu. Tai dėl to ir reikia papildomų manevrų. Bet pagrindinis mano akcentas - vis tiek, kad dviratininkas turi būti atsargesnis tiek pėsčiųjų take, tiek gatvėje, ir dauguma atveju jis būtų kaltas dėl avarinės situacijos. Pėstysis nesitiki, kad jį take lenks ar priešpriešiais atvažiuos didesniu greičiu kažkas ratuotas (juk nesitiki eidamas šaligatviu, kad tave pasivys ir lenks automobilis?). Vairuotojas taip pat nesitiki pamatyti žmogų, išlendantį iš už kliūties važiuojamojoje dalyje ne perėjoje, o paties dviračio, jei eismas nors kiek sudėtingesnis, gali visai nesimatyti. Galų gale, automobiliai turi visokius stabdžių žibintus, avarinius, aiškiai žybsinčius posūkius, o vairuotojui dviratininko ketinimai gali būti visai neaiškūs, net jei jis ir mostaguoja rankomis, kaip to reikalauja KET. Dviratininko pareiga - netrukdyti, būti žymiai atsargesniam tiek keliuose, tiek takuose, net jei jis formaliai turi pirmumo teisę. Jei gatvėmis zuitų panašiai dviračių, kaip automobilių - tuomet kas antrą sankryžą tektų apipuošti STOP ženklais. Taigi, dviratininkui derėtų elgtis taip, lyg kiekvienoje sankryžoje jis kirstų pagrindinį kelią. Kadangi taip elgiasi anaiptol ne visi, tai ir būtina dėvėti šalmus, kad net ir nedideliu greičiu susidūrus ar neišlaviravus nebūtų tragedijos. Kas dėl šalmų tvirtumo, tai būna ir visai popierinių, ir tokių, kurie už britvininkų atsparesni. Padėvėtą neblogą galima gauti už 80-90 Lt. Galų gale, net ir visai suskilęs šalmas išsklaido smūgio energiją ir amortizuoja. Prisiminkit Mythbusterius, kur lygino, kokios pasekmės, kai beisbolininkas tvojasi į paprastą lentą ir apkaltą paprasčiausio kelių mm porolono sluoksniu.
situ 2011-08-05 20:17
Sutinku, kad gal ir nereikia padaryti šalmų privalomų, bet juokas ima iš tų kurie sako, kad iš šalmo jokios naudos. Dauguma susidūrimų mieste įvyksta ne dėl to, kad dviratininkas nesuvaldytų dviračio, o dėl to, kad į kelią išlenda koks nors idiotas, nesvarbu ar tai pėstysis, automobilis ar dar kas nors. Krentant ant žemės dauguma atvejų galima paaukoti rankas, pečius, bet jei kliūtis vertikali galva nukentės labiausiai. Šalmas ir yra skirtas atlaikyti vieną įvykį, skildami jie sugeria smūgio energiją. Ir sveria jie ne vieną kitą kilogramą, o kelis šimtus gramų. Pats mieste važinėju be šalmo, bet tik todėl, kad važinėju šaly, kur dviračių eismas svarbesnis už automobilių. Bet net ir čia dažnai pakliūnu į pavojingas situacijas.
Vytax 2011-08-05 21:10
Na kaime ar mažame miestelyje kur nėra didelio eismo intensyvumo dviratininkų šalmus dėvėti tai tikras idiotizmas. O štai miesto gatvėse be šalmo manęs niekas nepriverstų išvažiuoti.
immortallt 2011-08-05 22:50
Tik chebra, tikiuos perkat normalius salmus, o ne plastikinius bliudus, kurie suskils dar nepasiekus kliuties...
vaniLinas 2011-08-05 22:57
Gyvenu kaime ir tik pas kaimyną važiuodamas neimu šalmo. Iš parašytų komentarų nesunku suprasti, jog "didvyriams", "penkiskart matuojantiems" ir pan. iki šiolei arba neteko griūti, arba griuvo laimingai. Nesvarbu dėl ko - kito klaidos ar savo. Viskas gerai kol gerai, tačiau gali būti vėlu po to dejuoti, kad ranka kaip ir yra, tik va, sugeba geriausiu atveju distancinio mygtuką spaudyti. Gal taip ir neatsitiks, bet nėra nė vienos priežasties rizikuoti. O kad valstybė priima sprendimą privalomam šalmų naudojimui tik rodo, kad valstybei rūpi jos piliečiai. Ir jos finansai. Nes invalidai laaabai brangiai kainuoja. Tiek tiesiogiai, tiek netiesiogiai.
kionig 2011-08-05 23:30
O nuo kada valdžia gali priimti sprendimus už visus ir neatsiklausę mūsų ? Jau matėme tokio "Brunzos" pareiškimus, kuris pats avarijas su mašina daro... Dar noras yra nurodinėti, ką kiti turi daryti. Taip kad pastabumas, geri stabždiai ir neskubėjimas, tavęs invalidu nepavers. O, kad valdžiai, rūpi mūsų piliečiai, turbūt čia sarkazmas tikiuosi ?
rwc 2011-08-06 01:32
: a) ne kartą teko mieste viršyti leistiną greitį dviračiu, nes paprasčiausiai taip saugiau judant besileidžiančių nuo kalno mašinų kolonoj; b) dažniausiai vykstu ne pasivažinėti, o nuvažiuoti, ir tai reiškia, kad vienas eismo dalyvis turi netrukdyti kitam (dviračio įsibėgėjimas ties šviesoforu ar greitis įkalnėn - teatleidžia vairuotojai dėl užlaikymo). c) nereikia varyt apie peršalimus: niekad nežinai, kada po ratu paklius kokia provėža, ar koks "asas" dalbajobas veidrodėliu užkabins kuprinę (vien Suomijos keliuose tai patyriau gal keturiskart); pralekianti fūra gali nusviesti į dilgėles savo gūsiu. d) disclaimer: Lietuvos vidaus vandenyse niekad neplaukioju su liemene; žinau, kad iš bet kur grįšiu net jei atsisakytų kojos ir liemenės neturėjimas man padės; tai dviračiams negalioja: dažnai nėra laiko sprendimams, o gulėdamas be sąmonės irgi krantan negrįši. Saugokit galvas.
kionig 2011-08-06 02:40
(nesvarbu kiek ten draudimui moki, jei kas apsidraudęs), tavo saugumu nepasirūpins jokia valdžia, kaip tą daryti teks pačiam. Tarkim jeigu yra reikalas važinėt tamsiu paros metu ar temstant, aš užsidėsiu žibintus atšvaitus papildomus ten lemenę ir panašiai, bet tik tuo atveju, jei tai reikėtų daryti dažnai, kone kiekvieną dieną. O kai tą darai kartą į metus, aišku rizikuoji Taip pat jei tektų važinėti gatvėmis, aš pagalvosiu apie šalmą ir veidrodėlius. Dideli greičiai, vėlgi verta apgalvoti apie papildomas apsaugas. Bet kam išlaidauti, kai tau to užsireiks nežinia kada, kadangi kiti labiau patyrę čia mini, kad 50 litų yra tik į balą ir savo smegenus patiki kitaicams Tai pat atseit "valdžios rūpinimasis" dviratininkais irgi yra perdėtas. Kreipiamas dėmesys ne ten, kur yra didžiausios problemos, pvz kur kovą vis laimi medžiai Bet ne, būtinai reikia dviratininkams įskiepyti privalomai šalmus. Kurie tik bus naudojami maks 3 mėn t.y vasaros metu. Mano nuomone, turėtų būti pasakyta taip: "mes rekomenduojame jum devėti tą ir tą tokiomis ir tokiomis sąlygomis". Jei norite branginti savo gyvybę mes suteiksime jum nuolaidą(aišku iš verslininkų pusės yra proga prastum kitaiksą fuflo), bet gal vis geriau negu nieko. O jei nenorite pasinaudoti, tad jūs rizikuojate savo gyvybe pats ir suprantate kokį sau ir kitiems povojų galite daryti, todėl visa tai atsakote savo subine ir smegenais." Manyčiau tai ir būtų ta paskata susidomėti tiem, kurie dažniausiai vaikščioja ta rizikos linija, o prievarta visiem - dar niekas nepasiekė gerų rezultatų keliais procentais gal ir apmažės, bet tai nepateisins išsvajotų lūkesčių.
Smalas 2011-08-06 23:13
Iš esmės, kai smūgis stiprus, šalmas ir turi sudužti, nes taip jis sugeria smūgio energiją. Jeigu šalmas nesudužtų, tai visą smūgio energiją perduotų galvai - būtų bevertis.
immortallt 2011-08-07 15:19
Tai anot taves plastikinis bliudas is maximos uz 1LT atliks ta pati Nes salmai iki 50-100LT visi tokie yra. Jie suskyla nuo menkiausio smugio, o tada ir galva joblini tiesiai. Geras salmas gali skilti nuo didelio smugio, o ir viduje turi jis daug sluoksniu, kurie ir sugeria smugi