Pilnas degalų bakas karštu oru = sprogimas? Ne taip greitai…  ()

Nuomonė, kad degalų pildymas „iki viršaus“ karštu oru gali turėti neigiamų pasekmių, gyvuoja jau ne vieną dešimtmetį.



© Engin Akyurt (Public Domain) | https://www.pexels.com/photo/a-person-s-hand-holding-a-gas-pump-12377481/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Diskusijos apie tai, ar saugu eksploatuoti automobilį su pilnu degalų baku karštu oru, vyksta jau daugelį metų. Viena vertus, daugybė vairuotojų nuolat pildo degalus iki maksimalaus kiekio ir nesusiduria su jokiomis problemomis. Kita vertus, dalis atkreipia dėmesį į galimos žalos ar net užsidegimo riziką. Kiekviena iš šių pozicijų turi savų argumentų, todėl pasigilinkime, kuri iš jų yra arčiau tiesos.

Praeities baimės ir šiuolaikinės technologijos

Nuomonė, kad degalų pildymas „iki viršaus“ karštu oru gali turėti neigiamų pasekmių, gyvuoja jau ne vieną dešimtmetį. Praeityje ši nuomonė išties turėjo pagrindo, nes senesni automobiliai nebuvo tokie technologiškai pažangūs kaip šiandien. Dėl kai kurių modelių konstrukcijos iš tiesų galėjo vykti nepageidaujami procesai, sukeliantys problemas.

[Lenkija+Kuponai] Mažiausios kainos istorijoje! 4in1 rinkinukai automobiliui, siurbliai, kelioniniai kavos aparatai ir kt. (Video)
1443

„Ranvee Clearance Sale“

Specialus rinkinukas

Kuponai

Labai ribotas kiekis

Iš Lenkijos sandėlių greitas ir saugus pristatymas

1) „POPDEER PD-E Pro“ - 4in1 daugiafunkcis rinkinukas automobiliui

2) „Proscenic P11 Ultra“ - 400W belaidis dulkių siurblys

3) „HiBREW H4B“ - 3in1 nešiojamas ir įkraunamas kavos aparatas

Išsamiau

Ne paslaptis, kad kylant temperatūrai skysčių tūris didėja, ir degalai čia nėra išimtis. Degalinėse degalų talpyklos yra po žeme, todėl net ir per didelius karščius jose esančių degalų temperatūra gali siekti tik apie +10 °C. Tačiau degalams patekus į automobilio baką, kuris yra veikiamas aplinkos temperatūros, jų tūris gerokai padidėja.

Jei senesniuose automobiliuose bakas būdavo pripildomas „iki viršaus“, iš tiesų galėdavo atsirasti degalų nuotėkis ir kilti užsidegimo pavojus. Vis dėlto, šiuolaikiniai automobiliai yra suprojektuoti taip, kad tokios situacijos būtų išvengta. Degalų pistoletas „spragtelėja“ ir automatiškai išsijungia tada, kai bake dar lieka pakankamai laisvos vietos degalų plėtimuisi. Ši talpa padeda išvengti problemų net ir gerokai išsiplėtus degalams. Jei po šio spragtelėjimo nebandysite pripildyti daugiau degalų, karštyje problemų tikrai nekils.

Ventiliacijos sistema: mitai ir tikrovė

 

Kitas aspektas, dėl kurio internete kyla daug diskusijų, yra ventiliacija. Gana dažnai teigiama, kad pripildžius baką iki galo, sutrinka ventiliacija arba labai padidėja degalų garavimas. Tačiau šie teiginiai taip pat nepagrįsti. Šiuolaikinių automobilių degalų bako ventiliacijos sistema yra labai gerai apgalvota.

Degalų molekulės, išgaravusios iš bako, nusėda ant specialių adsorbuojančių granulių. Užvedus variklį, šios granulės išpučiamos, o išgaravę degalai patenka į cilindrus, kur sėkmingai sudega kartu su įprastu degalų mišiniu. Jei degalų bako ventiliacijos sistema veikia tvarkingai, problemų tikrai nekils, nepriklausomai nuo bako užpildymo lygio.

 

Apibendrinant, baimės dėl pilno degalų bako karštu oru yra labiau susijusios su senesnių automobilių konstrukciniais ypatumais. Šiuolaikiniai automobiliai yra suprojektuoti taip, kad užtikrintų saugumą ir efektyvumą net ir esant aukštai temperatūrai. Tad galite būti ramūs – pilnas degalų bakas šiuolaikiniame automobilyje karštą dieną neturėtų kelti jokio pavojaus.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(0)
(0)
(0)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()